Družabna omrežja so razvejan fenomen komunikacij, ki teče na različnih platformah. Katero izbrati?
22. 12. 2010
Skoraj ne mine pogovor o družabnih medijih, da se ne bi odprlo vprašanje: "Torej vi predlagate nastop na Facebooku, kaj pa Twitter?"
Družabna omrežja so razvejan fenomen komunikacij, ki teče na različnih platformah. Večina se jih brez težav prepleta med seboj, vsaka služi svojemu namenu in ima svoje uporabnike. In od vaše strategije nastopa na družabnih omrežjih je odvisno katerih se boste poslužili. Facebook je zaradi svoje univerzalnosti in kompatibilnosti z ostalimi družabnimi platformami, saj vključuje večino posameznih lastnosti posameznih omrežij (video, foto, statusi, blog), v svoj družabni krog "pobral" največ uporabnikov.
Kaj je torej s Twitterjem? Čez lužo ga pozna kar 87% anketiranih Američanov, uporablja pa ga 7%. Za kontrast: Facebook ima v ZDA 88% prepoznavnost, uporablja pa ga 41%. (vir: Edison Research) Pa na naši strani Alp? Na eni od prezentacij sem zasledil podatek, ki so ga omenili pri Mimovrste: v Sloveniji je aktivnih nekaj več kot 2.000 uporabnikov. Kar je v primerjavi z vsemi uporabniki Facebooka v naši deželi (danes jih je 611.860) bolj uborna številka.
Zakaj torej takšna fama okoli tega čivkastega omrežja? Ker gre sicer za malo, a izjemno povezano komuno uporabnikov, ki bolj kot vsi ostali uporabniki izraža svoje mnenje, je aktivna, svoje vsebine običajno z veliko frekvenco ažurirajo preko sodobnih mobilnikov (ki so za navadne smrtnike težko dosegljivi), je dojemljiva za nove tehnologije. Twitteraši so znani po svojih internih zabavah in razpravah. Velikokrat sem celo zasledil mnenje, da je Facebook za rajo, Twitter pa za izbrance ;)
In zakaj se "raja" ne preseli na Twitter? Gre zgolj za moje razmišljanje, lahko da živim v zmoti. Twitter ima limit 140 znakov pri novem postu, kar je manj kot sms sporočilo. Vse ostalo so linki, kar je na prvi pogled dokaj neatraktivno in zapleteno. Tudi za video in slike, ki so na Facebooku tako popularni je potrebno narediti link. Večina komunikacije se odvija kar preko Android in Apple mobilnikov, ki niso ravno poceni. In kar je verjetno najbolj pomembno - na Facebooku so takorekoč vsi, zakaj bi rinil na Twitter, če tam ni mojih prijateljev.
In kako odgovorim na vprašanje o smiselnosti poslovnega nastopa na Twitterju? S starim dalmatinskim pregovorom: Ribič meče mrežo tam, kjer so ribe. In na Facebooku jih je res veliko.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si