Vsak ima pravico biti takšen kot hoče biti
19. 08. 2014
Naslov bloga sem hotel podati kot zaključni punch line zapisa, ampak sem poanto vseeno postavil tudi kot naslov. Zakaj? Ker na omrežjih prehitro preletimo zapise in prevečkrat spregledamo bistvo. In nočem, da moj zapis razumete tako kot je večina razumela Tino - kaj pa misli, da je, če je slavna!
Objavo Tine Maze sem registriral takoj, ko jo je objavila. Sam zelo redko kje pustim svoj "všeček" (očitno sem po duši Goren'c in šparam z lajki), a sem se v popolnosti strinjal z njo in bil vesel, da je zapisala svoje razmišljanje brez zavor. Takoj je dobila moj palec navzgor. Pričakoval sem, da bo zapisano dobro razburkalo slovenski Facebook, a da bodo njeno razmišljanje povzeli skoraj vsi slovenski mediji, to si nisem mislil.
Sam plavam v teh spletnih vodah že nekaj let, poznam zaodrje komunikacije mnogih naših "zvezdnikov" in zvezdnikov in prevečkrat pogrešam ravno iskrenost komunikacije. Vsi bi radi ugajali, vsi bi radi čim več všečkov, vsi bi radi bili še bolj lepi/gledani/klikani/odmevni kot so v resnici. In vsi offline zatrjujejo, da jim je Facebook/Twitter/Instagram/YouTube itak čisto mimo, ampak ga imajo zaradi posla, ker ga morajo imeti. Seveda, seveda, zato pa tako pridno štejete lajke in padate v slabo voljo, če ima kakšen post manj interakcij kot ste pričakovali.
Prevečkrat dobim klice/maile/sporočila, ki gredo nekako takole: "Ej Matej, gledam malo Facebook, pa drugače tega ne počnem, ampak kako je lahko ta in ta tako hitro, preko noči dobila par tisoč novih fanov. To ste zihr kej shekal, ane, daj priznaj!" Včasih so se glasbeniki pogovarjali o tem koliko so prodali plošč, danes tekmujejo v številu ogledov video klipov na YouTubu, četah fanov na Facebooku, številu srčkov na Instagramu.
Redki pa so tisti, ki so res iskreni v tistem kar počnejo online. In ko spremljam spletno komunikacijo Tine Maze sem navdušen. Že odkar se je pojavila online. Na drugi strani tipkovnice je ona, takšna kot je. Ni Beyonce, ni Borut Pahor, ni Paulo Coelho, je najboljša smučarka na svetu. Torej ne pričakujte zapeljivih plesnih gibov, političnega mlatenja prazne slame ali globokih modrosti. Ona smuča. V tem je najboljša.
In pozdravljam vsak njen post. Tudi kadar ima objavo, ki je del sponzorskega deala, jo objavi tako, da je jasno, da gre za del posla. Ne fejka. Spušča nas v zaodrje smučarske cirkusa, z nami deli svoje navdušenje in grenke trenutke. Toliko kolikor ji dopušča čas in toliko kolikor je postavljena meja med zasebnim in javnim. Tino vidimo in spoznamo tudi izven tistih sekund, ki se beležijo na progi. Res je, omrežja so tudi odlična bližnjica do medijev, zakaj bi odgovarjala na klišejsko vprašanje "in kakšni so občutki po tekmi?" Če lahko mediji njene reakcije povzamejo na Facebooku ali kakšnem drugem omrežju.
Seveda vsak lahko njene misli interpretira po svoje, a jaz v "spornem" postu nikjer ne vidim stavka "Facebook je za slavne, vi ste pa navadna raja", ki ji ga sedaj očitajo. Zapisala je, da če ne bi bila profesionalna smučarka, Facebooka ne bi uporabljala, tako pa ga uporablja, ker je to del njenega posla. Pika. Ostali pa kakor vam drago. It's a free world. Menda ;)
Tudi, ko se vsuje plaz kritik se ne skrije ali zbriše objavo. Zakaj bi? Zahvali se za vsa mnenja, tudi če niso vsa pozitivna in šiba naprej. #respect
To zmorejo samo najmočnejši. In ne, naša agencija ne sodeluje in ni nikoli sodelovala z Tino Maze. Najbližje temu sem bil ob koncu zime 2013, ko se je vrnila v Črno na Koroškem (klik). Ta blog ni napisan v njeno obrambo. Ker je ne potrebuje. Bi pa z veseljem pokramljal z njo, o omrežjih, o prepletanju posla in spleta, o feedbackih, kako je imeti v rokah medijh, ki doseže preko 330.000 ljudi naenkrat. To je doseg o katerem lahko večina slovenskih medijev samo sanja.
No, morda pa prebere ta zapis. Enkrat sem že imel to čast, kašnih 10 let nazaj. In z veseljem še enkrat naredim takle sendvič :) In če ji ne bo všeč, ga bo zavrnila. Ker ima do tega vso pravico. In samo ona ve koliko odrekanja je bilo potrebno, da je tam kjer je. In ker je iskrena!
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si