In koliko jih lahko naštejete vi?
20. 02. 2013
Ob tedenskih analizah vaših strani in ob brskanju po Facebooku se neštetokrat vprašam ali nekateri razumejo bistvo dvosmerne komunikacije. Še vedno je Facebook prevečkrat izrabljen kot trobilo popustov, akcij, hvaljenj in podobnih enosmernih sporočil, ki bolj sodijo na obcestne billboarde. Žal :(
Ne bom moraliziral, da je Facebook in ostala omrežja namenjen druženju, zabavi, iskanju stikov in zanimivih informacij. Raje v praksi poglejmo 10 dobrih primerov komunikacije na vaši FB strani. Morda vsi primeri ne bodo ravno idealni tudi za vas, a boste vseeno hitro dobili pravo sliko.
Želim čim več dobrih in odzivnih objav.
1. Delite zanimive vsebine
Tudi če te niso vaše. Ste opazili zanimiv blog, video, novico, zapis, sliko, ki je vsebinsko povezana z vašo dejavnostjo? Delite jo med vaše FB fane. Poudarjam, delite izvirni zapis, ne ukradite ;)
2. Posredujete zanimive objave drugih uporabnikov ali strani
Hej, ne biti tipičen Slovenec in ljubosumno čuvati svoj vrtiček ter zavračati vse kar prihaja od drugod. Bodite odprti, če najdete zanimivo objavo jo delite še pri sebi. Če izvirni avtor ni vaš neposredni konkurent res ni nobenega zadržka zakaj ne bi delili kakšno zanimivo FB objavo še pri vas. Tako boste vašim fanom dali vedeti, da niste obremenjeni s svojo majhnostjo.
3. Vprašajte
Uporabniki radi sodelujejo pri odločitvah. Vprašajte jasno, dajte ljudem dobro iztočnico in izkoristite moč množice. Morda vam bodo dali odgovor, na katerega sploh niste pomislili.
4. Bodite osebni
Ne bodite uradni, ne objavljate PR sporočil vašega podjetja. Na Facebooku smo prijatelji. In prijateljem ne pošiljate PR obvestil kajne? Objavite nekaj kar zaupate samo prijateljem. Saj veste, stranke pridejo in gredo, prijatelji ostanejo.
5. Uporabniki naj izvedo prvi!
Imate pomembno novico, ste pred novim poglavjem? Vaši FB fani si zaslužijo ekskluzivo. Naj ne izvedo informacije v drugem mediju. Imate novo spletno stran, nov produkt, ste prejeli nagrado, imate novega zaposlenega ... vaši Facebook prijatelji naj to izvedo prvi.
6. Vaši uporabniki naj bodo deležni posebnih ugodnosti
Zakaj ne bi dali kakšnega posebnega popusta za vaše uporabnike? Naj vedo da so nekaj več. To naj ne bo izgovor za super-spam, naj bo raje mala pozornost (mimogrede, 9. aprila nas čaka nov seminar Face it in tudi tokrat vas čaka popust)
7. Ne ignorirajte vprašanj
Dvosmerna komunikacija, remember? To pomeni, da morajo biti vsa vprašanja odgovorjena v najkrajšem možnem času. Če si je uporabnik vzel čas, odklikal na vašo FB stran, spisal vprašanje je fair da dobi tudi odgovor kajne? Khmmm, ob tej priložnosti se opravičujem vsem, ki sem vam morda kjer spregledal kakšno vprašanje ;)
8. Napišite kaj se vam dogaja zdaj
Zakaj bi poročali samo o poslu, če ravnokar počnete kaj zanimivega zakaj tega ne bi bili deležni tudi vaši uporabniki. Tako jih spustite še bolj blizu, vaše podjetje ali blagovna znamka bo postala bolj človeška. No, v spodnjem primeru vas bodo imeli za alkoholika ;)
9. Čestitajte ostalim
Naj ne bo vse samo o vas, vpletite še druge vsebine. Razširite doseg, širite dosežke.
10. Bodite zabavni
Ne pozabite, uporabniki so prišli na Facebook predvsem zaradi zabave. Dajte jim jo, humor je praviloma najbolj odzivna vsebina na vseh omrežjih.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si