Pri Zuckerbergu skrbijo, da nam res nikoli ni dolgčas :P
22. 09. 2011
Edina stalnica na modrem omrežju so spremembe, če lahko uporabim eno najbolj zguljenih analognih fraz. In sprememb je na Facebooku v zadnjem obdobju toliko, da je skoraj vsak kaj novega.
Kje sploh začeti to malo odisejado po novem izgledu prikaza novic na uporabniškem news feeda. Najprej se moram opravičiti, ker uporabljam ta trdi tuji izraz, a slovenski prevod "novičarski tok" je še bolj štorast ;) Kljub temu, da se sprememba (še) ni dotaknila javnih profilov oz. FB strani je razumevanje delovanja sistema prikaza objav na uporabnikovem profilu še kako pomembno, če želimo, da se mu bodo prikazovale prav naše. Zavedati se moramo, da uporabnik lahko sedaj zelo natančno nadoruje katere vsebine se mu prikazujejo.
Začnimo pri vrhu - sedaj se (po vzoru ostalih družabnih platform) pokaže slika uporabnika, podrobne nastavitve pa se skrivajo na komaj vidnem trikotniku. Kar bo verjetno prineslo še več vprašanj tipa: "kje uredim, da žena ne bo videla mojih fotk iz sindikalnega izleta" . Podrobneje o nastavitvah računa in zasebnosti boste lahko prebrali naslednji teden.
Prvi stik z novo podobo pa ste zagotovo doživeli, ko ste hoteli objaviti nekaj novega. Vmesnik za objave je izgubil značilni kvadrat za besedilo. Že nekaj časa je tudi pogrešana ikona za objavljanje povezav iz drugih spletnih strani. Brez skrbi, to ne pomeni, da se linkov do vaših priljubljenih YouTube posnetkov ne da veš objavljati (neverjetno, kako uživam v vaših FB glasbenih željah, ko na zid limate vaše omiljene godce. Not!). Preverite mali trik, ki vam bo še naprej omogočal te male DJ radosti.
Bolj pomemben pa je drugi, osrednji del news feeda, ki je izgubil do sedaj uveljavljeno delitev novic na vroče in zadnje novice. Sedaj se kategorija prikazuje odvisno od uporabnikove aktivnosti. Če je dalj časa pasiven, mu bo nov sistem na vrhu strani ponudil prikaz top zgodb, ki ne smejo iti mimo njega. Če pa je uporabnik aktiven, pa dobiva na feedu zadnje objave prijateljev in strani, ki jih je "polajkal".
Vrag pa se skriva v detajlih - uporabnik objavo po novem ne samo pokomentira, deli s prijatelji ali lajka - uvaja se nova interakcija, ki bo zagotovo vzdignila še veliko prahu. Imenuje se "top story". Ko bo post označen kot zelo pomemben, bo to pomenilo, da je uporabnik prijatelju ali strani prižgal prednostno zeleno luč in se vsebine iz tega vira smatrajo kot zelo pomembne. In FB sistem objav bo poskrbel, da naslednja ne bo šla mimo njega. O teh malih trikotnikih bo še veliko govora.
Po prvih odzivih sodeč, pa je največ kritik in bentenja deležen mini twitter, ki so ga pri Facebooku poimenovali Ticker. V njem lahko spremljamo kaj se dogaja našim prijateljem v ekspresnem prikazu na zgornji desni strani. Kje so pustili svoj komentar, pustili svoj lajk, katero aplikacijo so začeli uporabljati, kje so postali fani,.... in to samo v nekaj sekundah. Mnogim gre ta mini FB vrtiljak rahlo na živce. Sploh, ker se ga ne da skriti ;)
Če pa se pred naš nos pripelje kakšna zanimiva novica (in imamo hitre prste na miški) lahko tako preverimo več o samem dogodku. Prednost Tickerja je, da nekoliko poživi dogajanje na strani in tako pogled uporabnika odpelje tudi do predela, ki je rezerviran za klasične FB oglase ;)
Na koncu je potrebno omeniti še spremenjen način prikaz posameznih fotografij (te so nekoliko večje) in fotogalerij. Gre bolj za kozmetično nadgradnjo, ki pa popestri dogajanje na news feedu in kar vabi po klikanju.
V zadnjih dneh smo priča pravi ofenzivi novosti na Facebooku. Po uvedbi naročnin in spremenjeni kategorizaciji skupin prijateljev je skoraj nemogoče napovedati kaj nas čaka jutri. Mimogrede, če vas nov prikaz spravlja ob pamet - tukaj je povezava do uradne knjige pritožb.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si