SDS je na vrhu

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Politični veljaki in stranke na Facebooku - kdaj, če ne zdaj?!

20. 11. 2011



Zanimivo je spremljati vrvež in trud političnih strank na največjem družabnem omrežju - Facebooku. Šteje vsak stisk roke, vsaka dobra beseda, vsak lajk je potencialni glas. Toda večina političnih spletnih strategov je zgrešila že v osnovi - družabna omrežja niso plakati, ki jih začneš lepiti 14 dni pred volitvami - na Facebooku se volitve začno že nekaj mesecev prej.

Nekaj več kot leto je naokoli, ko sem bil v mini blogu močno razočaran nad uporabo Facebooka pri lokalnih volitvah. Pa se je vseeno nekaj le premaknilo, pri nekaterih več, pri drugih skoraj nič. Vsi sicer na veliko razglašajo, da bo njihova promocija temeljila predvsem na spletnih platformah. Res? Točno 14 dni pred volitvami je pravi trenutek, da vzamem pod lupo uspešnost njihove komunikacije na Facebooku. Za primerjavo sem vzel podatke iz Socialnumbers.si

Spodaj je prvih 5 v dveh kategorijah, prva so politične stranke, druga pa njihovi veljaki (ti pridejo pod drobnogled v naslednjih dneh). V treh primerih (Janković, Virant, Jelinčič) imata stranka in njej voditelj isto stran. Kar je pričakovano, na družabnih omrežjih dosti bolj vleče osebnost kot logotip stranke. Začnimo z najbolj uspešnimi strankami, z izjemo vodilne ostale niso ravno vzorčni primer uspešnosti.

  1. Na vrhu strank je Slovenska Demokratska Stranika (SDS), ki ima za časa pisanja zapisa 4,709 podpornikov. V primerjavi z običajnimi komercialnimi stranmi ta številka ni ravno rekordna, a politične strani imajo pri nas problem - le redki Slovenci so se pripravljeni javno opredeliti koga podpirajo.

    Stran je urejena, polna uporabnih zavihkov in s pestrim dogajanjem na zidu, kar priča tudi kriterij "talking about" ki stran postavlja na zavidljivo visoko 8. mesto v rangu vseh slovenskih FB strani. Očitno imajo pri SDS res goreče volilce, ki so aktivni tudi na Facebooku. Vsebine, ki jih objavljajo admini so različne, od fotografij, zunanjih povezav, video posnetkov. In kar je najpomebneje, komunikacija je dvosmerna. Admini namreč tudi odgovarjajo na vprašanja.
     
  2. Na drugem mestu so Socialni Demokrati (SD), ki po število fanov (933) močno zaostajajo za SDS. Tudi oni imajo zgledno urejeno stran, z zavihki za priporočilo prijateljev, appom za dodajanje značke podpore na profilni sliki in natečajem za predvolilni spot, ki se zaključuje v teh dneh. Me zanima koliko bo prijav.

    Odziv na zidu, glavnem komunikacijskem kanalu Facebooka je namreč bolj mizeren. Na objave skoraj ni reakcij, veliko pove tudi nastavitev zidu strani - ta je nastavljen, da so vidne samo admin objave, ne pa tudi posti fanov. In zakaj bi nekdo sodeloval v debati, če njegov glas sploh ni viden. Torej ne bo niti upoštevan. Skregano z osnovami družabnih medijev.
     
  3. Bronasto pozicijo držijo ZARES - nova politka, ki se prav tako ne more pohvaliti s hordo privržencev (635). Stran je je postavljena zgolj z osnovnimi funkcijami, nima niti preprostega landing zavihka. Evidentno je, da Zaresovci Facebook ne jemljejo kot resno orodje komunikacije. Temu primeren je tudi odziv uporabnikov. Ni ga. Škoda. Tako kot SD tudi na tej strani privzeta nastavitev prikaza objav na zidu ni pravilno nastavljena. Facebook ni enosmerno trobilo za lansiranje PR sporočil.
     
  4. Tik pod prvo trojico je Liberalna demokracija Slovenije (LDS), ki kaže zelo komično sliko. To stran namreč že zelo dolgo spremljam. Pa ne kot privrženec stranke, temveč je bila komunikacija te strani velikokrat predmet debat na mojih predavanjih. Na žalost kot primer kako se NE dela na Facebooku.

    No, danes je slika popolnoma drugačna. Iz pasivnega "robotiziranega" posredovanja objav iz spletne strani so admini temeljito zavihali rokave. Fotografije iz terena, vabila na dogodke, video klipi, odgovarjanje na vprašanja uporabnikov. Zanimiv fenomen je tudi uporabnik Marko, ki ima globoko v srcu predsednico stranke. Pestro in živahno dogajanje, a žal mnogo prepozno. Kot že zapisano zgoraj, volitve na družabnih omrežjih se ne začno en mesec pred usodno nedeljo. 566 fanov pač ne dosega kritične mase, ki bi lahko premaknila jeziček na tehtnici.
     
  5. Zadnji v peterici strank na Facebooku je Slovenska ljudska stranka (SLS), ki v ospredje potiska njihovega prvaka Radovana Žerjava. Žal je številka zasledovalcev tako nizka (365) da je skoraj škoda energije. Evidentno je namreč, da je stran nekomu bolj občasni hobi, kot resno promocijsko orodje pred volitvami.

    Stran nima niti poenostavljenega URL naslova, dodanih ni nobenih dodatnih zavihkov, vsebina je izključno posredovanje tujih linkov, interakcij uporabnikov ni. Slepa ulica.

Naslednji zapis iz kategorije Socialnumbers, analitičnega orodja, ki meri uspešnost poslovne komunikacije na Facebooku bo rezerviran za naše politične veljake. Pri njih je bolj pestro, saj karizma posameznika neprimerno bolj vleče kot logotip politične stranke. Dokaz za to je Zmago Jelinčič Plemeniti, ki ima zavidljivih 25.566 privržencev. Zapis je že na voljo tukaj.



Follow Me on Pinterest








1

1