Radio 1 je dodobra izkoristil priložnost

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Ne dominira samo na radijskih, temveč tudi na spletnih valovih

30. 10. 2011



Pred časom mi je nekdo postavil vprašanje ali bodo družabni mediji - Facebook, Twitter, blogi,... povozili tradicionalne - tisk, tv, radio, spletni portali? Doslej so še vsi preživeli, saj so se vedno prilagodili. So novi mediji lahko v pomoč tradicionalnim? Vsekakor. Radio lahko s pomočjo Facebooka dobi popolnoma novo dimenzijo.

Ni naključje, da sem s pomočjo analitičnega orodja Socialnumbers, pod drobnogled najprej vzel prav radijske postaje. Ta branža mi je nekako najbolj domača, glede na mojo nekdanjo delovno zgodovino. Že vnaprej se opravičujem, če bo občasno na plano pokukala moja subjektivnost, saj sem (bil) delno vpleten tudi pri njihovem spletnem "oddajanju" (radio Hit, radio 1 in radio City). Kako torej radijske postaje izkoriščajo potencial družabnega omrežja Facebook?

  1. Na prvem mestu je z velikim naskokom fanov Radio 1 (115.000), med vsemi slovenskimi stranmi se uvršča na 4. mesto (vir:socialnumbers). V svoji zgodovini ima stran sicer siv madež, saj jo je radio aprila letos zaradi prijave za izgubil za nekaj dni. Na srečo so stran dobili nazaj, ta primer pa velja tudi za prelomnico v spoštovanju pravil uporabe FB v Sloveniji. Število kršitev Facebookovih pravil promocije in prirejanja nagradnih iger se je po tem dogodku močno zmanjšalo. Tudi na R1 velja ta neljubi incident za prelomnico pri načinu dela. Verjetno se šele takrat, ko izgubiš tako mogočno orodje promocije, zaveš kaj imaš (si imel) v lasti.

    Od tedaj se pozna močna prepletenost radijskega etra, spletne strani in Facebook profila. Nastajajo spletne vsebine (Zoki reper, zadnji Borutovi dnevi,...) ki dobijo viralni zagon prav preko Facebooka in etra. Po aprilski nezgodi so tudi vse nagradne igre peljane s pomočjo FB aplikacij. In rezultati so tukaj. Edini očitek je ignoriranje komentarjev in postov poslušalcev, saj je le redko kateri odgovorjen. Tovrstno usmerjenost vidimo že po nastavitvi ogleda zidu, saj so v ospredju njihove lastne vsebine, posti uporabnikov pa so vidni šele s klikom na "everyone". Glede na filozofijo radia v smislu "vse za poslušalce", je takšen pristop zgrešen. Če odmislimo zadnji očitek, pa zasluženo prvo mesto!
     
  2. Takoj pod vrhom je radio Hit, postaja ki je bila še leto dni nazaj tik pod FB vrhom. Žal jim je pošla sapa. Številka 71.000 fanov je sicer zavidanja vredna, saj jim omogoča še vedno visoko 7. mesto na Socialnumbers.si, vendar je številka varljiva, saj je odzivnost njihovih fanov močno nižja od teoretičnega dosega. Faktor "talking about" jih s številko 1003 postavlja na 38. mesto v Sloveniji.

    Iz aktivne, dvosmerne komunikacije s fani/poslušalci izpred leta dni, je ta kanal postal oglasna deska njihovih aktivnosti. Očitno je spletna komunikacija postavljena v ozadje, saj smo priča enosmernem posredovanju vsebin, zaradi česar je tudi feedback premajhen. Je pa pohvalno, da je večina vprašanj odgovorjenih. Ni še vse izgubljeno.
     
  3. Bronasto medaljo med radijskimi postajami na Facebooku nosi radio Center. Tudi oni se ponašajo z velikim številom privržencev (trenutno nekaj čez 56.000), a stran boleha za enako boleznijo kot večina Facebook strani, ki so svojo komuno zgradile preko nagradnih iger - če ne gre za post, ki vabi k nagradi, je odziv slab.

    Mnogi se prepozno zavedo, da nagradne igre sicer zelo pozitivno vplivajo na številčno rast fanov, a ti uporabniki niso prišli zaradi blagovne znamke oz. kvalitetne storitve, temveč zaradi nagrade. Ko je nagradne akcije konec, je konec tudi njihovega interesa za sodelovanje v komunikaciji, zaradi česar se stopnja interakcije strmo spusti. In ravno nagradne igre tvorijo skoraj edino komunikacijo administratorjev radia Center. Verjetno to ni (edina) poanta Facebook komunikacije.
     
  4. Uradno takoj pod stopničkami je FB stran radia Capris. Po mojem mnjenju tista, ki bi morala biti na vrhu. Glede na število sledilcev (28.354) in množičnost njihovih reakcij (faktor "talking about this" je 1.557) lahko z mirno vestjo zapišem, da najbolje izkoriščajo potencial odzivnosti uporabnikov/poslušalcev.

    So ena redkih postaj, ki je svojo komunikacijo zastavila širše, redno prestopajo radijske okvire in velikokrat postrežejo z "vremenskimi" vsebinami. Od napovedi sončnega vremena, prestavljanja ure, dobrodelnih akcij. Zapomnimo si: uporabniki niso prišli na FB brati/gledati/poslušati vaših oglasov. Prišli so se pogovarjati. O vsem. In pri strani radia Capris so odlično prepletli radijske vsebine s štorijami vsakdana. Čestitke.
     
  5. Radio City je med naštetimi zadnji, ki se je zagnal v Facebook areno, saj intenzivno komunicirajo manj kot pol leta. Pri njih je zaznati podoben fenomen kot pri radiu Capris - zelo so povezani s svojo okolico. Če mi spomin dobro služi, se je komuna FB poslušalcev radia City zgradila takorekoč sama od sebe. Brez slehernega posta, samo tako, da so postavili FB stran.

    Poleg odsotnosti zavihkov je moja edina pripomba prevelika usmerjenost na nogomet. Razumljiva je podpora domačemu moštvu, a verjetno je med uporabniki tudi nekaj ženske publike, ki jim je vijolično okroglo usnje zadnja briga. Radio City ima z velikim krogom poslušalcev v svoji regiji in trenutno le delno izkoriščenostjo platforme, velik potencial, da se v kratkem zavrti vsaj med prve tri radije na FB.

Skoraj ni slovenskega radia, ki ne bi bil prisoten na Facebooku. Nekateri so ta kanal vzeli le kot dodatno trobilo oglaševanja lastne dejavnosti, drugi pa ga tretirajo kot svoj dodaten medij, ki tako kot matični, potrebuje uredniško politiko in strategijo. S pravilnim pristopom lahko spletno stran, Facebook stran, Twitter račun (s slednjim se bolj intenzivno ukvarjajo le pri @Val202 in @Radio1Slo ) in radijski eter spravimo v idealno sinergijo, kjer pridobijo vsi. Dokaz je prav Radio 1.

Naslednji zapis bo namenjen političnim strankam na Facebooku, katerih dogajanje beleži analitično orodje Socialnumbers.



Follow Me on Pinterest








1

1