Objave so vaše orožje

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Streljajte natančno in premišljeno, drugače bo zmanjkalo municije, zmage pa ne bo.

16. 12. 2010



Verjetno ste že opazili, da se vam dnevno pojavljajo statusi kakšnih dvajsetih istih prijateljev, vi pa jih imate, recimo, dvesto. Zakaj? Zaradi formule NFO, predvsem faktorja afinitete do prijatelja. Če ste pred kratkim brskali po njegovih fotogalerijah, kometirali objavo na njegovem zidu, lajkali stanje, bo FB sklepal, da vas zanima kaj se dogaja s prijateljem in vam njegove objave večkrat prikazal.

Pred kratkim smo debatirali o formuli za NFO (News Feed Optimization), ki kroji usodo vaših objav na novičarskem kanalu "vroče novice" vaših fanov. Preveri zapisek tukaj. Naj kratko povzamem za tiste, ki se jim ne da klikniti za bolj podrobno razlago -> prikazovanje vaših postov je odvisno od tega koliko časa je minilo od časa objave, od števila interakcij, ki so bile zabeležene pri objavi in kako priljubljeni ste pri uporabniku do sedaj.

Kako se torej prebiti v jagodni izbor imenovan "top news"? Mimogrede, če v kategoriji "most recent" pogrešate kakšne statuse prijateljev si uredite nastavitve prikaza objav prijateljev v živo. Jaz imam nastavljeno na 1000 (prednastavljeno mislim da je bilo na 250) in imam dober monitoring nad objavami.

Najbolj pomemben faktor v formuli NFO je število interakcij vaše objave. Večkrat ko ljudje komentirajo vaš status, ga posredujejo naprej ali ga "lajkajo", višji rating dobite. In večja je možnost, da boste zakoličili vašo parcelico v prikazu novic pri uporabniku. Če bo interakcijo izvedel še on, bo s tem potrdil afiniteto do vas in s tem odprl vrata še za vaše bodoče objave.

Spodaj boste našli 6 preizkušenih nasvetov kako narediti objave, ki bodo vašo otroško pokalico spremenili v raketno lansirno rampo viralnosti težke kategorije. Gre zgolj za osnovne smernice (vse je odvisno od vašega cilja komuniciranja), če bi hotel tematiko konkretno razdelati bi moral napisati vsaj knjigo. Kar pa morda sploh ni slaba ideja ;)

No, ampak gremo k stvari:

  • Postanite oni! Najbolj pomembno je, da se postavite za tipkovnico, miško in monitor vašega tipičnega uporabnika (zelo dobrodošla je statistika in demografija fanov v vpogledih). Kaj bi ga zanimalo, o čem razmišlja? Le objave s katerim se uporabnik lahko identificira (tudi po slogu nagovarjanja), bodo prebrani. Ostali bodo ignorirani.
  • Prvi stavek je najpomembnejši. Ta ga mora prepričati, da prebere preostanek. Vaš post je namreč prišel nenapovedano in bo deležen le nekaj sekund pozornosti. Če ga v prvih parih besedah prepričate, da je vredno brati naprej bo to storil, drugače se bo posvetil drugim stvarem in ste ga izgubili za vedno. Ne pretiravajte v dolžini, tu velja pravilo manj je več. Uporabnik se namreč "ustraši" velike količine teksta, dolgega videa ali preobširne fotogalerije.
  • Bodite iskreni. Ne prodajajte in ne lepite plakatov z akcijami in neverjetnimi popusti. Hvaljenje in prepotentni nastop uporabnika odvrne. Enostavno preveč zaudarja po oglasih.
  • Zahtevajte reakcijo! V kontekst postavite "call to action"; naj vam ne bo nerodno uporabnike vprašati za mnenje. Z veseljem vam bodo pomagali. Tudi če na prvi pogled status "Uf, danes je pa res mraz. Koliko je kazal termometer v tvojem avtu?" nima neke promocijske vrednosti, se motite. Ljudje bodo reagirali na to vprašanje in vam poročali o temperaturah v svoji okolici. S tem se bo vzdignil vaš rating, saj bodo s kometiranjem privabili še svoje prijatelje, ki bodo privabili še svoje in efekt virale je tu. Z interakcijo nam je uporabnik še dodatno odprl vrata na svoj news feed. Zvečal se bo tudil brand awerness zaradi vašega avatarja ob statusu ter število novih fanov. Vzdignili pa smo tudi zaupanje strank v našo blagovno znamko saj jim nismo nič "prodajali" ampak smo enostavno kramljali. Kot bi bili na kavi ;)
  • Objavljajte, ko je rush hour! Na nekaj straneh opažam, da objavljajo skoraj dobesedno sredi noči. In efekta seveda ni. Objavljajte takrat, ko je na Facebooku največ ljudi. Le tako bodo vaše objave dobile največ zaleta (interakcij) in to inercijo vlekle še naprej. Preverite analizo prisotnosti uporabnikov na FB po urah tukaj.
  • Upoštevajte pravilo prve ure! Če se v tem časovnem obdobju ne zgodi nič je zelo mala verjetnost, da bo karkoli tudi zgodilo. Interakcij ni. Nekje ste ga pobiksali. Analizirajte kje in post izbrišite. Facebook namreč meri odzivnost vaših objav in če večkrat streljate v prazno boste rangirani kot spamer, ki ga nihče ne mara. In članstvo kluba "top news" so lahko samo sanje.

Facebook poizkuša slediti pravilom dobrega starega, analognega komuniciranja. In tako moramo vzeti tudi naš nastop na družabnih omrežjih. Pred časom sem zasledil misel, ki ji gre slediti "Stop marketing, start engaging". Prevod verjetno ni potreben, kajne ;)



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1