Facebook Places vs Foursquare

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Katera od geolokacijskih storitev je bolj primerna za poslovne subjekte?

07. 08. 2011



Avgusta lani je Facebook lansiral aplikacijo Places (v Sloveniji je funkcija na voljo od marca) in si s tem začel rezati tudi kos pogače geolokacijskih družabnih omrežij. Tam je po številu uporabnikov vladal Foursquare. In kakšno je stanje na terenu danes?

Ob pregledu starih člankov in blogov lahko ugotovimo, da so vsi po vrsti napovedovali zaton Foursquarea in prevlado Facebookove storitve. Zanimivo - skoraj identični naslovi so se pojavili pred dobrim mesecem ob zagonu Googlovega plusa. A so se modreci zmotili. Res je, da so FB Places na voljo vsem uporabnikom modrega omrežja (750 milijonov - vir: Facebook), kar je neprimerljiva številka s skromnimi 10 milijoni uporabniki Foursquarea (vir: Foursquare). A generalna statistika lahko zavaja.

Facebook od implementacije storitve Places ni dodajal novih funkcionalnosti. Uporabnik lahko opravi check-in (potrditev) na lokaciji, ob tem zapiše komentar ter doda FB prijatelje, ki so z njim. Morda bo kateri od FB prijateljev ob tem, in seveda pravi motivaciji (nagradna igra ali vabljiv tekst), postal tudi sam privrženec (fan) vaše FB strani. Če imate pri FB dogodku (event) vpisan geografski naslov, se uporabnik lahko med trajanjem dogodka pofočka tudi na njem. Potem pa se zgodba počasi zaključi.

Tudi s strani skrbnika strani, torej podjetja, ki bi želel implementirati storitev v svoje promocijske, predvsem terenske dejavnosti, so možnosti zelo omejene. Edini podatek, ki je na voljo je koliko ljudi se je potrdilo na lokaciji. Če bi le-te radi nagradili in jih s tem morda še dodatno vzpodbudili, da bi o vas in vaši storitvi (lokalu, podjetju, trgovini, ...) širili dober glas, tega ne morete storit. Niti v vpogledih (insight) namreč nimate podatka o tem, kdo so ti uporabniki. Če malo pobrskate po starem zapisu, je bila ob lansiranju storitve, obljubljena takšna statistika. Očitno se v Facebookovem laboratoriju bojujejo na drugih frontah in je s fanfarami pričakana storitev Places ostala nekje na sredi.

Na drugi strani pa je specializirano omrežje Foursquare, ki je staro le dve leti, šele dobro vzelo zalet. Zaradi tesne prepletenosti s Twitterjem in Facebookom  lahko uporabniki svoje lokacije izpisujejo tudi na teh dveh omrežjih. Platforma omogoča povezavo tudi med Facebook in Foursquare poslovnimi subjekti, torej med FB stranmi in 4sq stranmi, kjer je komunikacija navzkrižno prepletena.

Za razliko od Places ima Foursquare tudi zelo pomembno animacijsko komponento za uporabnike - ti so za svojo aktivnosti nagrajeni s priponkami (badgi), točkami, za vsako lokacijo lahko pustijo svoje sporočilo (tip), ki ga vidijo vsi, ki kasneje preverijo lokacijo. Pred nekaj dnevi so dodali tudi možnost dodajanja fotografij ob vsakem check-inu.

Uporabniki 4sq sicer veljajo za bolj napredne (večina jih prihaja iz twitterskih vrst) in jih je neprimerljivo manj kot FB uporabnikov. Ena od ocen pravi, da jih je v Sloveniji le približno 2.000. A ti so aktivni mnogo bolj, kot običajni FB uporabniki. Preverite primer najvišje slovenske stavbe - Kristalne palače. S pomočjo  Facebooka se je v njem potrdilo le 11 uporabnikov, številka Foursqure uporabnikov pa je mnogo višja - 221.

Pri hitrem pregledu ljubljanskih "štirikotnih" lokacij je najvišje število potrditev zabeležila železniška postaja Ljubljana (733 check-inov, med priporočili pa najdemo namig, da moramo nujno preizkusiti burek na postaji :D). Med lokali je najbolj popularen Le Petit Cafe v bližini Križank. Ima 566 potrditev od 200 strank. Zanimimo je brati priporočila za ta lokal, ki se jih je nabralo veliko.

V Sloveniji se geolokacijska scena komaj prebuja, v tujini pa je to že zelo uveljavljena disciplina v družabnih omrežjih. Nabolj popularna na Foursquare je glasbena televizija MTV, ki ima preko 260.000 sledilcev. To pa so že številke, ki tudi na Facebooku vzbujajo spoštovanje.

Katero omrežje je torej bolj primerno za tovrstne geolokacijske storitve? Facebook Places nam ponuja ogromen potencial s velikim številom FB uporabnikov, a je zaradi nedodelanega sistema še nekoliko invalidno. Z uporabo Foursquare-a pa boste dobili sicer manjšo, a dosti bolj aktivno publiko, ki bo sodelovala pri vaših promocijskih aktivnostih.

Tudi pisca tega zapisa najdete na 4kotnem omrežju, ki ga je po slabem mesecu aktivne uporabe dodobra zasvojilo.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1