Kaj je odločilno za uspeh?
03. 12. 2010
Neprestano dobivam vprašanja kako zgraditi uspešno poslovno stran na Facebooku. Na kaj je potrebno paziti pri nastavitvah, profilni sliki, pristajalnem zavihku, kam vpisati podatke, ...
Daleč od tega, da so osnovne tehnikalije zanemarljive, a to vam ne bo prineslo odločujoče prednosti pred ostalimi. Tehnika je skupek pravil, ki jih lahko upošteva oz. se jih nauči vsak. Vrhunski športnik ne stoji na najvišji stopnički, ker ima najboljšo opremo, ampak ker je v zmago vložil sebe. Najboljše smuči, superge, dres so dobrodošla oprema, a ne odločilna.
In kaj je odločilno za uspeh na Facebooku? Vaša angažiranost in predanost v celo zgodbo. Samo s pravilno strategijo komuniciranja boste dosegli glavni cilj - da se o vas, vašem produktu ali dejavnosti širi dober glas. In če se boste tega pravilno lotili, se bo glas začel širiti sam od sebe. Kako?
Tukaj je nekaj pomembnih, a ne edinih korakov k uspehu:
1. Graditev baze
Najprej na misel pride stara moška "modrost" (ki jo boste ženske morda težko razumele): "Zaman si v posteljo spravil najlepšo žensko v mestu, če se s tem nisi pred nikomer pohvalil". Morda je ta trditev na prvo branje nekoliko izven naših rednih okvirjev, a princip drži. Brez publike se boste pogovarjali sami s seboj. Kajti publika je tista, ki začne o vas širiti dober glas. Za uspeh na družabnih omrežjih torej rabimo družbo.
Kako si jo priskrbeti? Samo nekaj osnovnih iztočnic:
- Vsi zaposleni v vaši hiši so prvi ambasadorji strani, angažirajte jih
- Uporabite vabljivost nagradnih iger in viralnih aplikacij
- Oglašujte na Facebooku
- Uporabite dosedanje mailing in ostale baze vaših klientov
- Dodajte link vaše FB strani v podpise mailov in na vaše tiskovine
- Začnite se pojavljati na drugih straneh
- Naredite si side kick stran
- Na vaši obstoječi strani uporabite FB plugine, ki bodo vlekli obiskovalce tudi na vašo FB stran
Predvsem pa DAJTE UPORABNIKOM RAZLOG, da postanejo vaši zasledovalci. Sama ikonica "F" ne bo dovolj.
2. Zgradite zaupanje med uporabniki
Najbolj pogosta napaka komuniciranja na Facebooku je istovetenje FBja s "trobilom", ki je povrhu vsega še brezplačno. FACEBOOK NI PRODAJNI KANAL, niti ni čarobna palčka, ki bo v kratkem času rešila vaše težave. Graditev komune zahteva veliko časa, energije in pravega pristopa. Najbolj pomembna je vsebina, ki jo objavljate. Postavite se v vlogo uporabnika, dajte mu tisto, kar bi ga zanimalo. Nasvet, zanimivost, angažirajte ga k sodelovanju, povprašajte ga po mnenju. Potrudite se, da boste zanimivi, lahko celo duhoviti, nikakor pa ne bodite agresivni s "prodajnimi" posti. To ljudi odbija. Tudi ko bi radi objavili poziv k razprodajam to naredite tako, kot bi povabili prijatelje, ne kot stranke, ki bi jim radi izpraznili denarnico. Pozabite na plakate, letake, kataloge, na Facebookovi platformi ni prostora za njih.
Da poenostavim - če imate na policah v trgovinah najnovejšo lcd televizijo ne vpijte "najboljša cena, kupite!" ampak uporabnike seznanite z lastnostmi aparati, o novih tehnologijah, ki ga prinaša, o nagradah ki jih je dobil, o odličnih ocenah v strokovnih revijah, da jo ima doma vaš šef ... Če bo predstavitev prava se bo uporabnik že sam pozanimal o ceni in prodajnih pogojih.
Velikokrat dobim vprašanje koliko objav dnevno je optimalno objaviti. Pravega odgovora na to vprašanje ni. Odvisno od vaše dejavnosti (banka komunicira drugače kot špotna trgovina), vsebine objav (vremenske debate so manj naporne kot "prodajni" posti), vašega cilja (poglobiti stik s strankami ali napolniti dvorano), vsaka stran ima svojo strategijo.
3. Konverzacija z uporabniki
Spodbujajte vaše privržence k sodelovanju, pogovoru, naj povedo svoje mnenje. Pomemben je CALL TO ACTION, klic k dejanju. Animirajte jih, vprašajte jih po mnenju in kar je najpomembneje - reagirajte, odgovarjajte na njihove komentarje. Tudi na negativne. Nikar jih ne ignorirajte, sploh pa ne brišite (razen v primeru žalitev in kletvic). Poizkušajte rešiti spor javno, če ne gre uporabnika kontaktirajte preko zasebnega sporočila. Bolje je skloniti glavo, kot tvegati javno pričkanje vsem na očeh (monitorjih).
Stalno preverjajte "vpoglede", vašo interno statistiko, ki prikazuje kaj se dogaja z vašimi uporabniki, koliko jih je prišlo, odšlo, komentiralo, lajkalo. Spoznajte svojo publiko in temu primerno prilagodite ton in stil komunikacije.
4. Uporabljajte multimedijo
Besede so najmočnejše orožje, video in fotografije pa so vaša težka artiljerija. Predstavite nov izdelek v sliki, posnemite video kako ste ga vzeli iz škatle. Toda pozor, na družabnih medijih veljajo nekoliko drugačni kriteriji kot v tradicionalnih. Če so slike in video preveč profesionalni se lahko zgodi, da ga bodo ljudje spoznali kot preveč komercialno sporočilo. Najbolje se obnese, če fotografije naložijo kar sami uporabniki in s tem širijo dober glas o vas.
Predstavljajte si, da imate restavracijo. Objavite fotografijo vaše specialitete dneva, kako na mizi čaka napad z vilico. Lačnemu uporabniku, ki bo skoraj zavohal dišave, bo težko pogoltniti cmok in se neodzvati povabilu. Že ko gledam tele palačinke težko požiram ;)
5. Ažurirajte stran vedno in povsod
Facebook nima delovnega časa, uporabniki so na njem tudi po četrti uri, ko vi ugasnete službeni računalnik, tudi ob vikendih. Največ uporabnikov je za računalnikom ob večerih (preverite video najbolj primernih terminov za objave), več ko je potencialne publike, več je možnosti za njihove interakcije. Vsebino lahko nalagate tudi preko vašega mobilnega telefona (tukaj je članek o tem), takšne fotografije so običajno najbolje sprejete, ker so enostavno najbolj "naravne".
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si