9 priporočil, ki jih morate prebrati še preden se lotite načrtovanja nagradne igre
07. 03. 2013
Apetiti so veliki, običajno je cilj nagradne igre na Facebooku popularizacija vaše blagovne znamke ali podjetja in pridobivanje baze FB uporabnikov in/ali njihovih podatkov. A ne zgodi se poredko, da visoki cilji padejo v vodo. Kako do konca izkoristiti vse potenciale Facebook promocije in ne narediti običajnih začetniških napak?
V naši agenciji to do - communicate online je že dolga serija Facebook nagradnih iger. In priznam, pri nekaterih (seveda jih je bilo malo :D) smo brcnili v temo. Končni izplen ni bil vedno takšen kot smo ga skupaj s klientom pričakovali. Učimo se na napakah, po možnosti tujih. Mi smo se morali običajno na lastnih, vam se tega ni treba. Zato je spodaj spisek devetih točk, ki jih preučite še preden se spustite v izdelavo nagradne igre na Facebooku.
-
Stopite iz škatle
Kakšna je vaša strategija pojavljanja na Facebooku? Ste odprli stran ker jo imajo pač vsi in ne veste kaj točno bi počeli z njo? Ne začnite z nagradno igro iz istega razloga - ker to počno vsi! Če je vaše podjetje orientirano bolj na B2B in so vaši kupci druga podjetja je morda boljša platforma LinkedIn? Morda ste v nišni branži, morda vaša dejavnost že zaradi filozofije blagovne znamke ne prenese nagradne igre?
-
Določite cilje
Kaj bi radi dosegli z nagradno igro? Večjo prepoznavnost, povečali število pristašev, naredili mailing bazo, dobili feedback o vas, popularizirali nov produkt, kaj čisto šestega? Cilji določajo tudi pot do njih. Osredotočite se na glavno misijo, kompromisi običajno ne prinašajo željenega izplena.
-
Preučite pravila
Pri nas se še vedno dela po principu "lajkaj, komentiraj, spemaj prijatelje". Preučite uradna Facebook pravila tukaj (bodite pozorni predvsem na točko E) in ne iščite tipične slovenske izgovore "saj drugi tudi tako delajo". Zaradi nespoštovanja pravil lahko izgubite tako vašo Facebook stran kot vaš zasebni profil. Ne boste prvi :/
-
Naredite strategijo
Glede na cilje naredite načrt nagradne igre. Če hočete povečati prodajo naredite nagradno igro s popusti za vaše FB fane, če hočete pridobiti mailing bazo naj bo sistem zastavljen tako, da uporabniki pustijo svoje podatke v zameno za možnost pridobitve vredne nagrade. Vsega naenkrat ne boste mogli zaobjeti z eno nagradno igro oz. boste vse skupaj tako zakomplicirali, da uporabniki ne bodo več razumeli kaj zahtevate od njih.
-
Po meri ali iz police
Boste aplikacijo naredili iz ničle ali boste uporabili že preizkušen sistem? Se boste izdelave lotili sami ali boste pomoč iskali zunaj? Bo nagradna igra unikatna, narejena po vaši meri ali boste uporabili že narejeno platformo, kamor boste samo vnesli vaše zahteve (primer Socialpuzzle). Veliko je odvisno od vašega budgeta in apetitov.
-
Kakšna bo nagrada?
Izbira nagrade je lahko ključni dejavnik uspešnosti nagradne igre. Je povezavana z vašo dejavnostjo (tu ne morem pozabiti nagradne igre podjetja za pogrebne storitve, ki so delili vinjete), je vredna truda uporabnikov? Pazite se lovcev na nagrade! Če boste uporabnikom obljubili najnovejši mobilni telefon pričakujte velik odziv, a tudi velik osip angažiranosti po koncu nagradne igre - uporabniki niso prišli zaradi vas oz. vaših vsebin, ampak zaradi nagrade. In ko je konec igre je tudi konec ljubezni.
-
Ne komplicirajte!
Uporabnik se je na Facebook prišel zabavati in ga preveč zahtevna nagradna igra odvrne od sodelovanja. Ne obremenjujte ljudi z plazom informacij, ker bodo prehitro zbežali. Nagradna igra mora biti za uporabnika enostavna, jasna in kratka. Bolj boste komplicirali večjo motivacijo (beri nagrado) bo potreboval uporabnik za sodelovanje.
-
Streljajte z vsemi topovi
Jasno označite nagradno igro (naslovna slika, call to action, viden zavihek), pravilno napovejte app, komunicirajte nagradno igro med samim potekom, odgovarjajte na vprašanja, motivirajte uporabnike, oglašujte akcijo tudi na drugih kanalih (FB ads, mailing, benerji na spletni strani, druge platforme). Nagradna igra naj bo viralna, uporabniki naj bodo motivirani, da delijo vsebine med svoje prijatelje.
-
Analizirajte
Takoj ko se nagradna igra konča je čas za inventuro. Kakšen je bil izplen, ste dosegli cilje, kje so bile šibke točke? Ne odlašajte in ne prelagajte. Najlažje je zamahniti z roko, češ samo da je za nami. Če ste investirali denar, čas in energijo jo dajte še v analizo. In ne pozabite: zahvalite se vsem udeležencem nagradne igre, javno razglasite zmagovalca in napovejte novo nagradno igro. Seveda, če boste ponovili cel cirkus ;)
To je le osnovnih devet opornih točk, v praksi je spisek še mnogo daljši. Pazite, da se bo vaš FB uporabnik dobro počutil tudi ob koncu nagradne igre. Ne pretiravajte s frekvenco prirejanja nagradnih iger saj lahko tako prehitro pade fokus uporabnikov iz vaših vsebin na zgolj prežanje na nagrade.
Še več trikov dobre poslovne komunikacije vas čaka 9. aprila v Mariboru, na seminarju Face it za administratorje FB strani.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si