Upravičimo vsak cent, ki ga vložimo v oglaševanje na Facebooku
20. 01. 2011
Družabna omrežja so primarno namenjena druženju, izmenjavi mnenj, pogovorom, dvosmerni komunikaciji - a vendar najdemo na Faceboku tudi naše stare znance, ki jih poznamo že iz klasičnih spletnih strani - oglasne pasice. Koliko so v resnici učinkovite?
Oglaševanje na Facebooku lahko dela čudeže in vam x-krat povrne vloženo. Lahko pa ste ves denar vrgli skozi okno. Vse je odvisno od vaše kreative, pravilnega targetiranja in seveda produkta, ki ga oglašujete. In pozor - ne potrebujete naročilnice, ni potrebno vrteti telefona, vse uredite sami.
Če gledam iz svoje kože (pod katero morda teče že preveč modre Facebook krvi, da bi bil objektiven) me zdramijo oglasi, ki so povezani z menoj in se lahko z njimi identificiram. Seveda čisto moške vsebine ;) Dober oglas me bo našel, vzbudil pozornost, če bo njegovo sporočilo relevantno, ažurno in sveže. Najbolje, da sploh ne izgleda kot oglas.
Ampak tu je en oglas, dobro veste o katerem govorim. Oglas, ki se vedno pojavlja, me sledi, nikoli se ne spremeni in upa, da se ga bom usmilil in kliknil nanj. Poznate take oglase? No, naročniki takih oglasov mečejo denar skozi okno (ko bi le vedel, kje to okno je, da se postavim pod okensko polico).
Oglasna slepota je tisto, česar se morate bati. Tukaj je nekaj nasvetov iz prakse:
- Menjajte oglas - zamenjajte sliko, spremenite tekst, preusmerite se na drugo ciljno publiko in spremljajte odzive. Je več ogledov, klikov? Ali število uporabnikov na vaši strani raste? Testirajte, testirajte, testirajte!
- Slika pove več kot 1000 besed - sploh glede na dejstvo, da ste s tekstom omejeni na približno dva kratka stavka, naj bo slika vaš glavni magnet. Tudi tu so omejitve zelo stroge, slika je lahko maksimalnih dimenzij 110 x 80 pixlov, kar je hudimano malo. A da se narediti marsikaj.
- Prvi stavek je kralj - prav s prvim stavkom, naslovom vašega oglasa se bo potencialni klikalec srečal najprej. Naj ga prepriča, šokira, preseneti, pritegne - če ga slika ob oglasu pritegne, ga mora naslov zadržati in spraviti v branje celotnega teksta. Kaj bi prepričalo vašega potencialnega klienta? Omejeni ste na 25 znakov, prostora za modrosti epskih dimenzij res nimate.
- Manj je več - v tem primeru prav dobesedno, saj smo omejeni na 135 znakov (kar je manj, kot je običajna dolžina enega sms-a, še celo manj kot je lahko dolg post na twitterju). Zatorej pozorno pri izbiri vsebine. Sprijaznite se, vsega ne boste mogli povedati - potrebujete dober teasing tekst, ki bo uporabnika spremenil v klikalca oglasa. Torej, zakaj bi uporabnik kliknil oz. hotel še več? Postavite se v njegovo vlogo.
-
Izberite ciljno publiko - zakaj bi se oglas za nov lak za nohte
prikazoval moškemu avditoriju uporabnikov Facebooka? Želite plačevali za klike najstnikov, ki nimajo denarja za novega terenca? Pazljivo ciljajte - Facebook vam to omogoča. Z nekaj kliki boste videli doseg, koliko potencialnih ogledov imate (slika prikazuje ocenjen doseg oglasa za moje predavanje v Mariboru)
- Izberite pravilni način zaračunavanja - boste plačevali na število prikazov vašega oglasa? Ali pa ne verjamete v pojavljanje vašega oglasa in ste bolj ziheraške sorte? Potem je za vas plačilo na klik. Torej boste plačali res samo tisto, kar se bo dejansko zgodilo - uporabnik bo kliknil na oglas. Pazljivo pri drugi varianti plačila - po vašem oglasu lahko klika tudi konkurenca in vam tako v enem dnevu porabi ves budget ;)
Zmotno je mišljenje, da je Facebook kot platforma neprimerna za oglaševanje. Je pa veliko odvisno od vas in produkta, ki ga oglašujete. Poznam tako oglasne fiaske, kot zgodbe o neverjetnem uspehu. Vi odločate!
Začnite s kreiranjem oglasa - tukaj www.facebook.com/advertising
Spodaj primer oglasa za moje predavanje 3.marca v Mariboru, kjer se bomo oglaševanju na Facebooku še bolj podrobno posvetili.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si