Aleluja! Na to smo čakali celo večnost.
03. 07. 2013
Roko na srce, dosedanja metrika dogajanja na naših Facebook straneh je bila bolj za silo. Kar nekaj podatkov se je dalo iz nje potegniti, a je bila za večino administratorjev muka, če je bilo potrebno iz nje izbrskati kaj konkretnega. No, pred nami so novi časi, juhej!
Pred dnevi so redkim izbrancem (hvala Boris za posojo profila) preklopili administratorski vmesnik na novo statistiko. Ostali bomo morali še malo počakati, menda nekje do konca poletja.
In kaj je novega? Vse! No, skoraj vse. Vas je zanimalo kdaj je najboljši čas za objavo na vaši strani, koliko uporabnikov vas je zapustilo, skrilo vaše objave ali vas celo prijavilo zaradi sporne vsebine? To je le nekaj novih funkcij, ki jih z nekaj kliki lahko razberete iz novih vpogledov. In kar je morda še bolj pomembno, podatki v novih insightih nimajo teden dni zamude, kot smo le stežka gledali pri starih vpogledih. Trenutno je bila zamuda "le" dva dni ;)
Pa pojdimo lepo od začetka. Da se je nekaj spremenilo vas opozori že povzetek na vrhu vaše časovnice. Ga že imate?
Klik v notranjost nam odpre čisto nov svet. Na voljo imamo kratek povzetek dogajanja na naši FB strani v zadnjem tednu in primerjavo kako uspešni smo bili glede na teden pred njim. Na hitro lahko preverimo uspešnost naših zadnjih 5 objav (doseg, število klikov, lajkov, komentarjev in delitev), koliko se je povečalo/zmanjšalo število privržencev, kakšen je naš splošen doseg in število interakcij. Fino.
Pa se potopimo še malo globje. Klik na zavihek "page" in nato na "page likes" nas odpelje med podatke o trendu rasti prihoda novih uporabnikov v določenem obdobju. Nič novega, a vseeno dosti bolj pregledno kot nekdaj.
Naslednji graf nam kaže kakšne vrste so naši "všečkarji". Koliko jih je prišlo po organski poti, preko oglasov, preko spletne strani oz. koliko uporabnikov nas je zapustilo. Torej smo jih izgubili.
Zadnji graf na zavihku pa nam prikazuje na kakšen način smo "ulovili" nove uporabnike. So notri padli preko gumba "like" na FB strani, preko vabila, preko oglasov ali na kakšen četrti način.
Ok, do tega trenutka nič novega, samo nekoliko spremenjen in bolj pregleden prikaz. V zavihku "post reach" lahko zelo pregledno preverimo kakšen doseg imajo naše vsebine, glede na dnevno objavljene poste. Delimo jih na organske in plačane.
Tu je statistika jasna. Graf mesečnega števila všečkov, komentarjev in delitev.
Zadnji graf na tej podstrani pa bi nas moral najbolj zanimati. Koliko uporabnikov je skrilo našo objavo, koliko jih je skrilo vse objave naše FB strani, koliko spam prijav smo bili deležni in koliko ljudi nas je zapustilo. Zna biti kar šokantno srečanje z realnostjo. A je vseeno fino, da jo imamo.
Zadnji graf na zavihku nam prikazuje celotni doseg, podobno kot pri prvem grafu, le da je tu vsota vseh naših dnevnih objav.
Zadnja podstran zavihka "page" pa je prikaz obiska strani. Na prvem grafu vidimo število obiskovalcev časovnice in posameznih zavihkov na FB strani. Pričakovano ima največ ogledov časovnica, ostali zavihki bolj vegetirajo. Seveda, če v obdobju meritve nismo imeli kakšne posebne aktivnosti na zavihkih (nagradna igra).
Graf "other page activity" nam prikazuje omembe naše strani, objave uporabnikov na strani, čekine uporabnikov (če imamo stran kategorizirano kot lokalno podjetje) in število ponudb (offers, ki jih s tem mesecem ukinjajo)
Naslednji prikaz nam razkrije od kod so prišli naši novi sledilci. Katero so tiste spletne strani, ki so vsebovale povezave do nas. Hvala zavodu Mladi Podjetnik, moram prebrskati v katerem članku sem omenjen. Upam, da v lepi luči ;)
Skočimo na naslednji zavihek "posts"? Na prvi pogled nič novega, spisek uspešnosti naših zadnjih objav. A prvi pogled vara. Sedaj lahko pri vsaki objavi preverimo izplen -> koliko je zabeležila klikov (torej všečkov, komentarjev in delitev), glede na viralnost, ki je sedaj dobila še en parameter - število klikov na objavo (prej tega podatka ni prikazovalo) kar nekoliko spremeni celotno sliko. Po novem se viralnost pri Facebooku imenuje "engagement rate".
Lahko preklopimo tudi na razporeditev po številu negativnih odzivov, kjer za vsako objavo lahko spremljamo če smo ga polomili in so uporabniki izrazili nezadovoljstvo (hide, unlike, spam).
Zagotovo pa se nas bo večina najbolj razveselila grafa "when your fans are online" ki nam kaže kdaj je največ naših privržencev za zasloni računalnikov, telefonov in tablic. Takrat je običajno tudi najboljši čas za objavo vaših vsebin saj jih bo videlo največ uporabnikov. No, ta blog bom torej objavil na FB strani nocoj ob 21ih ;) Takoj naj bi ga videlo nekaj čez 5.000 ljudi. Poročam kako bo eksperiment uspel :D
No, zadnji zavihek mi je malo nenavaden. Največji doseg naj bi bil pri objavi video posnetkov, kar je malo hecno. Namreč že zelo dolgo nisem objavil nobenega Facebook videa (YouTube video posnetki se štejejo kot povezave). Pričakoval sem tudi večjo razliko med objavo fotografij in linkov. No, vsekakor vredno bolj temeljite raziskave.
Čisto zadnja kategorija novih vpogledov pa je "people". Torej kdo sploh so naši uporabniki, kakšnega spola so, koliko so stari, od kod so, kakšen jezik uporabljajo. Nič novega sicer, a dosti bolj pregleden prikaz kot v stari inačici.
Za razliko od starega pogleda lahko sedaj preverimo tudi kdo je naša najbolj odzivna publika. Očitno se na moje vsebine najbolj odzivajo ženske med 25 in 34 letom starosti ;)
Uf, tole je kar zajetna pošiljka sprememb. In večina njih je več kot dobrodošla. V naslednjih dneh/tednih/mesecih lahko pričakujemo da bodo spremembe doletele vse. A to so spremembe, ki se jih res lahko razveselimo. Ker včasih Facebooku uspe kakšno stvar tudi spremeniti na bolje ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si