Klasične nagradne igre vs. FB aplikacije

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Slabosti in prednosti obeh načinov pridobivanja novih uporabnikov

21. 02. 2011



Lahko imate najboljšega žonglerja na svetu, toda če na tribunah ni gledalcev, ki bi o vašem cirkusu širili dober glas, je vsak žonglerju plačan cent, stran vržen denar. Kako torej napolniti avditorij? Možnosti so (vsaj) tri!

Najboljša je prva, naravna pot, ko uporabniki slišijo za vas preko drugih, da jih enostavno pritegne vsebina na vaši FB strani. Facebook je v osnovi komunikacija od ust do ust, le da gre vse skupaj dosti hitreje. Če imamo že dovolj veliko kritično maso lahko rečemo, da gre za WOM (word of mouth) na stereoidih. Toda težava imamo na začetku, ko je premalo sledilcev, da bi prišlo do viralnega efekta širjenja vsebin in popularizacije strani. Enostavno gre prepočasi. Delno si lahko pomagate z oglaševanjem na Facebooku, s priporočanjem strani med vašimi osebnimi prijatelji, z oglaševanjem strani v drugih medijih, toda za pravi "boost" fanov na komercialnih straneh se je potrebno odločiti med ostalima dvema možnostima. Prva (naravna) strategija ima zagotovo najbolj "kvalitetne" uporabnike, takšne, ki so prišli na vašo stran zaradi vsebine in ne zaradi nagrade. To pomeni, da bodo ti uporabniki praviloma tudi najbolj odzivni, kar za naslednji dve možnosti ni nujno.

Druga možnost so nagradne igre, poimenujmo jih kar klasične, saj izkoriščajo obstoječo funkcionalnost Facebook omrežja. S pravilno komunikacijo in pristopom lahko hitro vzdignejo število uporabnikov v nebo.

Prednosti klasičnih nagradnih iger:

  • Niso zapletene, saj od uporabnika ne zahtevajo veliko. Se zelo hitro širijo.
  • Izkoriščajo osnovne funkcije Facebooka (priporočanje, lajkanje, komentiranje, teganje), ki jih uporabniki poznajo, zato podrobnejša razlaga poteka igre običajno ni potrebna.

Slabosti klasičnih nagradnih iger:

  • Uporabniki so jih že naveličani, z neprimerno komunikacijo lahko namesto viralnega efekta ustvarimo naporni "spam" efekt. Agresivno lobiranje v stilu "lajkaj mojo sliko, jaz pa bom tebi tvojo" je lahko prekleto naporno. Prav tako označevanje slik, na katerih nas sploh ni.
  • Ker smo omejeni na obstoječe funkcije smo zelo težko kreativni, običajno so vsi scenariji že neštetokrat odigrani, kar ne pripomore ravno k image-u vaše FB komunikacije.
  • Nimamo mailing baze, gradi se samo baza FB fanov.
  • Ne pridobivajo nujno kvalitetnih fanov, saj uporabniki niso prišli na stran zaradi blagovne znamke/filozofije/storitve temveč zaradi nagrade. Takšni fani so po koncu nagradne igre običajno pasivni in ne sodelujejo v nadaljni komunikaciji. Obstajajo celo FB skupine t.i. "lajkerjev", kjer se dobivajo lovci na nagrade, ki lajkajo druge strani. Gre za internacionalne skupine, vi pa verjetno ne potrebujete uporabnikov iz Indije, Emiratov, Japoncev ...
  • Težko jih vodimo na daljše časovno obdobje, saj je glavno dogajanje na zidu strani in je zato  ostala komunikacija običajno onemogočena, saj se izgubi v množici ostalih objav nagradne igre.
  • Zelo hitro se lahko izgubi transparentnost nagradne igre, predvsem je lahko vse skupaj usodno pri dodelitvi glavne nagrade (saj vsi vemo kateri je glavni slovenski nacionalni šport, kajne) in dober namen se lahko hitro sprevrže v usodno kalvarijo, zaradi katere so nekateri tudi že zaprli stran.
  • Običajno kršijo pravila uporabe Facebooka, ki pravijo, da je uporaba funkcij za komercialne namene prepovedana. Ob prijavi lahko Facebook vašo stran tudi izbriše. Pravila najdete tukaj www.facebook.com/promotions_guidelines.php
     

