Včasih enostavno ne moremo iz svoje kože
29. 07. 2012
Ok, Facebook ni več nova modna muha, postal je tradicionalno marketinško orodje večine podjetij, ki bi rada izkoristila moč družabnih omrežij. In kar je najpomembneje, gre za orodje, ki dela rezultate. A nekateri se še vedno učijo in delajo začetniške napake.
Dnevno pregledujem Facebook strani podjetij in dobivam vtis, da so nekateri postavili svojo stran samo zato, ker so nekje prebrali/slišali/so jim svetovali da morajo biti na Facebooku. Da so gor vsi in morajo biti še oni. In vsake toliko časa objavijo kakšen prodajni post (v smislu: imamo akcijo, smo najboljši, najcenejši, naj nekaj) in bentijo, nad slabim odzivom uporabnikov. V smislu, tale Facebook je en velik nateg. In če ste prišli na FB zato, da boste dobili čim več fanov in jih potem zasipavali z vašimi prodajnimi sporočili boste razočarani. To ni Facebook. Oziroma zato ni Facebook.
Spodaj boste našli osem klasičnih napak, ki jih opažam pri poslovni komunikaciji. Gre res za osnove, spisek je lahko seveda še mnogo daljši ;)
-
Na Facebook se spomnite samo, ko je potrebna promocija ali povečanje prodaje
To je najboljši način, da ljudem pokažete, da vas zanimajo samo njihove denarnice. Ljudje niso neumni, vedo zakaj je podjetje prišlo na omrežje. Ni potrebno, da jim to še vsakič potrdite. Bodite previdni, stopajte korak za korakom, uživajte v družbi uporabnikov. Družite se. Oni se bodo naučili česa novega, vi se boste naučili kakšni so vaši uporabniki. In prodaja vsebin se bo zgodila organsko. Ne silo ne bo šlo.
-
Ignoranca uporabnikov
Ne zgodi se redko, da pristanem na kakšni poslovni FB strani kjer je cela zbirka neodgovorjenih vprašanj. Običajno sploh ne gre za kritiko, ampak za poizvedbe o produktih, cenah, torej vprašanja potencialnih strank. A odgovorov ni ali pa prihajajo z zamudo. Če ignorirate komuno, vas bo ta ignorirala nazaj. You get what you give (ta komad mi je še vedno zakon :D)
-
Zapiranje možnosti interakcij na časovnici
Pred kratkim sem našel podatek, da ima kar 25% FB strani zaprto možnost objavljanja uporabnikov na časovnici. Nisem potreboval dosti, da sem našel tudi primere v naši okolici. Beseda komuna ima isti pomen offline kot online. Gre za ljudi, ki so se zbrali skupaj zaradi skupnega cilja, namena. Če ti ljudje nimajo možnosti povedati svojega mnenja, potem nekaj v tej komuni ne štima. In kmalu boste imeli FB stran duhov. Nihče namreč noče samo poslušati in ne biti slišan.
-
Brisanje negativnih odzivov
To pa je klasika. Če smo komentar, ki nam ni všeč pobrisali je tako kot da se ne bi zgodil. Je res? NI! Verjamite, da si je avtor komentarja točno zapomnil kaj je napisal. In hitro boste pozvani na zagovor kam so izginile njegove besede. Ko izbrišete neljubi komentar je isto kot bi uporabnikom rekli:" hej, nam je itak vseeno za vas". Izkoristite feedback uporabnikov v vaš prid. Kako? Preverite ta zapis.
-
Neizkoriščenost naslovne slike
Facebook nam je s novo časovnico "podaril" ogromno promocijsko površino na najbolj vroči lokaciji. A mnogi cover fotografijo zanemarjajo. Neatraktivno, razmazano oblikovanje, neažuriranost zagotovo o vas ne bo pustilo najboljšega prvega vtisa. Lahko vas je ravnokar obiskal potencialni kupec, a je razočarano zapustil vašo FB stran. Niste ga prepričali. In vprašanje, če se bo še kdaj vrnil. Naslovna slika je ogledalo vaše FB prisotnosti. Izkoristite ga v najboljši možni meri. Ter se seveda držite pravil, ki veljajo pri cover fotki.
-
Preveč/premalo objav
Verjetno najbolj pogosto vprašanje, ki ga dobivam je: "koliko objav je optimalno?" Zlatega pravila ni, vse je odvisno od vsebine objav. Seveda pa visoka frekvenca, kjer v eni uri zasujete uporabnika z nešteto posti prav kliče po gumbu "ni mi všeč": Vse je odvisno od vaše komune in pričakovanj uporabnikov. Običajno je pet vsebinsko zanimivih objav razporejenih preko celega dne maksimum, nekaterim pa bo to preveč. Imamo pa tudi drugo skrajnost, ko na strani že nekaj tednov ni nič novega. Komuna potrebuje animatorja, drugače dogajanje zamre. In animator ste vi.Spoznajte uporabnike in dobili boste odgovor kašna frekvenca objavljanje je optimalna.
-
Slovnica
Ne hitite, ne bodite površni in dvakrat preverite kaj ste napisali. Tudi sam bi moral večkrat upoštevati prejšnji stavek ;) A dejstvo je, da lahko zaradi banalne slovnične ali tipkarske napake zelo hitro odbijemo uporabnika, Če nismo dosledni pri čisto enostavnih stvareh, kako je lahko uporabnik prepričan o kvaliteti blagovne znamke, ki jo komuniciramo.
-
Call to action
Si želite interakcij, všečkov, delitev, komentarjev? Seveda! Torej to zahtevajte od uporabnikov. Namignite v besedilu ali sliki kaj naj uporabnik naredi. Postavljajte vprašanja, vpletajte jih v pogovor. Še več hintov najdete tukaj.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si