Brezplačno kosilo ne obstaja
24. 03. 2014
OK, priznam! Naslov sem namenoma zapisal malo zavajajoče. Moral bi še dopisati, da je konec s Facebookom, kot smo ga poznali do danes. Ampak sem omejen z znaki v naslovu bloga. A poanta še vedno drži.
Kar boste prebrali in ste verjetno že sami ugotovili na lastni koži (oz. poslovni FB časovnici) ni nič novega. Le da se o tem govori vedno bolj na glas. O žabi v vreli vodi sem pisal že na začetku leta 2012, točneje nekaj dni po tem, ko so v Facebookov newsfeed spustili sponzorirane objave. Matematika je enostavna: zakaj bi vam Facebook dal nekaj zastonj, če to prodaja? Torej, zakaj bi vaši FB posti na poslovnih straneh dosegli (vse) vaše fane, če ima Zuckerberg to funkcijo na rednem meniju oglasnih storitev.
Organski doseg vaših objav se vedno bolj manjša. Velika panika med community managerji je zavladala, ko je podjetje Social@Ogilvy objavilo raziskavo, da velike FB strani (500k in več fanov) dosegajo manj kot 2% vseh uporabnikov. In da se bo doseg samo še zmanjševal. Kar zna biti hudo boleče za vse, ki so vložili kar zajetno količino denarja v FB aplikacije, oglase, offline promocije,... da so pridobili sledilce. Sedaj pa bo potrebno spet plačati, da bodo fani, ki ste jih na nek način že plačali, da vam sledijo sploh videli vaše vsebine. Dvojno plačevanje? Da, Facebook je pred novim letom jasno zapisal, da svoj algoritem prikaza vsebin spremenili tako, da bodo vidne predvsem kvalitetne vsebine. Ostale bo pač potrebno plačati.
Moje mnenje? Facebook že dolgo časa ni brezplačen peskovnik, kjer lahko gradite vaše gradove, ki pritegnejo poglede mimoidočih. Verjetno nikoli niti ni bil. A je bil hudo poceni v primerjavi z drugimi oblikami promocije. Sedaj je Facebook postal močno orodje z neverjetnim dosegom in možnostjo zelo targetiranega ciljanja. A se je tudi njegova cena vzdignila.
Če ste fanom do sedaj ponujali reden pogled na koledar (juhu petek je tu!), nekaj cotkanih živalskih trenutkov (kaj ni simpatičen ta muc, ki se skriva pred ponedeljkom), skrbeli za vse, ki so brez oken (like za tale sonček) in bili občasni športni novinar (lajke gor za zmago naše Tine Maze) imate resen problem. Če so to edine vsebine, ki zbudijo interakcije vaših sledilcev, bo potrebno konkretno odpreti denarnico (vašo oz. vašega naročnika), da bodo tudi ostale, poslovne vsebine pristale na newsfeedu (zaslonu) vaših sledilcev.
Če pa ste že sedaj imeli kvalitetno in odzivno vsebino, ki se je navezovala na dejavnost, ki jo opravljate so jo uporabniki navajeni in se za vas ni prav veliko spremenilo. Pri nas administriramo kar nekaj večjih FB strani (med 20k in 50k uporabnikov), ki z kvalitetno vsebino brez težav še vedno dosegajo med 5k in 10k uporabnikov mesečno (brez plačljivega boostanja objav). Kar je še vedno zelo dober doseg. Ki ni brezplačen, kljub temu, da (praviloma) ne plačujemo FB oglaševanja. Budget je namenjen predvsem dobri kreativi. In ja, občasno se za posebej pomembne vsebine odpre tudi mošnjiček za FB oglase. A je ta znesek večinoma še vedno majhen v primerjavi z ostalimi oblikami promocije.
Na vas je, da se odločite. Boste še uporabljali Facebook za komunikacijo vašega podjetja, blagovne znamke, storitve? Pravljica, da je FB zastonj se je že zdavnaj končala. A še vedno drži: tako velikega družbenega omrežja kot je Facebook na svetu ni. Na njem so skoraj vsi vaši kupci. Morate samo imeti strategijo in (vedno večji) budget, da jih boste znali nagovoriti in pripeljati na blagajno.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si