Primer verjetno prve slovenske uspešne klasične nagradne igre z lajkanjem slik uporabnikov (Facebook stran radia Hit, maj 2010, naloženih 88 fotografij, vodilna ima 736 lajkov, 5.000 novih fanov v enem tednu)

Tretja možnost so Facebook aplikacije. Te obstajajo že nekaj let, a so sprva bile namenjene igranju igric in reševanju kvizov, v zadnjem letu pa so jih dodobra pograbili tudi komercialni uporabniki Facebooka. In kje je čar tovrstnih aplikacij?

Prednosti aplikacij:

  • Dovoljuje več kreativnosti, saj nismo omejeni z obstoječimi funkcijami Facebooka. Aplikacijo lahko tudi grafično prilagodimo izgled, omejitev je le naša domišljija (in budget).
  • So v skladu s predpisi Facebooka in ni strahu pred prijavo konkurence in izbrisom profila.
  • So praviloma enostavne, saj uporabnik noče porabiti preveč časa za igranje. Upoštevati moramo, da Facebook uporablja verjetno kot predah med drugimi opravili.
  • Gradi se dodatna baza podatkov, saj uporabniki ob prijavi dovolijo tudi uporabo drugih podatkov, ki jih imajo na zasebnih profilih (mail, slike, osebni podatki ...).
  • Aplikacija ima daljši rok trajanja, saj ima svoj kanal komunikacije (običajno je to poseben zavihek) in se ne komunicira nujno na zidu strani. Niso naporne.
  • S pravo komunikacijo pridobivamo tudi "kvalitetne" uporabnike.
  • V aplikacijo lahko vsebinsko in grafično implementiramo tudi druge partnerje (product placement) in jo še dodatno potržimo.
  • Sam potek dogajanja je bolj transparenten in je pritožb uporabnikov veliko manj.
  • Možnosti "kampanjskih lajkanj" in ostalih prevar uporabnikov je močno zmanjšana.
  • Ob pravilni strategiji imajo bolj viralni efekt kot  "klasična nagradna igra", saj se sodelovanje v aplikaciji zabeleži z objavo na news feedu vseh prijateljev uporabnika, kar dodatno vzpodbudi k sodelovanju v aplikaciji.

primer objave aplikacije, ki smo jo razvili za Računalniške novice, ki je v 4 dneh vzdignila število uporabnikov za 20.000 novih fanov

Slabosti aplikacij

  • Niso brezplačne, razvoj aplikacij stane od 500 € naprej. Bolj programersko zahtevne in grafično kompleksnejše tudi krepko čez 2.000 €
  • Zahtevajo konkreten scenarij in strategijo nastopa, zato niso primerne za hitro grajenje baze preko noči.
  • Če niso programsko in grafično optimizirane so lahko tudi zelo počasne (sploh ker Facebook platforma ne slovi ravno po svoji zanesljivosti in stabilnosti).
  • Imajo lahko velik bounce rate na začetku, saj se uporabnik ustraši gumba "dovoli" (po nekaterih informacijah ob tem oknu kar 60% uporabnikov prekine z uporabo aplikacije). Torej moramo dobro premisliti katere podatke res potrebujemo in na drugi strani strani zagotoviti res dober motiv (nagrada) da bo uporabnik kliknil na tipko "dovoli".

Primer prošnje za dovoljenje aplikacije "spalni položaj" Dormeo Slovenija

In na kaj prisegate vi? Kako vam je uspelo zgraditi komuno zasledovalcev?



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1