Katere so najbolj pogoste napake poslovne komunikacije na FB
08. 03. 2011
Vsi se učimo, najbolj fino pa se je zagotovo učiti na napakah drugih. Danes je v ospredju sedem napak, ki jih na začetku naredijo skoraj vsi. Katere so to in kako se jim izogniti?
Pri nastopu na Facebooku je zelo pomeben prvi vtis. Tako kot v vsakdanji komunikaciji običajno nimamo priložnosti, da bi imeli še kakšen popravni izpit. Na nas preži veliko stranpoti, ki ne vodijo do cilja ali pa nam tega dodobra oddaljijo. Spodaj je naštetih sedem ultimativnih smrtnih grehov, ki na Facebooku običajno privedejo do dokončnega razočaranja nad to platformo. Če se le da, se jim v velikem loku ognite.
Preverimo česa se morate bati kot hudič križa:
- Ne začnite vaše komunikacije brez strategije. Definirajte si cilje, časovno obdobje, ton komunikacije, ciljno publiko, ki jo nagovarjajte, določite naloge, razdelite vloge, definirajte vsebine, ki se bodo pojavljale, izobrazite se, preverite delo vaše konkurence. Če boste prišli na Facebook enostavno zato, ker je to in, ali ker so na FB vsi, se boste zelo opekli.
- Ne zapustite vašega profila ali strani. Če ste razočarani nad platformo (običajno boste za slabe rezultate okrivili Facebook, a vsi vemo, da je FB samo orodje, ki potrebuje pravega mojstra, drugače rezultatov ni) potem stran izbrišite ali vaš profil "zamrznite": Ni ga hujšega pogleda kot zid poln smeti in odsotnosti dogajanja. Če vas po kakšnem naključju najde uporabnik, zagotovo to ne bo vtis, ki bi ga radi naredili na njega.
- Ne uporabljajte Facebooka tako kot RSS. Ljudje so prišli na FB z željo po druženju, pogovoru. In nihče se noče pogovarjati z robotskimi objavami. Odzivnost na takšne objave je minimalna in uničuje vaš NFO.
- Ne pričakujte, da se bo baza zasledovalcev povečala čez noč. Če nagovarjate premajhno število uporabnikov nikakor ne boste prišli do želenega viralnega efekta. To je tako, kot bi imela na stadionu najboljši rock band vseh časov, na tribunah pa ne bi bilo publike. Potrebujete torej uporabnike, ki bodo o vas širili dober glas.
- Ne brišite "neprijetnih" komentarjev. Že na začetku igre se morate zavedati, da ste na družabnih omrežjih vi in vsak posameznik popolnoma enakopravna. Tu ste da poslušate in reagirate. In ne reagirajte napačno saj si lahko iz nedolžne opazke na glavo nakopljete bes večjega števila uporabnikov. Običajno lepa beseda lepo mesto najde.
- Ne naredite strani za skupnost (community page), če ne veste kaj to pomeni. Drugače boste to spoznali na najbolj boleč način - tako, da vam bo Facebook pri številu 10.000 uporabnikov (ravno takrat, ko se vam bo začelo dogajati) odvzel administratorske pravice.
- Ne naredite zasebnega profila za poslovno dejavnost. To je zagotovo največkrat storjen greh na začetku. In mnogi ga še danes obžalujejo, saj je za komercialno usmerjenost to skorajda vedno slepa ulica. Zasebni profil ima namreč limit 5.000 uporabnikov (prijateljev) in njegova uporaba je za poslovne namene prepovedana (kar pomeni, da vam ga bo FB ob prijavi izbrisal.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si