Mladi ne zapuščajo FB, ravno obratno!

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Kakšne so številke v resnici?

30. 01. 2014



Že nekaj časa spremljam mastne naslove člankov, ki na veliko opozarjajo, da je največje spletno omrežje pred razpadom. Da Facebook izgublja uporabnike, da nima več dotoka novih, predvsem mladih uporabnikov, da bo do leta 2017 postalo omrežje duhov. O tem sem imel svoje, nekoliko drugačno mnenje.

 

Že neštetokrat so pokopali Facebook, mu napovedali skorajšnji konec. Zadnja je bila raziskava univerze Princeton, ki je preko celega kupa enačb dobila rezultat, da bo čez 3 leta konec Facebook žura. Mediji so štorijo zagrabili in naredili pompozno zgodbo. Čaka nas Facebook sedmina, poslovite se od svojih FB prijateljev! Negativne zgodbe so pač bolj brane,  kot pozitivni zapisi. Naj na začetku takoj razjasnimo - nisem Zuckerbergov fan. Res je, v naši agenciji je Facebook še vedno glavno poslovno omrežje za kliente, a ga ne branim, ne zagovarjam po službeni dolžnosti. Imam samo odprte oči in razmišljam na glas. In ko bom v daljavi opazil, da modro Facebookovo sonce izgublja svojo moč bom to zapisal med prvimi.

OK, kako gre moja teorija? Res je, mladi so na Instagramu, Snapchatu, Viberju, WhatsAppu,... a to ne pomeni, da jih ni več na Facebooku. Vsi uporabljamo še kakšno drugo omrežje, kajne? Raziskujemo, preverjamo kaj se dogaja drugje. Pa smo zaradi tega zapustili Facebook? Nismo, ker je na FB še vedno glavnina naših kontaktov, naših prijateljev s katerim komuniciramo. Res je, mladi niso navdušeni nad ofenzivo staršev, ki so začeli uporabljati Facebook. Nihče nima rad kontrole nad seboj (tresem se vsakič, ko moja mami razmišlja, da bi tudi sama odprla FB profil). Ljudje smo zelo komunikativna bitja, ki lahko komunicira preko več kanalov istočasno. V analognem svetu sporočamo skozi obrazno mimiko, govorico telesa, z govorom, ženski spol pa je zmožen ob vsem naštetem istočasno napisati še kakšno sms sporočilo ;)

V digitalnem svetu je podobno - vsebine prilagajamo glede na platformo in njen avditorij. Na Facebooku mladi puščajo nedolžne zapise, ki starše puščajo v prepričanju, da je njihovo dete pravi angel. Na Instagramu pa boste našli izivalne "selfije", a tam jih starši ne bodo mogli najti, ker so mladi običajno skriti pod težko prepoznavnim uporabniškim imenom. Najbolj vroče stvari pa poznajo samo zasebna sporočila na Viberju, VhatsAppu, Skypu, Snapchatu, FB chatu. In ta običajno niso javna, namenjena so le posameznikom. Torej vsakemu svoje, kar mu gre.

A to je bilo do danes le moje razmišljanje, ki ni imelo trdne osnove na številkah. Dokler nisem prebral poročila priznane analitične hiše Socialbakers.

Ne drži, da mladi zapuščajo Facebook, ravno obratno, vedno več jih je.

Starostna skupina med 18-24 leti je najboj aktivna in beleži največjo rast. Tudi najmlajši,med 13 in 17 leti še vedno prihajajo na FB v veliki meri. Ni dvoma, omrežja in uporabniki so se začeli segmentirati. Zagotovo je med mladimi ogromno platform, ki so bolj "kul" kot Facebook. A FB je kot švicarski nož - ni najbolj lep, ni vsemogočen, a ga je vseeno dobro imeti pri roki.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1