Test vidnosti vaše objave je dal zanimive rezultate
19. 03. 2011
Že kar nekaj časa me je mučil dvom - koliko uporabnikov vidi mojo objavo na zidu? Kakšna je razlika med teoretičnim dosegom, ki ga zagotavlja število privržencev in odzivom v realnosti? Včeraj smo skupaj z vašo pomočjo naredili zanimiv eksperiment
Zagotovo ste se že spraševali, zakaj imate pri vaši objavi samo nekaj "všečkov" in komentarjev, če vas spremlja nekaj tisoč Facebook uporabnikov. Recimo, da je bil vaš post prožen ob pravi uri, vsebinsko pravilno formuliran, da je vseboval call to action, skratka da je vse štimalo. Odziv pa je bil še vedno pod pričakovanji. Koliko ljudi dejansko vidi in reagira na vašo komunikacijo?
Ob primerni uri, ob deseti uri dopoldan (preverite kdaj je rush hour na FB) sem objavil post, ki direktno nagovarja uporabnike, naj kliknejo "všeč mi je" za potrebe znanosti ;) Na moji FB strani "Kako uspeti na Facebooku?" je nekaj preko 5.000 uporabnikov, ki so postali zasledovalci izključno zaradi vsebin. Nikoli na tej strani ni bilo nobenih nagradnih iger ali česa podobnega, kar bi lahko v bazo uporabnikov pripeljalo "nekvalitetne" uporabnike. Laskam si celo, da imam pravo komuno uporabnikov, s katero se je razvil že pravi prijateljski odnos. Torej prava podlaga za eksperiment vidnosti in odzivnosti.
Kot je vidno po številu vtisov naj bi se moja objava v 24 urah pojavila na 14.479 news feedih uporabnikov. Zaradi velikega števila interakcij se je teoretično doseg povečal na skoraj trikratno število. Toda, koliko ljudi je post v resnici videlo? Seveda se ne gre slepiti, da je vsak, ki je videl objavo tudi v resnici pritisnil na "like" navkljub izrecni prošnji. Facebook uporabnika je pač nemogoče v karkoli prisiliti. Hvala bogu ;)
Če pogledamo odzivnost v prvih osmih urah (graf zgoraj) vidimo, da je bila ta največja prvo uro objave (priporočam branje o življenjski dobi posta) potem pa je bilo interakcij vedno manj,
In zaključek? Nekaj čez 300 "všečkov" v 24 urah. Matematika ni preprosta, ker o njej odloča veliko dejavnikov. Če vzamemo v obzir uradni podatek, da se kar 50% uporabnikov vsak dan logira na FB je torej moja osnovna baza 2.500 fanov. Zaradi velikega števila interacij se je teoretično vidnost povečala na 15.000 uporabnikov Facebooka. Toda ta podatek ne smemo upoštevati, saj običajna objava ne dosega takšne stopnje interakcij. Vzemimo oceno, da je na "like" pritisnil vsak drugi ki je zaznal post. Da bo izračun lažji, zaokrožimo vidnost na 500 ljudi.
To pomeni, da našo objavo vidi vsak 10 pristaš naše Facebook strani. Seveda ob predpostavki, da so vsi ostali faktorji optimalno nastavljeni. Je to veliko ali malo? To pa je stvar nove debate ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si