FB je konkretno spremenil pravila igre

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Bo Facebook postal Spambook?

28. 08. 2013



Čisto potiho, brez pompa je Facebook spremenil pravila prirejanja nagradnih iger. Nekateri so si odhahnili, nekateri so samo zavili z očmi, nekaterim pa itak ni jasno, da so kršili pravila ;)

Da na hitro ponovimo kaj je veljalo (do včeraj). Če ste hoteli na Facebooku narediti nagradno igro, dodatno promocijo vaše prisotnosti na navečjem družbenem omrežju, ste za to morali uporabiti namensko aplikacijo na posebnem zavihku. Prirejanje žrebanj, nagradnih vprašanj in podobnih akcij na časovnici vaše FB strani je bilo prepovedano. Nekateri so zaradi takšnih podvigov izgubili FB stran, nekateri so se držali pravil, nekateri pa so jih ignorirali oz. za njih sploh niso vedeli.

Od danes je vse drugače. Nova pravila (bodite pozorni predvsem na točko E) administratorjem strani dovoljujejo, da kot tekmovalni mehanizem uporabijo komentarje in všečke na časovnici. Še več, odgovore lahko sprejemajo tudi preko zasebnih sporočil.

Še vedno je prepovedano prirejati nagradne igre kjer je za mehanizem uporabljeno deljenje (share) vsebin oz. označevanje oseb (tag) na slikah. Pri deljenju namreč administrator zaradi nastavitev zasebnosti ne vidi celotnega seznama uporabnikov, ki so delili vsebino. Število oznak na sliki pa je omejeno na 50. Po pisanju Facebooka naj bi kmalu tudi ta dva mehanizma kmalu začeli uporabljati (globok vzdih).

Primer tipične objave, kjer (do včeraj) nismo smeli nagraditi naših fanov za odgovore. Lahko smo vprašali, a nismo smeli odgovorov nagraditi. Od danes naprej lahko.


Je to dobra ali slaba novica? Odvisno od vaše perspektive in razloga zakaj ste na Facebooku.

  • Če ste navaden uporabnik Facebooku in ga ne uporabljate za posel temveč zato, da sledite prijatelje, se pohvalite kje ste bili na dopustu, naložite fotografije vaše rojstnodnevne zabave in preverite kakšen nov avto so kupili pri sosedih je to slaba novica. Na vaši časovnici bo še večja koncetracija oglasnega spema v stilu "nora nagradna igra, nagradili bomo vsak 100ti všeček naše kiči slike". Ker bodo te vsebine imele veliko stopnjo interakcij vam bo Facebook le te neprestano prikazoval na časovnici.
     
  • Če uporabljate Facebook kot odskočno desko v poslovni svet in bi radi omrežje izkoristili za brezplačno promocijo je to kot bi se vam prikazala Marija. Vse tiste kar ste počeli do sedaj (ne)vede da je prepovedano je sedaj dovoljeno. Da bi v nagradni igri podelili vaš izdelek in tako razširili glas o vas ni potrebno uporabiti (običajno plačljive) aplikacije, ampak to enostavno naredite preko objave na časovnici. Nekoliko nerodno bo narediti žreb zaradi slabe preglednosti, velika možnost je da bo na koncu med uporabniki nekaj hude krvi, ker določitev zmagovalca ni vedno transparentna. Ne smete pozabiti, da uporabnik lahko sodeluje v interakcijah na FB strani tudi, če ni vaš fan, torej ga boste samo začasno "dobili v roke" in ne boste dobili njegovih kontaktov. To pomeni, da vaših vsebin v bodoče ne bo videl.
     
  • Če ste resno podjetje, ki se zaveda potenciala družbenih omrežij boste verjetno še vedno vztrajali pri uporabi aplikacij, ki nam omogoča veliko več kreative, profesionalni izgled, samostojno izvedbo neodvisno od časovnice, od uporabnikov lahko zahtevamo, da postanejo naši fani, možnost zajema vseh podatkov o sodelujočih uporabnikih (mailing), neprestana statistika dogajanja, transparentnost sodelovanja in določitev zmagovalcev. Res je, da aplikacija zahteva finančno investicijo, dobro kreativo, načrtovanje in izvedbo, a se nam input običajno hitro povrne. Edina sprememba je v povečani koncetraciji nagradnih iger in nekateri uporabniki bodo raje hitro zapisali komentar pod sliko na časovnici in upali na nagrado, kot šli skozi celoten proces aplikacije, kjer je običajno veliko potrjevanja in čakanja, da se vsebine naložijo.

Sam nisem navdušen nad spremembami. Ne zaradi tega, ker je velik kos kruha v naši agenciji povezan prav s snovanjem viralnih FB aplikacij. Tisti, ki se Facebooka lotijo resno in z vizijo vedo, da so nujne. Ampak ker se bo še povečalo število lovcev na nagrade, še več bo kreganja okoli podelitev nagrad, še več bo slabe volje, še manj bo zanimivih vsebin in še več kričečih oglasnih akcij. In to ni OK. Omrežje izgublja na kvaliteti. Sedaj bo bolj pomembno kdo se bolj na glas dere kot kaj se dere.

In klub temu, da s(m)o redki, ki se lahko uprejo mamljivim nagradam dvomim, da ste prišli na Facebook zaradi tega. Prišli ste zaradi zanimivih vsebin. In teh bo vedno manj. Žal.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1