Kaj je NFO in zakaj je hudičevo pomemben pri vaši FB komunikaciji?
11. 12. 2010
Družabni mediji so stvar trenutka, dogajajo se tukaj in zdaj. 24 ur star post je že zgodovina, ki dela družbo Juliju Cezarju in Mariji Tereziji. Vaša objava ima življenjsko dobo krajšo od muhe enodnevnice. Ko se prikaže kot novica na toku (bah, butast izraz, a ni boljšega) je na vrhu dogajanja, vrhunec doseže v prvi uri, potem pa začne padati v pozabo. Prihajajo nove objave, sveže fotke z dopusta sodelavke, veseljaški video divje fantovščine soseda, link vročega sirnega YouTube videa "jaz tebe fvprašam, si ga jedla", ki ga je posredoval brat s komentarjem: "to moraš videti, kako se kokoške kregajo." Vaša objavo, v katero ste polagali upe in vložili izdatno porcijo časa, kreative in energije, so prekrile druge objave.
Gone with the wind? Ne nujno - Facebook mojstri so predvideli ta časovni prepad in poleg kronološkega pregleda objav že pred časom, na novičarskem toku uporabnikov dodali še eno kategorijo "vroče novice" oz. "top news", če FB uporabljate v angleščini. Po moji interni anketi, ki ima sicer premajhen numerus za verodostojno potrditev teorije, nekaj več kot 30% uporabnikov uporablja prav ta pogled. Če pa gre verjeti tujim raziskavam, pa večina uporabnikov uporablja prikaz "recent news". In kar je sploh zanimivo - če se uporabnik dalj časa ni prijavil na FB, ga pričaka kot privzet prav "top news" prikaz. In tako na hitro dobi povzetek, kaj se je zgodilo v času, ko je bil v analognem svetu :)
Toda po kakšnem ključu FB naredi selekcijo "vročih novic", ki so pomembne za uporabnika in kar je še bolj pomembno - kaj je potrebno storiti, da bo med selekcijo vsaj ena vaša objava? No, pa smo prišli do bistva mojega današnjega pisanja ;)
Dolgo časa je bil algoritem, ključ po katerem se prikazujejo objave v kategoriji "top news", skrbno varovana skrivnost Facebookovih inženirjev. Verjetno zaradi možnosti zlorab v obliki spamerskih akcij posameznikov in podjetij. A so na plano vseeno prišli trije ključni elementi formule za NFO (News Feed Optimization) oziroma Edgerank:
To so:
- affinity - dosedanja zgodovina komunikacije uporabnika s prijateljem (oz. stranjo), ki je naredil objavo
- edge - koliko interakcij (lajkov, komentarjev, pogledov, ...) ima objava
- decay - časovni faktor (koliko je objava stara)
Kaj to pomeni za nas? Da se moramo osredotočiti na drugi element formule NFO -> (Edgerank) imeti čim večjo stopnjo interakcij pri posamezni objavi. Samo tako bomo dobili bitko proti časovnemu faktorju, na katerega ne moremo vplivati in uspeli priti v frekvenco komunikacije z uporabnikom, na katero pa lahko vplivamo z uspešno dosedanjo zgodovino. Zaradi dobrih izkušenj iz preteklosti (uporabnik je bodisi komentiral, "povšečil", si ogledal fotogalerijo ali video, pisal na naš zid, ...) nam je FB odprl vrata na njegov "news feed". Imamo torej zeleno luč za pojavljanje v kategoriji top news.
Kako oblikovati post, da bo magnet za interakcije in bomo prvaki formule NFO? Kako dobiti "lajke", kdaj postavljati objave, kaj storiti z zgrešenimi primeri, da nam ne porušijo težko pridelanega ugleda in afinitete pri uporabnikih? To pa bo debata naslednjega zapiska.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si