Na Facebooku je fiksno samo eno - nič ni fiksnega
28. 02. 2011
Mnogi niso ločili med funkcionalnostjo gumba "share" in "like". No, sedaj uporabnosti prve funcije ne bo potrebno več poznati, saj jo Facebook ukinja. Verjetno prav zaradi prevelike podobnosti med obema.
Že pred časom so Mark Zuckerberg in njegova ekipa ugotovili, da lahko samo drugo ime za popolnoma isto funkcijo naredi čudeže. Verjetno se vsi spominjate, ko je Facebook dobro leto nazaj pri zamenjal gumb "become a fan/postani oboževalec" v enostaven "like/všeč mi je". Funkcionalnost novega gumba je ostala identična, spremenil se je samo napis. In nova filozofija je naredila čudež - ljudje raje kliknejo, da jim je nekaj všeč, kot pa se definirajo za oboževalca. Primer: sam bom brez zadržkov kliknil, da mi je všeč najbolj poznan obrat hitre prehrane na svetu. Nikoli pa ne bi kliknil, da sem oboževalec Mc hrane.
Nekaj podobnega so se odločili storiti tudi z pluginom "share". Da ne bo nepotrebne panike, to zaenkrat velja le za vtičnike, ki jih lahko dodamo na našo klasično spletno stran (več o pluginih tukaj). Že pred 14 dnevi so programsko kodo in funkcijo umaknili iz Facebook developers strani, v teh dneh pa tudi funkcionalnost gumba "like" vedno bolj povzema odlike gumba "share".
Morda še osnovna razlaga funcije "share". Z njo lahko delimo zanimive vsebine, tako na www kot fb strani. Link v obliki povzetka se pojavi na našem zidu, ali pa ga pošljemo preko FB zasebnega sporočila.
primer deljenja vsebine iz moje strani:
Sedaj je del te funkcionalnosti podedovala tipka "všeč mi je": Včasih se je ob kliku na članek, ki nam je bil všeč, na našem zidu prikazal samo kratek tekstovni status povezave dotične strani. Po novem je zelo podoben gumbu "share", pred objavo ne moremo spreminjati ali dodajati besedila, prav tako pri statusu ne moremo dodati našega osebnega, provokativnega statusa, ki včasih dodatno pripomore k obisku lajkane povezave.
primer lajkanja članka iz moje strani:
Obstoječa infrustruktura za deljenje naj bi, po zagotovilu Facebooka, delovala naprej (preverite, če je temu res tako z deljenjem na vaši levi), dodajanje novih gumbov "share" pa naj ne bi bilo več mogoče.
Če potegnem zaključek - ne gre za tako revolucionarno spremembo, kot se zdi na prvi pogled. Ljudje so že sedaj raje miško odpeljali na "like" kot na "share". In v veliki večini sploh niso vedeli, da so z lajkanjem zapisa le-tega delili med svoje FB prijatelje.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si