Izkoristi val viralnosti in ga pretvori v cunami [študija]
02. 04. 2011
Včeraj je bil odličen dan. Dan norcev in dan za mali eksperiment, ki je več kot uspel. Kako izkoristiti moč družabnih omrežij za viralno širitev informacije? Preverite študijo.
Pred časom sem že pisal o viralnem učinku in osnovnih pravilih, ki se jih je potrebno držati. Čudna so pota viralnosti in nikoli ni 100% garancije, da bo cilj dosežen. Četudi so do zadnjega izpolnjeni vsi pogoji. Gre za faktor na katerega ne moremo vplivati - imenuje se človeški faktor. In gre za družabna omrežja, kjer se pravila pišejo sproti. To je primer, kjer sem imel kvalitetno seme, odlično vreme in letni čas, upošteval sem setveni koledar ter sejal zelo na gosto v rodovitno in pognojeno grudo. Z malo zalivanja sem na koncu žel kot pravi kmet.
Razmišljal sem, katera bi bila tista informacija, ki bi jo uporabniki delili naprej. Izpolnjevati mora le en pogoj, a tega ni enostavno izpolniti - imeti mora atribut "to moraš videti". In ta lučka se mora prižgati v glavah čim večji množici ljudi, ki vidijo tvoje sporočilo. Gre za iskanje kompromisov.
Prvi april je bil kot naročen dan za poizkus. Idejo mi je dala FB prijateljica (hvala Tadeja) na strani Kako uspeti na Facebooku, kjer dnevno debatiramo u uspešni, predvsem poslovni komunikaciji na FBju. Spisal sem spletno novico, da stran z nasveti in triki www.matejspehar.si, na kateri ravnokar berete to študijo, ne bo več brezplačna in da bodo vsebine dosegljive le še registriranim članom, ki bodo za dostop morali plačati mesečni pavšal. Ostalim pa bo na voljo le krajši povzetek vsebine.
Roko na srce, v preteklosti sem dobil že nešteto tovrstnih poizvedb. Mnogi me sprašujejo zakaj brezplačno dajem naprej svoje znanje in izkušnje. Včasih sem celo označen kot čudak. Imam svoje razloge, ki za ta zapis niti niso pomembni.
Kako se je začelo vse skupaj? Pri viralnosti je zelo pomembno, kako dobro na samem začetku zasejete zgodbo, ki bi jo radi širili naprej! Več semen, več možnosti za uspeh. Sam sem informacijo najprej zasejal na FB strani Kako uspeti na Faceboku in na ostalih splošnih FB straneh, ki jih upravljam. Seveda sem članek delil naprej tudi na zasebnem profilu in za uslugo poprosil še nekaj FB prijateljev, ki imajo veliko število zasledovalcev ali/in upravljajo večje FB strani (hvala vsem za pomoč, respect). Po močnem prvem potisku (sem hotel napisati "pushu", pa mi bodo spet očitali ljubljanščino :P) sem spremljal, kako je mala snežna kepa postajala vse večja. In upal sem na pravi snežni plaz ;)
Naslov novice je bil namenoma zapisan nekoliko zavajujoče - v slogu tabloidnega tiska, ki je že zdavnaj dojel, da je naslov tisti, ki prodaja - in je na prvi pogled napeljeval, da gre za ukinitev brezplačnosti celotnega Facebooka. Kljub temu, da gre za večkrat slišano zgodbo, ki se pojavlja že nekaj let in jo je FB že neštetokrat demantiral, je vse skupaj "pilo vodo" predvsem zaradi 1.aprila. Večina uporabnikov, ki ne pozna strani www.matejspehar.si je bila prepričana, da gre za potegavščino in sploh ni brala teksta v članku. In ker so bili ponosni nase, da niso nasedli so jo veselo delili naprej v upanju, da bo nasedel njihov prijatelj.
Druga struja, ki je nekoliko bolj domača na strani, na kateri ravnokar berete ta zapis, je bila prav tako nekoliko v dvomih. Bo Matej res začel zaračunavati svoje znanje ali ne? Večina je seveda spet pomislila (upala) na 1.april in to delila naprej. Gre za informacijo, ki jo morajo videti/prebrati še ostali.
Rastlo je število "lajkov" članka (trenutno jih je 474), kar pomeni da je (ne)zavestno prav toliko ljudi na svojem Facebook profilu informacijo delilo s svojimi prijatelji. Zraven prištejmo še klike (trenutno 530) na deljenje zapisa preko posebne mini aplikacije za sharing preko Facebooka, Twitterja in LinkedIna.
Zgodba se je odvijala naprej tudi na samem Facebooku. Samo med svojimi zasebnimi FB prijatelji sem videl ogromno samoinciativnih deljenj, ki so se verjetno delila še naprej.
Zaključek: v manj kot 24 urah je članek "Facebook stran ne bo več zastonj" videlo 21.364 uporabnikov svetovnega spleta. Ker je članek vseboval najbolj pomembnen viralni atribut - vsebino "to moraš videti".
In ker sem očitno dober Facebook kmetovalec :D
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si