Kdo je community manager?

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Nekateri mu pravijo poklic prihodnosti, a zanj ni šole

18. 03. 2011



Post, tweet, share, like, poke, scan, publish, upload, sign in, check, follow up, type, ... je le nekaj pojmov, ki so za navadnega smrtnika znanstvena fantastika, za community managerja pa samo delček vsakdanjika.

Razmišljal sem, kakšen bi bil primeren slovenski prevod. Direkten prevod bi lahko bil "upravljalec skupnosti", kar pa, vsaj v mojih v mislih, izriše tipičnega hišnika iz sosednjega bloka, ki skrbi za polomljene ključavnice na vratih in gugalnice pri peskovniku. To ni ravno to. Morda je boljša primerjava s pastirjem, ki mora skrbeti za svojo čredo ovac. Te so zadovoljne dokler je na travniku prava paša (zanimiva in dinamična vsebina na strani), ne smejo se izgubiti (uporabniki se hitro zmedejo), slediti morajo ostalim, če pride do premikov (call to action). Predvsem pa je pastir odgovoren, da jih ne pospravi hudobni volk (konkurenca). In kar je najpomembneje - ovca ne sme dobiti občutka, da je ovca ;)

Kakšen je dober pastir družabnih omrežij? Mnogi napačno razmišljajo, da so Facebook, Twitter, YouTube ... stvar IT-jevcev. Res je, gre za digitalne platforme, toda na njih ni glavna programska koda, temveč druženje ljudi. Ti niso iz ničel in enk, ampak iz mesa in krvi. In vsak uporabnik ima v sebi zapisan drugačen algoritem.

Mora biti odličen komunikolog, razgledan in prilagodljiv, ne sme biti nagle jeze (poglejte spodnji video, v katerem sem opisal tipično napako Facebook administratorja), razmišljati mora izven okvirjev, mora biti prilagodljiv, hitro odziven, imeti mora karizmo, mora biti slovnično in digitalno pismen, vešč osnov oblikovanja in programiranja, predvsem pa mora "čutiti" blagovno znamko, ki jo predstavlja. Če blefira je to tek na kratke proge.

Poglejmo si običajni delovnik pastirja na družabnih omrežjih (vir: Social Cast)

Za mnoge internetne geeke gre pravzaprav za sanjsko službo, ki pa se nikoli ne konča. Družabna omrežja nikoli ne spijo, ni prostih vikendov, romantičen večer v kinu zlahka prekine obvestilo o paniki na strani.

Ambasadorji blagovne znamke, širilci vere, vsebinski skrbniki, jki jim sam pravim pastirji, veljajo v tujini za najbolj iskan kader, katerih letne plače se čez lužo gibljejo od 35.000 do 56.000$. Če poenostavim in za boljšo predstavo vzamem najnižjo letno osnovo, gre za dobra dva jurja € na mesec. Ni slabo, kajne?

V tujini so med kandidati za community managerja bolj pogosto iskane ženske, kar 62% jih je. V povprečju pa imajo od enega do štirih let delovnih izkušenj.

  

Velikokrat se v podjetju, ki nastopa na družabnih omrežjih, razvije debata: ali naj bo komunikator nekdo iz hiše, ki jo predstavlja ali pa naj se komuniciranje blagovne znamke outsourca? Univerzalnega odgovora ni, oboje ima svoje prednosti in slabosti. Velja le eno pravilo - community manager mora biti vešč svojega posla, ne sme biti to nekdo, ki mu je to petnajsta naloga tistega dne. Če to čuti še kot dodatno obremenitev že tako natrpanega delovnika in objavlja post nekaj minut preden izgine iz službe, potem pa se računalnika ne pritakne do naslednjega dne, bo uspeh komunikacije bolj jalov.

Za konec resnična zgodba - kako lahko napačna reakcija popolnoma nedolžen post spremeni v sveto vojno. Upam, da imate za svojo Facebook stran bolj usposobljenega administratorja.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vam priporočam, da se oglasite na naslednjem seminarju FACE IT . Naslednji termin nas čaka jeseni. Naročite se na mailing v obrazcu zgoraj desno, da vam termin ne uide. Lahko gremo tudi samo na kavo ;)