Twitter vs. Facebook v praksi

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Tretji, zadnji del trilogije o družabnih omrežjih in protestih

11. 12. 2012



V zadnjem mesecu so družabna omrežja demonstrirala svojo mobilizacijsko in komunikacijsko moč. In bolj kot kdajkoli se je videla razlika med Twitterjem in Facebookom.

Večina bolj analognih duš ne loči spleta od spletnih omrežij, Facebook in Twitter pa sta itak eno in isto. Saj sta oba modra, ne? No, res je da ima vse prej našteto kar nekaj skupnih točk. Brez vsebine je to le en kup kablov, strežnikov in zaslonov. A ko pride na to digitalno okostje pravo meso postane jasno kakšen kompleksen organizem predstavlja internet. In kakšen ogromen potencial se skriva v(na) njem. Seveda, če ga znamo prepoznati in izkoristiti.

Primer zadnjih shodov, protestov, demonstracij, kakorkoli jih že imenujete, je nazorno prikazal tudi razliko med Facebookom in Twitterjem.

Prvi se je zaradi množične uporabe (uporablja ga 720.000 Slovencev) odlično obnesel v mobilizaciji in obveščanju uporabnikov o lokacijah dogodkov, v zbiranju enako mislečih. Vsak uporabnik je lahko postal del mozaika. S svojo mislijo, sliko, pobudo ali z enostavnim klikom pripadnosti. Zaradi bogate funkcionalnosti omrežja so lahko zaživeli memoti, ankete, povezave na druge spletne strani, močna viralnost pa je poskrbela za množične odzive uporabnikov tudi pri potrjevanju udeležbe na FB eventih. Če se je Facebook tako odlično obnesel, čemu sploh potrebujemo Twitter?

Twitter ima na prvi pogled mnogo manjši doseg, saj ga po zadnjih ocenah uporablja (le) 30.000 Slovencev. A slednji zaživi takrat, ko Facebook zaradi svoje velikosti postane preokoren in prepočasen. Čivkač je narejen za mobilne naprave, za na teren, kjer se dogajajo zgodbe. Zaradi enostavnega vmesnika in kratkih sporočil in uporabe značk # je odlično orodje tega trenutka. Če bi radi vedeli v katero ulico so zavili protestniki, kje ravnokar poteka spopad med izgredniki in policisti, kje je odvržen solzivec in kje gori kontejner, prižgite Twitter.

Zagotovo gre za najhitrejšo platformo, ki ji tradicionalni mediji (radio, TV, spletni portali, časopisi) ne morejo slediti. Tudi Facebook je, zaradi slabega filtra vsebin in prevelikega šuma drugih informacij, običajno le pogojno uporaben. A ima Twitter pomanjkljivost; vse informacije so resda hitre, a nepreverjene, subjektivne. Gre le za impulz enega človeka, ki ima lahko o dogodku, ki ga spremlja in komentira svoje mnenje, morda nima celotnega pregleda/vpogleda nad situacijo. Nepreverjena informacija hitro zaokroži in tako kot 100-krat ponovljena laž postane resnica lahko 10-krat retvitana vsebina postane novica v osrednjih medijih.

S tem blogom zaokrožujem trilogijo zapisov na temo družabnih omrežij in protestov, ki smo jim priča v zadnjem obdobju. Priporočam v branje še prva dva dela: Facebook revolucija v Mariboru in Poklic - organizator protestov.

Naslovna slikca je sposojena od tukaj.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1