6 trikov, ki garantirano "zboostajo" vaše fane do maksimuma!
28. 12. 2010
Vsebina je veliko, ni pa vse. Pri nastopu na družabnih omrežjih morate upoštevati še veliko drugih faktorjev, ki odločajo o uspešnosti (viralnosti) vašega pojavljanja.
Ok, imate veliko število fanov (lajkerjev, privržencev, sledilcev - imenujte jih po želji). Bravo, čestitke! Tako se dela. Verjetno je bilo potrebno kar nekaj truda in dela, a se je splačalo. Imate torej bazo, kateri lahko, na način dobrega starega e-mailinga, pridno servirate vaša obvestila in ta se bodo izpisovala vašim uporabnikom. Drži!? Em, v bistvu ne drži. Preberite si kako funkcionira Facebookov algoritem Edgerank, ki določa kaj se bo izpisovalo vašim uporabnikom. Ste prebrali? Dobro, gremo naprej.
Sedaj veste, da so vražje pomembni tako vsebina, čas, tehnika objave. Pa vreme, luna in ženski ciklusi ;) Ne, ne gre za šalo. Če bi radi, da se vaše objave viralno širijo naokrog, kot ogenj po poletni suši, je potrebno vsak post dobro pretehtati - kaj bi radi z njim dosegli, komu je namenjen, katero tehniko boste ubrali in kar je najpomebneje -> ali vsebuje "call to action"? Samo visoka stopnja stopnja interakcij uporabnikov je garancija, da ne boste ustrelili v prazno.
Ko boste predelali spodnje trike vam bo marsikaj bolj jasno.
-
Zahtevajte akcijo - morda se bere nekoliko banalno, a v starem pregovoru "kdor jezika špara, kruha strada" je veliko resnice. Dajte uporabniku iztočnico, namignite mu kaj bi radi od njega. Če bi radi, da polajka vaš status to napišite. Seveda ne agresivno in preveč na prvo žogo - ampak vseeno dovolj jasno.
-
Nakažite smer, olajšajte odločitev - zavedati se morate, da je vaša objava prišla na uporabnikov news feed sicer povabljena, a nepričakovana. On informacije ni šel iskat, ta je poiskala njega. Dobili ste ga nepripravljenega, verjetno sredi nečesa drugega. Če bi radi, da sodeluje v vaši igri, mu omogočite, da to stori čim manj napora. Če bi radi od njega odgovor na vaše vprašanje, mu predlagajte možne odgovore. Kviz a, b, c, dela čudeže. Preverjeno neštetokrat. Ljudje smo pač lene živali in raje vzamemo tisto, kar se nam prinese na pladnju, kot da bi morali iti sami kaj iskat v naše možgane ;)
-
Vaši privrženci so prvi - dajte jim vedeti, da so nekaj posebnega, da brez njih ne bi bilo vas. Naj vam pomagajo pri odločitvah, naj prvi izvejo novico, spustite jih v zaodrje dogajanja, zaupajte jim stvari, ki bi jih samo vašim prijateljem, crkljajte jih z dobrotami. Velikokrat so novice, ki sploh niso direktno vezane na blagovno znamko, najbolj viralne. Ljudje raje reagirajo na tisto, kar ne smrdi po komerciali.
-
Označujte (tegajte) povsod - če nalagate video posnetek, označite ljudi, ki v njem nastopajo; če nalagate fotografijo, prav tako. Predstavljajte si fotko s koncertnega odra, ko pevec naredi fotko občinstva in jo naloži na svojo fb stran in prosi, naj se na njej označijo vsi, ki se prepoznajo. Poleg uporabnikov na svoji strani tako fotografija doseže še vse prijatelje oseb, ki so se označili na fotki. Tegate pa lahko tudi v tekstu (kako, preverite hint). Spodaj je primer, kjer je v tekstu označen Vid Valič, ki ima 5.000 prijateljev. Tako smo razširili doseg sporočila z enostavnim posegom in zajeli, poleg osnovnih fanov strani, še Vidove prijatelje iz njegovega zasebnega profila.
- Spimpajte objavo - nekateri prisegajo na zgolj tekstovne objave, nekateri na multimedijo (video ali foto), nekateri na atraktivne linke. Katera kategorija objave je najbolj viralna, ne bo nikoli definirano, saj je vse odvisno od vašega namena objave in same vsebine. Zgolj besedilo lahko pove več kot 100 neselekcioniranih fotografij in obratno - močna fotka lahko nadomesti vse besede. Velja pa kot pribito - spimpajte objavo in jo prilagodite vašemu avditoriju in potrebam.
- Bodite za zgled - saj poznate situacijo, ko iščete restavracijo za kosilo v mestu, v katerem ste prvič. Ne poznate nikogar, ne veste kje se dobro je. In vaša izbira zagotovo ne bo lokal, kjer natakar in kuhar od osamljenosti vrtita palce, ampak se boste parkirali v lokal, kjer pridno ropotajo vilice in noži ostalih gostov. In tako razmišlja tudi povprečni uporabnik na Facebooku, nihče noče biti edini oz. prvi. Naredite torej vzor in sami, ali še bolje vaši zaposleni, pridno polajkajo in komentirajo objavo. Kdo bo boljši ambasador vašega podjetja?!
Še več trikov najdete v zapisu "Objave so vaše orožje"
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si