Ni vse v številu fanov!
16. 03. 2011
Ok, fino je imeti veliko število privržencev, več jih je, bolje je. A ni vse tako enostavno. Vaši uporabniki morajo biti aktivni, drugače je vse skupaj samo en velik neizkoriščen potencial. In vaše delo ni doseglo cilja. Več še ne pomeni nujno tudi bolje.
Katere parametre torej upoštevati pri vaši analizi dela. Že pri sami strategiji nastopa na Facebooka je potrebno definirati cilje - toda na kaj jih vezati? Preverimo kdaj so tisti trenutki, ko bomo lahko odprli šampanjec in nazdravili uspešnemu komuniciranju. Ter seveda na kaj paziti, da ne bomo morali v škatlo pospravljati vaše osebne stvari iz pisarne in se pridružiti 115.000 nezaposlenim v Sloveniji.
- Število vaših fanov. Brez dvoma je prva postavka (ki jo vidijo vsi) številka vaših zasledovalcev. Več nas je, bolj veselo je. Seveda pa to ni edina metrika.
- Neprestana rast novih uporabnikov. Preverite koliko jih prihaja na dnevni/tedenski/mesečni bazi. Gre za stabilno rast, ali doživljate pretrese? Če vas uporabniki zapuščajo najdite vzrok. Nekaj v vaši komunikaciji se je zalomilo - ali ste preveč agresivni, gre za napačen ton, je morda prevelika frekveca objav, ste na kakšen komentar odreagirali napačno. Vzrokov je lahko točno toliko kot je vaših fanov, ki so vas zapustili. Še huje je, če vas uporabnik ni odlajkal ampak samo skril. Potem imate mrtvi kapital - uporabnika teoretično imate, a v praksi ne morete do njega.
- Reakcije uporabnikov na vašo komunikacijo. Koliko komentarjev je bila deležna vaša objava, koliko "všečkov", koliko klikov na "deli z ostalimi", koliko prikazov ste dosegli. Je teh več kot je vaša osnovna baza uporabnikov ali manjša. Osnova vašega dela je pričakovanje reakcij, če teh ni se pogovarjate sami s seboj. In to običajno ni dober znak za vaše zdravje. Če reakcij ni, to pomeni, da vam je močno padel NFO, ki ga je zelo težko spraviti nazaj na zeleno območje.
- Samostojne objave vaših uporabnikov. Če prihaja do vprašanj, pohval, lahko tudi kritik vašega dela, blagovne znamke, produkta ste dosegli sveti gral vaše komunikacije. Uporabniki samostojno komunicirajo z vami, se pogovarjajo o vas. In to je point celega šova ;)
Kako preverjati podatke. Prvo izbiro ponuja že Facebook sam, to so vpogledi (insights) vaše FB strani. Lahko pa uporabite tudi zunanje aplikacije. Priporočam AllFacebook Stats in SocialBakerse, oba sta za osnovni monitoring brezplačna. Zelo prav pa seveda pride tudi naš stari znanec, Google Analitcs
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si