8 nasvetov za pravilno "obdelavo" vaših FB uporabnikov
25. 05. 2011
Tokrat se bom postavil v drugo vlogo, v vlogo uporabnika. Tistega, ki je s klikom na "všeč mi je" pokazal zanimanje za našo blagovno znamko, storitev, podjetje,... vseeno je zakaj je do tega prišlo. Ali ga je v to pregovoril prijatelj, ali je bil samo radoveden, ali je v spanju padel na miško, ki je bila ravno nad gumbom "like", mu je bil zato obljubljen nov Ipad2,.... Vseeno - zdaj je on naša skrb!
Prevečkrat se zgodi, da je edino kar šteje število fanov. Popolnoma napačen pristop. Pomembno je, kaj se s temi fani zgodi po njihovem izletu na napis "like": Bo še kdaj obiskal našo fb ali www stran? Kako ga bomo animirali? S čim bo nagrajen, ker je izkazal zanimanje? Ali je samo številka, ki vzdiguje vaš Facebook ego in že to zadovolji apetite?
Potrditev s klikom na "všeč mi je" je šele začetek zgodbe, cilj je še daleč. In kako priti do cilja? Pred vami je osem nasvetov, ki so spisani iz perspektive uporabnika. Ta pogled na žalost mnogi community managerji pozabijo in so prepričani, da ko so zgradili bazo je čas za zasipavanje teh uporabnikov s sporočili o tem kako ste največji carji, imate najboljšo robo, najbolj ugodno cene,... če ste tako dobri pravzaprav ne potrebujete Facebooka kajne. Saj ste že tako številka 1, kajne? Na Facebooku zagotovo ne!
V radijskem svetu, ki je v mnogočem podoben spletnemu sem se naučil eno zelo enostavno pravilo, daj poslušalcu tisto kar hoče slišati. In v družabnih omrežjih to drži kot pribito: uporabniku posreduj tiste vsebine, ki ga zanimajo, se lahko z njimi identificira, ga spravijo v dobro voljo,... tisto zaradi česar vas bo koval v zvezde. In komplimente radi slišimo/beremo, res da?!
- Nismo edini - uporabnik ima na svojem news feedu ob veliki številki prijateljev in "polajkanih" strani veliko dogajanja. Ali s svojim postu izstopate? Imate samo sekundo časa, ki jo uporabnik nameni vašemu postu - če prvi stavek ali slika nista zanimiva ste ga izgubili. On je z očmi že pri naslednjem postu. Več, ko je izgubljenih priložnosti, bolj vam Facebookov algoritem NFO (edgerank) znižuje rating zanimivosti. Dajte uporabniku razlog, da se vas splača slediti.
- Uporabnik je glavni - vi ste tisti, ki mora začeti zabavo, odpreti ples, založiti bar s pravimi pijačami, vrteti pravo glasbo. Če uporabnik nad žurom ne bo navdušen bo odšel. In se verjetno ne bo nikoli več vrnil. Ker vas je skril, ali celo "odfenal".
- Imejmo strategijo - za božjo voljo, ne razmišljajte kaj sedaj, ko so uporabniki že prišli do vas. Če ne veste kakšna muzika se vrti za ples, zakaj ste potem sploh povabili ljudi. Ali še huje - ravno ko ste napolnili plesišče in je žur na vrhuncu - ne izklapljajte glasbe. Facebook komunikacija je zabava, ki se ne sme nikoli končati. Toda kateri so tisti komadi, ki bodo vaše plesalce spravili gibanje morate vedeti že prej. Naredite si strategijo, raziščite kdo so vaši uporabniki, kaj jih zanima. Če se bo o vašem žuru začel širiti glas, da je prostor za ples sicer lep (design vaše FB strani) ampak, toda da je muzika grozna, ne bo nihče več prišel na vašo zabavo.
- Bodimo transparentni - ne skrivajmo se za mešalno mizo nekje visoko nad plesiščem. Jasno povejmo, kdo skrbi za glasbo (komunikacijo). Ljudje so se prišli pogovarjati z ljudmi, ne z logotipom. Isto velja za izvedbo nagradnih iger. Imejte razdelana pravila igre, žreb naj bo transparenten, upoštevajte Facebookov TOS
- Uporabnik ni robot - je človek s svojimi skrbmi, življenjem, obveznostmi in radostmi. Če boste imeli robotske objave (RSS prevezava samodejne objave vaših člankov na spletni strani) boste ljudi odgnali. Nihče se ne pogovarja roboti. Prilagodite ton komunikacije vaši ciljni publiki, uporabite jezik, ki ga uporabniki poznajo. Najstniki uporabljajo drugačen nabor besed kot intelektualci, ki debatirajo o reševanju sveta.
- Zahtevajte reakcijo - naj se sliši glas iz plesišča. Uporabite novo funkcijo "questions", uporabniki imajo radi kratka vprašanja in vnaprej pripravljene odgovore. Zato, ker potrebuje res minimalno energije in časa za reakcijo. Vprašajte jih kako se počutijo, o čem razmišljajo, kaj potrebujejo, kaj mislijo o vas. Stranka je kralj, drži? Tudi na Facebooku.
- Držite ritem - ko se začne zabava, se ta ne sme ustaviti. Naredite si koledar objav, poiščite prave termine objav (preverite kdaj je največ uporabnikov na Facebooku), naredite si koledar objav. Benchmarki so lahko odlična rešitev. Naredite si ponedeljkove nasvete, torkovo idejo, sredino analizo,... verjetno veste na kaj namigujem, odvisno seveda od vaše strategije. Preverite odzive (insightsi so lahko odličen pokazatelj uspešnosti vašega dela), če boste vztrajni pri svojem delu boste imeli publiko, ki bo v ponedeljek že željno pričakovala vaš nasvet.
- Vsebina je kralj - pozabite na prvih 7 namigov, če ne boste upoštevali zadnjega je vse zaman. Katera vsebina je prava? Tu enotnega odgovora ni, vse je odvisno od vaše strategije, ciljnega avditorija in namena. Za začetek pa priporočam brskanje po www.matejspehar.si ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si