Tudi digitalna palica ima dva konca
19. 10. 2011
Sanjski poklic? Malo dela, veliko denarja? Teritorij za sanjače in kreativce? Biti slišan/bran/klikan? Zabava je tvoje delo?
Rad delam to, kar delam. Težko ocenim, če sem rojen za community managerja, a po 15 letih v tradicionalnih medijih so družabna omrežja v moje življenje prišla kot prepotrebna osvežitev. Idealno se vklaplja v moj stil življenja in po dveh letih profesionalnega dela na Facebooku se slednjega še nisem naveličal. Kar je zame kar mali rekord. A ni nujno zlato vse kar se sveti ;)
Skoraj ne mine predavanje ali poslovni sestanek, kjer mi ne bi zastavili vprašanja kako sem padel v to zgodbo. Uradni odgovor najdete tukaj, a verjetno vas bolj zanima ali ste tudi sami primerni za ta posel? Matematika je enostavna: če uživate na družabnih omrežjih, ste online zaradi zabave, obvladate dvosmerno komunikacijo imate odlično štartno pozicijo. Če pa se morate prisiliti, da odprete mail, Facebook račun, smatrate visenje za monitorjem za totalno potrato časa - boste kmalu obupali.
Če ste navalili do konca in se močno poigravate z idejo, da bi postali community manager, je tukaj 5 prednosti in 5 pomanjkljivosti tega poklica. Spisani so iz lastne perspektive, torej ni nujno, da veljajo tudi za vas.
Prednosti:
1. Neomejeno gibanje
Vse kar potrebujete je prenosnik ali tablica z dostopom do interneta. Včasih se da urediti stvari tudi s pametnim mobilnim telefonom. Kjerkoli na svetu ste. To pomeni, da je vaša pisarna lahko lokalni kafič, klopca v parku ali avtomobil. Morda se bo bralo smešno, a zgodilo se je že, da sem s prenosnikom objavljal poslovne statuse na plaži. Večinoma delam v pisarni, a skok na popoldanski družinski nakupovalni izlet vsaj tehnično ni ovira. Ali zaradi tega trpi družina, pa je morda dobra iztočnica za drug članek.
2. Širjenje vere
Morda se bere preveč samozagledano, a skoraj ne mine izobraževanje ali sestanek, po katerem se sogovornikom ne odprejo oči. Vseeno ali smo sklenili posel ali ne, hudimano dober občutek je prepričati neprepričane. Mnogi so še vedno mnenja, da so družabna omrežja modna muha enodnevnica. Ko pa jim pokažeš primere iz prakse je efekt skoraj vedno enak - čeljust do tal ;)
3. Merljivost kvalitete dela
Na spletu se da vse izmeriti. Povratne informacije so tiste, ki delajo promet na strani in vzdigujejo administratorjev ego. Našel sem tisto, kar sem pogrešal pri radiu: tam nikoli nisem vedel ali so se ljudje smejali mojemu dovtipu, so dali radio bolj na glas ali so preklopili drugam? Na družabnih omrežjih je vse merljivo, od števila lajkov, komentarjev do bolj natančne statistike v insightih.
4. Vroča roba
Sam nisem kaj prida trgovec, ne uspem prodati niti družinskega avta :( Enostavno nisem človek, ki bi se znal dobro "prostituirati". A poslovna komunikacija v družabnih medijih je tako sveža branža, da povpraševanje močno presega trenutno ponudbo.
5. Potrebuješ samo znanje
Imate v lasti vsaj en računalnik? Da? Ok, to je že skoraj to. Potrebujete samo še znanje in kilometrino. Sam sem se učil na lastnih napakah in uspehih. V času radijskega urednikovanja, pred dobrimi dvemi leti, sem v Facebook zgodbo padel bolj po naključju. Gnala me je radovednost in fascinirala me je enostavnost komunikacije. Navdušen sem bil nad merljivostjo slehernega klika. In potegnil eno večjih potez v svojem življenju - pustil radio in se posvetil izključno Facebooku in ostalim platformam. Na začetku ni bilo lahko, številke so bile simbolične, Facebook je bil za mnoge nepotrebna eksotika. Znanje sem dobival iz prakse, predavanj in knjig še ni bilo, uradno priznane izobrazbe verjetno še dolgo ne bo. Zdaj se je situacija močno spremenila, družabna omrežja so prišla iz teritorija gverile v območje glavnih oglaševalskih trendov. Če pa potrebujete znanje pa se lahko oglasite na kakšnem od mojih predavanj ;)
Slabosti:
1. Neprestano piskanje
Blipanje skypa, cinglanje ob novem mailu, zvonenje telefona, piskanje sms-ov, odgovarjanje na vprašanja uporabnikov na FB strani, pisanje člankov za spletno stran na kateri ste ravnokar,... so le delček vsakdana. In so dnevi, ko bi vse skupaj najraje izklopil. Pa ne smeš.
2. Kolikor naročnikov, toliko direktorjev
Včasih sem bentil čez svojega direktorja in si želel biti sam svoj gospodar. Sanje so se uresničile, imam svojo agencijo in sam si krojim usodo. A imam zdaj še več "direktorjev". Vsak naročnik ima svoje želje in skoraj vse je označeno kot nujno. In ne zanima ga, da trenutno obdeluješ zahteve nekoga drugega ali da nisi v bližini računalnika. In občasno urgentni multitasking privede tudi do napak. Večopravilnost pač ni stvar, ki bi jo obvladali moški ... tako pravijo ženske ;)
3. Trgovina s sladkarijami
Težko je biti na internetu in ne pokukati še kam drugam. In zapravljati čas in energijo za vsebine, ki sploh niso povezane s poslom. In čas leti! Saj poznate tisto misel:" samo na FB pogledam, če je kaj novega. Samo pet minut rabim". Nikoli ni samo pet minut ;) Če zlagate sladkarije na polico se je nemogoče zadržati, da ne bi kakšen bonbon končal v vaših ustih.
4. Povezava
Smo v poslu, ki zahteva neprestano dosegljivost in takojšnje reakcije. Raje ne začnem s pisanjem kako sem preklinjal računalnik, ki se je sesul v najmanj primernem trenutku. Kako sem skoraj z bajalico iskal odklenjen wi-fi, baterija na telefonu in prenosniku pa sta že pregovorno na najbolj šibki točki. Verjetno vam veliko pove že to, da za večino gostinskih lokalov v Ljubljani ne samo, da vem kje imajo odprt wireless, ampak vam znam pokazati tudi kje imajo električne vtičnice ;)
5. Organizacija dela
Social media nikoli ne spi. Tudi ko smo z družino na izletu na bližnji hrib, ko smo v kinu ali v trgovini v vrsti pred blagajno. Neštetokrat sem bil že prisiljen avto na hitro zaustaviti in urediti paniko na spletu. Da interne komunikacije v ekipi sploh ne omenjam. Ni mačji kašelj upravljati s komunami uporabnikov, ki so vam jih v varstvo zaupali vaši klienti. In če je teh kar 475,984, to res ni več šala (vir: socialnumbers)
Primer urgentnega posredovanja kar iz avta, parkiranega na avtobusni postaji
Je med bralci tega zapisa kakšen, ki se vidi v tem poslu in se ni ustrašil zadnjih 5 točk slabosti? Potem priporočam redno spremljanje Facebook strani Kaku uspeti na Facebooku. Kmalu bom objavil odprtje "lova" na nove community managerje ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si