Verjetno ne, a so dobile zanimivo družbo
14. 09. 2011
V Zuckerbergovi ekipi letos še niso izkoristili poletnih počitnic. Facebook je zasebnim profilom dodal novo funkcionalnost sledenja (subscribe), ki jo poznamo iz Twitterja in Googla + . In novosti še kar ni konec.
Do tega trenutka smo na Facebooku lahko med uporabniki sklenili obojestransko komunikacijo. Ko smo zaprosili za prijateljstvo se je ob potrditvi vzpostavila povezava. Mi smo na naš news feed dobili tudi objave novega FB prijatelja, isto se je zgodilo na njegovi strani - tudi naš prijatelj je začel spremljati našo komunikacijo. Z uvedbo funkcije naročnin (subscriptions) lahko začnemo slediti drug profil brez uporabnikove potrditve. Res je, tako kot smo bili navajeni pri javnih profilih (FB straneh).
V čem je torej sploh še razlika med zasebnim in javnim Facebook profilom? Bomo zdaj doživeli razcvet zasebnih profilov za poslovne namene, ravno ko se je fama zlorab zasebnih profilov počasi umirila. Ali je pred nami zaton Facebook strani, ravno ko je "posel" stekel in smo dobili veliko število fanov?
Brez skrbi, Facebook strani, ki so namenjene blagovnim znamkam, storitvam, podjetjem in javnim osebnostim imajo še vedno kar nekaj nepogrešljivih funkcij, ki jih zasebni profili z naročninami ne pokrivajo. Možnost več administratorjev profila, dodajanje novih zavihkov, generiranje FB aplikacij, geografsko targetiranje prikaza objav in neprestana online statistika naše komunikacije (insights).
Tudi kakšnega navala na ponovno množično ustvarjanje zasebnih profilov ne gre pričakovati - še vedno imajo omejitev 5.000 prijateljev, ki jih po tej doseženi številki ne moremo več dodajati. Seveda še vedno lahko dobivamo nove sledilce, a se morajo "naročiti" sami, brez naše intervence. In ne gre pozabiti bistva družabnih omrežij - dvosmerne komunikacije. Lahko pridobivamo nove sledilce - a ti lahko samo pasivno spremljajo dogajanje na našem profilu, v njem pa ne morejo sodelovati. Nobenih interakcij - ne morejo komentirati oz. lajkati naših objav. Razen, če jim to posebej omogočimo. Morda se je v tem trenutku komu prižgala lučka nad glavo in bo začel to pridno izkoriščati za dobri stari spam, a pozabljate da vas bo Facebookov algoritem hitro izločil in vaših objav ne bo več na naročnikovem news feedu.
Preverimo še uporabo iz uporabniške perspektive. Funkcija je nadvse uporabna za tiste, ki jim je morda nekoliko nerodno zaprositi za prijateljstvo osebo, ki jim je zanimiva a se bojijo, da jim ne bi potrdili prijateljstva. Morda gre za kakšne znane osebe, novinarje, pisatelje ali pa morda nekdanjo ljubezen, ki se ni končala najbolj romantično. A nas vseeno zanima kaj je novega pri njej - je že v novi zvezi, kakšen je njej ali njegov novi partner, kakšen avto ima,.... Ok, priznam, tukaj me je malo zanesel moški ego ;)
Brez skrbi, to ne pomeni, da lahko sedaj vsak vohuni za vašimi objavami in da je vaša zasebnost popolnoma razkrita. Tisti, ki je naročen na vaše objave bo dobival samo tiste poste, ki ste jih označili kot javne (public) preden ste kliknili tipko "objavi". Lahko pa sistem sledenja vašim objavam čisto izklopite oz. sploh ne vklopite in ostalim uporabnikom "ne pustite blizu".
Tudi strah, da boste imeli sedaj vaš news feed še bolj zasmeten z objavami in da se že sedaj niste najbolje znašli med poplavo nadležnih vabil na dogodke, prošenj za uporabo kričečih aplikacij in spemerskih rafalom YouTube posnetkov dalmatinskih šlagerjev je odveč. Z uvedbo funkcije "subscribe" Facebook omogoča, da si še bolj natančno določimo kaj naj se pojavlja na našem news feedu: za vsako osebo lahko določimo ali nas zanimajo samo njene nove objave fotografij in zablokiramo njena povabila na igranje FB igric. Nastavitve so enostavne in pregledne, tako da kakšne večje zmede verjetno ne bo.
Res je, gre za funkcionalnost, ki jo je ustoličil Twitter, kasneje uporabil Google+ in ne predstavlja nobene revolucije v svetu družabnih omrežij. A nekaj je gotovo, Mark Zuckerberg in njegova ekipa redno skrbi, da na Facebooku ni nikoli dolgčas ;)
Kako vklopiti "naročnine" na vašem zasebnem profilu? To uredite tukaj.
Uradni Facebook zapis o novi funkcijah je tukaj.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si