10 nasvetov kako priti do vaših uporabnikov
16. 03. 2011
Smo na začetku. Postavili smo FB stran, sedaj pa je čas, da za njen obstoj izvejo še ostali in začnejo aktivno sodelovati. Kako priti do publike? Načinov je več.
Lahko ste manager najboljšega rock banda na svetu in najeli ste areno Stožice. Vendar, če na tribunah in v parterju ne bo publike, bodo fantje nažigali kitare za lastno veselje - ploskanja, petja, žvižgov, modrčkov na odru pa ne bo - bo le odmev v prazni dvorani. Band se bo počutil bedno, ker ne bo odziva, vi pa še bolj ker boste morali plačati za verjetno odličen nastop, ki ga ne bo nihče videl. In o tem ne bo nikogar, ki bi govoril naprej. Da skrajšam zgodbo - doživeli boste fiasko, po katerem boste težko pogoltnili slino.
Isto se lahko zgodi z vašim nastopom na Facebooku. Lahko imate odličen produkt, storitev, blagovno znamko, prave vsebine, ton komunikacije, narejeno strategijo nastopa. Pa vas ne spremlja nihče, oziroma je avditorij premajhen, da bi prišlo do viralnega učinka deljenja vsebin med uporabniki.
Tukaj je deset idej, ki preverjeno polnijo bazo zasledovalcev.
- Vaši zaposleni so prvi ambasadorji strani. Naj oni postanejo prvi uporabniki in naj z aktivnostjo na strani privabijo še svoje prijatelje. Priporočljivo (seveda če je to v duhu komunikacije podjetja) je, da so vaši zaposleni tudi aktivni na strani s komentarji in "všečki" tudi po preteku začetnega zagona strani.
- Z oglaševanjem na Facebooku. Podrobneje o oglaševanju tukaj
- Z nagradnimi igrami in fb aplikacijami. Prednosti in slabosti obeh aktivnosti tukaj.
- Uporabite obstoječe baze strank, npr. mailing oz. newsletter kanale, če so že razviti. Bodite pozorni na sam pristop, da ne boste doživeli kontra učinka,
- Dodajte vaše FB strani v podpise vaše običajne komunikacije preko mailov.
- Dodajte vaše FB strani na tiskovine podjetja (vizitke, dopise, kataloge,....).
- Začnite s komunikacijo na drugih FB straneh, ki imajo veliko uporabnikov in nagovarjajo isto ciljno publiko kot vaša dejavnost.
- Naredite si side kick stran. Gre za stran, ki nima uradnega naziva, ampak zagovarja iste ideje oz filozofijo. Uporabniki namreč raje "všečkajo" neko nekomercialno stran, kot uradno. Seveda je lahko tudi side kick lahko vaša stran, le da to nekoliko prikrijemo. Na njej pa komuniciramo vsebine iz vaše uradne FB strani. Seveda v pravilnem tonu in frekvenci, da ne dosežemo kontra efekt. Primer side kick strani -> Radio Hit ima side kick stran Dobre novice, ki na prvi pogled niso del radia.
- V vaših klasičnih oglaševalskih akcijah (tisk, tv, splet, radio) začnite komunicirati tudi FB naslov.
- Ne pozabite dodati FB pluginov na vašo spletno www stran. Ti lahko s pravilno umestitvijo dodobra napolnijo tudi FB bazo. Seveda, če je spletna stran dobro obiskana.
Pri vseh desetih točkah pa je skupno eno - dajte uporabniku razlog, da postane vaš uporabnik. Če boste imeli na spletni strani/vizitki/podpisu maila samo napis "postanite naš prijatelj na Facebooku" bo izplen bolj jalov. Če boste dali pravo vabo na pravo mesto bo odziv mnogo boljši. Povejte vašemu potencialnemu privržencu, da ga na Facebook strani čakajo nagrade, ekskluzivne informacije, popusti ...
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si