Slovenski tiskani mediji so se pozno zbudili na Facebooku. A bolje pozno kot prepozno ;)
27. 02. 2012
Mediji imajo nekaj, kar si želijo lastniki vseh Facebook strani. Imajo neomejene količine lastnih vsebin, ki so na družabnih omrežjih lahko ključ do viralnosti in posledično uspeha. Škoda, da se je večina tiskanih medijev preveč krčevito oklepala tradicionalne fobije pred novimi platformami in prepozno spoznala prednosti sinergije med starim in novim, med analognim in digitalnim svetom.
Če pogledamo čez planke ni potrebno da gremo daleč. Dober primer je hrvaški brezplačnik 24sata, ki ima krepko čez 400.000 privržencev in je bil dolgo časa vodeča FB stran hrvaškega Facebooka (sedaj je na drugem mestu). Če gremo preko luže pa je šolski primer The New York Times, ki ima več fanov kot je Slovencev - trenutno jih je 2.052.133. Ampak ostanimo na domači modri grudi, kdo od tiskanih medijev (revij, časopisov) je najbolj aktiven na Facebooku po statistiki Socialnumbers ?
-
Na vrhu po številu uporabnikov so z visokim naskokom Računalniške Novice (47.066) ki potrjujejo stari pregovor - tisti, ki bo prvi sejal bo tudi prvi in obilno žel. FB stran so postavili že konec leta 2008! Verjetno prvi med vsemi mediji v Sloveniji. Intenzivno uporabljajo platformo zadnji dve leti, vsebina objav pa zelo varira, sprehajajo se od zanimivih povezav do člankov iz njihove spletne strani in duhovitih slik iz življenja računalniških geekov. Na zidu strani je veliko vprašanj uporabnikov, ki vsa dobijo svoje odgovore. Tudi interakcija fanov na objave strani je na solidnem nivoju (odvisno od vsebine postov).
Levji delež "krivde" pri tako velikem številu uporabnikov pa je zagotovo v neprestanem prirejanju nagradnih iger za fane. Še vedno držijo slovenski rekord 20.000 novih fanov v samo 4 dneh z aplikacijo odklepanja mobilnega telefona. Pogrešam edino intenzivno x promocijo s tiskano inačico revije. Skozi hitro listanje nisem našel niti enega teaserja, ki bi bralca odpeljal tudi na FB stran.
-
Srebrno pozicijo s polovičnim zaostankom za prvouvršeno računalniško revijo drži brezplačnik Zurnal24 (19.084) ki je resno zagrabil na Facebooku pred slabim letom. Vsebine se lepo prepletajo, za razliko od komunikacije večine tiskanih medijev ne gre samo za linke na članke iz spletnega portala ampak tudi objave, ki so rezervirane samo za FB uporabnike. Simpatično je tudi razkrivanje "zaodrja" redakcije, ki običajno za seboj potegne visoko stopnjo feedbacka uporabnikov. Tiste manj uradne, netipično "prodajne" objave so vedno zmagovalne in prinašajo mediju dodatno vrednost in na FB iskano človečnost.
Škoda, da je zavihek dobrodošlice očitno na "nevarni" povezavi, saj se mi namesto vabljivega landing taba, ki kar kliče po lajkanju strani odpre vprašanje ali bi res rad videl nepreverjeno vsebino. Nesprejemljivo je tudi zapiranje zidu za samostojne objave uporabnikov. Ti lahko samo komentirajo poste, sami pa jih ne morejo objavljati. Ni ravno posrečen način iskanja dialoga, ki je značilen za nove družabne medije. Verjetno gre za posledico slabih izkušenj - a to ni pravo opravičilo.
-
Številka tri med slovenskimi tiskanimi mediji na Facebooku so Slovenske novice (16.289), že vrsto let najbolj bran dnevnik, ki se zadnje čase intenzivno seli tudi na splet. Poleg prenovljene spletne strani so dodobra zagrabili tudi na Facebooku, kar je vidno tudi po številu dnevnih objav. Samo včeraj sem jih naštel 9, kar je že blizu Twitterjeve frekvence ;) Morda je za moj okus premalo navezovanja stika z uporabniki, večinoma gre zgolj za posredovanje povezav do člankov na strani. A so vse pospremljene z odličnim spremnim tekstom, ki kar kliče k interakciji (komentiranju oz. lajkanju).
Zavihek dobrodoščlice je trenutno edini tab. Časopis je bil eden prvih v državi, ki je uporabil potencial velikih nagradnih iger in škoda, ker tradicije niso (še) prenesli na Facebook. Krog privržencev bi se gotovo konkretno povečal. Ne bi bilo napak tudi objavljati duhovitih karikatur in šal iz zadnje strani tiskane inačice časopisa. To bi veliko naredilo na viralnosti strani in povečanju števila fanov. Humor je na Facebooku vedno dobrodošel.
-
Na nehvaležni poziciji, tik za prvimi tremi je slovenska inačica revije Cosmopolitan (14.545). Verjetno sem daleč od ciljne publike tega tipično ženskega čtiva, ki na naslovnici vedno v mastnih naslovih poudarja seksi namige, nasvete, teste, trike, dneve,... zato se bo tale mini zapis držal bolj tehničnega vidika. Na tehniko se moški radi izgovarjamo, ko nam zmanjka drugih argumentov ;) Vsebina je pisana, objave so iz vseh vetrov, interakcij pa je nekoliko manj kot je pričakovano. Trenutno uporabnice vneto nalagajo fotografije manikir, saj je v teku mini nagradna igra. Morda ne bi bilo napak tovrstne nagradne podvige prestaviti na poseben zavihek. Konkurenca ne spi in Slovenci smo znane tožibabe ;)
Zavihek info velja osvežiti, saj je njegova vsebina že del polpretekle zgodovine, landing tab pa se mi tudi po nekaj minutnem čakanju nikakor ne prikaže. Še nasvet kako v nekaj minutah pridobiti kakšnih dobrih 2.000 fanov: zasebni profil Cosmopolitan Slo pridružite matični FB strani.
-
Zadnji na spisku peterice najboljših je časnik Večer (8.516), ki se je intenzivno na Facebooku začel pojavljati pred pol leta. Pred tem so imeli urejene samodejne objave iz spletne strani, ki pa se le redko izkažejo za odzivne in na FB niso zaželjene. To se pozna tudi pri skoku števila uporabnikov. Poleg nujno prisotnih povezav na članke je velikokrat zaslediti samostojne objave, ki niso nujno vezane na časopis in vzdigujejo odzivnost komune bralcev.
Posebnih zavihov ne najdem, prav tako je odsoten landing tab. Solidno delo, a prostora za izboljšave je še veliko.
Verjetno ste pogrešili kar nekaj zvenečih imen slovenskega tiska med prvimi petimi. Delo, Finance, Dnevnik, Ekipa, Lady, Stop, Vikend, Obrazi, Playboy ... so daleč zadaj. Nekateri so se osredotočili na Twitter, drugi so pasivni na obeh omrežjih. Zakaj? Odgovori se skrivajo v strategijah promocije vsake medijske hiše in niso predmet tega zapisa. A je vseeno škoda zavreči potencial, ki ga prinaša omrežje s teoretičnim dosegom vsakega tretjega Slovenca.
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si