Kdaj več postane pre-več? VIDEO
28. 01. 2011
Kolikokrat na dan/teden/mesec/leto naj obljavljamo, da nas ljudje ne bodo "odlajkali", je eno najbolj pogostih vprašanj, ki jih dobim. Odgovor je enostaven, a za vsakega drugačen.
Hura, prva misija je za vami, uspeli ste pridobiti dovolj veliko bazo zasledovalcev, uporabnikov Facebooka, ki jim je všeč vvaš produkt, blagovna znamka, storitev, filozofija. Čestitam! Toda sedaj se je šov šele dobro začel. Na tribunah sedi avditorij, ki mu je sedaj potrebno pokazati predstavo, ob kateri ne bodo samo ploskali, ampak bodo kasneje o njej pripovedovali tudi svojim prijateljem. Nikakor želite biti deležni paradižnika iz občinstva, kaj šele, da bi publika začela zapuščati prizorišče.
Kljub temu, da se večini zdi največja težava dobiti zadostno številko "lajkerjev", je to enostavnejši del procesa. Sedaj se začne dolgotrajen proces animacije, stopnja ob kateri mnogi obupajo. Nekateri pa bi radi prišli do cilja po bližnjici. Ni je, verjemite na besedo. Zagotovo pa preagresivna, prefrekventna in plakatna komunikacija ni prava pot.
Najprej bo uporabnik začel naša sporočila podzavestno ignorirati, nato skrivati (hide), na koncu pa se bo odjavil (unlike). Ali pa bo samo skril naše objave in vseeno ostal fan. Postal bo mrtev kapital. Kot številka bo ostal v statistiki, a nam več ne bo pustil blizu. Koliko postov v določenem časovnem obdobju je torej ravno prav, da naš uporabnik nima občutka, da mu smetimo news feed in mu ne gremo na živce?
Veliko elementov je v tej enačbi in pri vsaki se bo prikazal drugačen rezultat. A eno je gotovo - vse je odvisno od vsebine vaših objav. Če boste nastopili preagresivno in na Facebooku samo oglaševali, boste zasledovalce hitro začeli izgubljati. Na družabnih omrežjih ljudje iščejo osebni stik, ne plakatov. Niso prišli poslušat, prišli so se pogovarjati. Razlogov, zakaj so postali vaši fani je toliko, kolikor je uporabnikov v vaši bazi, vsak ima svoja pričakovanja.
Američani, nori na statitiko, analize in obdelavo podatkov, so zakoličili teorijo, da ni pomebno število objav na obdobje, ampak pravilno razmerje med prodajnimi in osebnimi posti. To je 80:20 (vir) v korist neprodajnih vsebin. Lahko zagotovite takšno razmerje? Bolj se mu boste približali, več objav si boste lahko privoščili.
Še izkušnja iz lastne prakse - zelo je odvisno tudi od branže, v kateri poslujete. Radio Hit je objavil tudi do 8 postov na dan (seveda porazdeljenih preko celega dne), a se je število uporabnikov zaradi kvalitetnih, viralnih vsebin še povečevalo.
Primer neprodajnega posta: objava je bila narejena med nogometnim prvenstvom v Afriki, v času polčasa, ko je Slovenija vodila proti Američanom in smo bili že vsi v mislih v osmini finala. Te objave se je na svojem news feedu razveselil vsak.
Takšne populistične komunikacije si nekatere blagovne znamke (banke, muzeji, državne inštitucije) ne morejo privoščiti, saj je strategije njihove prisotnosti na družabnih omrežjih drugačna. Zato tudi ne morejo imeti tako velike frekvence objav.
Vsak nastop na Facebooku je popolnoma svoja zgodba, ki ima svojo publiko, cilje in strategijo. In enostavnega odgovora kdaj več postane pre-več, ni. Odgovorov je toliko, kot je fb strani.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si