Dvojna analiza dveh turističnih agencij
03. 01. 2012
Tudi v tem mesecu sta se na seznamu znašli dve strani iz iste branže. Tokrat se bomo podali na novoletne zabave, prvomajska druženja in poletne počitnice. Priznajmo si - kadar nismo na dopustu so naše misli večinoma že uperjene v planiranje naslednjega. Turističnim agencijam gre to dejstvo močno na roke, vendar pa je treba ubrati pravi pristop, če želimo imeti tudi rezultate.
Analiza 2.0, drugič: Travel agency OJLA vs. Supra Travel
Link: www.facebook.com/OjlaTravel
Link: www.facebook.com/SupraTravel
Zid: Objave na Supri so bolj redne, krajše in raznolike. Pri objavah obeh agencij pogrešam predvsem vremenske objave, ki jih sedaj skorajda ni. Obe strani bi morali veliko bolje izkoristit uporabo fotogalerij, ki imajo lahko izjemen viralni potencial.
Občutek imam, da pri Supri glede objav idej ne primanjkuje, vendar pa predlagam, da z objavljanjem ne hitite. Objavo večkrat preglejte, najhujše so namreč napake, ki jih opazijo vaši Facebook prijatelji. Na drugi strani pa se zdi, da pri agenciji Ojla vsebin nekoliko primankuje. V tem primeru ne objavljate nekaj “na silo”, saj bo vaša komunikacija tako ostala brez repa in glave. Uredite si urnik objav za en mesec v naprej in vsaj osnutke objav za 1 teden v naprej.
Ocena Ojla:
Ocena Supra:
Interakcije: Tukaj se kaže velika razlika v strukturi baze oboževalcev, kot tudi razlika v načinu, kako pridobivamo nove oboževalce. Čeprav ima stran Supra travel teoretično 15-krat večji doseg pa ima dejanskih interakcij v zadnjem obdobju komaj dvakrat toliko. Uporabniki strani agencije Ojla so organski, medtem ko se Supra v večji meri poslužuje nagradnih iger. Zaradi preveč prodajno usmerjenih vsebin pa je število interakcij na obeh straneh premajhno. Komunikacijo prilagodite tako, da bo zanimiva vsem vašim prijateljem, drugače bo velik del njih prenehalo prejemati vaše objave.
Ocena Ojla:
Ocena Supra:
Zavihki: Agencija Ojla zavihkov nima urejenih, pri Supri pa je za to področje nekoliko bolje poskrbljeno. Zavihek dobrodošlice je lepo urejen, v uporabi je tudi zavihek “Videos”. Predlagam, da odstranite zavihke, ki niso v uporabi, namesto Facebookovega video zavihka pa raje uporabljajte kar vaš Youtube kanal, ki se je v preteklosti izkazal za veliko bolj učinkovitega. Zavihke v uporabi preimenujte, v kolikor je to potrebno.
Agenciji Ojla predlagam ureditev zavihka dobrodošlice (in to pod oznako nujno), razmislite tudi o uporabi Youtube zavihka.
Ocena Ojla:
Ocena Supra:
Uporabniki: Primerjave rasti v procentih tokrat žal ne bom mogel narediti, saj so pri Supri med tem, ko je ta stran čakala na analizo, združili več strani in tako skoraj podvojili bazo oboževalcev. Vendar pa razen tega velikega skoka v številu uporabnikov število uporabnikov v zadnjem mesecu konstantno upada. Rast uporabnikov medtem pri agenciji Ojla stagnira. Obema stranema predlagam oživitev baze z nagradno igro, še pred tem pa je potrebno pripraviti strategijo, s pomočjo katere boste uporabnike po zaključku nagradne igre obdržali aktivne.
Ocena Ojla:
Ocena Supra:
Splošni vtis: Končna ocena je za obe strani enaka, prav tako, kot jima je skupna tudi ključna pomanjkljivost: obe komunicirata preveč prodajno! Stran agencije Ojla mora zvišati število objav in stran narediti tehnično bolj prijazno do uporabnika (tukaj imam v mislih zavihke, profilno sliko, ureditev osnovnih informacij, bolje pa lahko s Facebookom povežete tudi vašo spletno stran). Supra je na drugi strani dokaz, da velika baza uporabnikov še ni garancija za angažirano bazo uporabnikov. Pri njih je zaznati veliko zagnanosti v ekipi administratorjev vendar pa bi bilo potrebno komunikacijo zastaviti bolje. Predlagam, da si (na novo) naredite strategijo nastopa, prej pa seveda v vpogledih preverite, kje so vaše najmočnejše točke in tam pridobljeno znanje kombinirate s tukaj napisanim.
Ocena Ojla:
Ocena Supra:
Če bi tudi sami radi iz vaše Facebook strani naredili uspešno poslovno zgodbo nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Lahko pa gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo.
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si