Sploh, če ne vesta kaj delate
06. 07. 2011
Opcija je izhod v sili in ni primerna za štart nove zgodbe. Mnogi so namreč izhod iz slepe ulice, ki nam ga je Facebook ponudil pred kratkim začeli izkoriščati v nasprotni smeri. A se ne zavedajo, da bodo naleteli na težave, ki jih bodo zelo težko prebrodili
Marca letos je Mark Zuckerberg vsem, ki so za svoj poslovni nastop na Facebooku po pomoti ali nevednosti napačno izbrali kategorijo zasebni profil omogočil migracijo le tega v javni profil (stran). Mnogim se je s to potezo odvalil FB kamen iz srca in jim omogočil, da presežejo limitirano kvoto 5.000 prijateljev (sploh ker so samodejno postali fani tudi vsi tisti, ki so čakali na potrditev prijateljstva z nekdanjim zasebnim profilom).
No, nekateri so to opcijo zagrabili nekoliko drugače kot je bila mišljena. Ker je z zasebnim profilom lažje najti uporabnike so mnogi naredili zasebni profil, ga na začetku poimenovali z kakšnim ženskim imenom in izmišljenim priimkom, naložili izmišljeno fotko prikupnega dekleta in začeli z lovom. Ko se je številka prijateljev približala 5k pa so zasebni profil preimenovali in ga transformirali v stran.
A Mark in njegova druščina niso tako naivni ;) transformacija resda prenese vse uporabnike, a ne tudi vsebine iz zgodovine vašega nekdanjega zasebnega profila. Kar pomeni, da se vam je faktor NFO ki skrbi za objavo vaših postov na news feede uporabnikov resetiral na ničlo in ste zaradi tega padli v FB anonimnost!
To pomeni, da boste sicer začeli vašo komunikacijo s cca. 5.000 fani, a bodo ti neodzivni, ker je faktor afinitete med vami in uporabniki premajhen. Torej imate mrtev kapital, ki ga je zelo težko oživeti.
Zgoraj opisane težave ne boste našli zapisane v nobenih priročnikih, tega opozorila ni v Facebookovem help desku. Zapis je nastal na podlagi (slabih) izkušenj pri transformaciji iz zasebnega profila v stran. Sprva smo mislili, da gre za bug, ki se dogaja samo na eni strani, potem pa je število podobnih primerov začelo naraščati.
Zagotovo je migracija zasebni -> javni profil boljša kot štart iz čiste ničle, a naj vseeno ostane bolj kot izhod v sili kot ubiranje bližnjice do večjega števila uporabnikov. Ugotovili boste, da ne gre za bližnjico, temveč "daljšnjico" ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si