Analiza treh rekordno viralnih objav na Facebooku
16. 01. 2012
Družabna omrežja preslikavajo realno stanje v družbi - tisto kar vžge v dobrem starem realem svetu ima veliko možnost, da bo imelo velik odziv tudi na spletu. Razlika je edino v hitrosti. Spletna platforma podpira neverjetno hitro odzivnost, močan viralni potencial in širok doseg.
Želja po hitrem zaslužku, navijaško patriotska čustva in klasična slovenska nevoščljivost nastopajo v glavnih vlogah tega zapisa. No, ne gre zanemariti tudi pravega trenutka in širokega sejanja. Vsebine so lahko odlične, a če jih objavimo prepozno ali pa za njih ne ve nihče, ker nismo prvega sejanja (deljenja) vsebin opravili dovolj temeljito je lahko še tako dober FB post strel v prazno.
Opozarjam, da se nekateri primeri sprehajajo po robu legalnosti, saj je proženje interakcij na zidu FB strani proti plačilu prepovedano. A naj prvi vrže kamen tisti, ki je na Facebooku brezmadežen ;)
Prvi primer prihaja iz FB strani Računalniških novic. Administratorji so hoteli dogajanje na zidu, ki bi vleklo v množično interakcijo. Na razpolago je bil USB ključek v vrednosti dobrih 10€. A vrednost nagrade v tem primeru sploh ni bila pomembna - rezultate je delala tipična slovenska lastnost, ki je ne moremo šteti ravno med pozitivne. Gre za nevoščljivost oz. če jaz ne bom dobil nagrade jo tudi ti ne boš. Nagrado je namreč dobil tisti, čigar komentar je bil zadnji vsaj 15 minut. Akcija se je končala po dobrih dveh dneh in "pridelala" 6.442 komentarjev.
Drugi primer je čista demonstracija močnih patriotskih čustev kombinirano s športnimi uspehi. Toda to ni dovolj. Potreben je še pravi timing in tekst, ki kliče k dejanju. Tudi to še ne zagotavlja velike viralnosti - potrebno je še zelo gosto sejanje vsebine. Spodnja slika športnega nedrčka včeraj zagotovo ni šla mimo vas. Tina Maze je s svojo potezo, ki je bila naperjena proti švicarski reprezentanci in celotni smučarski mašineriji takoj navdušila domačo javnost. Tinino spodnje perilo je bilo zadnjih nekaj dni predmet mnogih debat ob šanku. Vsebino, fotografijo ki se je nekaj sekund po neposrednem TV prenosu pojavila na spletu imamo. (vira nisem uspel najti, deluje kot print screen tv prenosa) Prvo sejanje je bilo speljano preko FB strani Slovenija, moja dežela ki ima preko 50.000 privržencev. Da se virala ne bi prehitro zaustavila, so objavo porinile še nekatere druge FB strani in s direktnim nagovorom naj to storijo tudi uporabniki smo dobili še dodatnih 3.413 deljenj uporabnikov. Sliko Tininega nedrčka je poizkušalo preko svojih strani "poriniti" še veliko strani, a največji odziv ima vedno tisti, ki prvi zakotali snežno kepo po hribu navzdol. Velik odziv, ki še dodatno sprožijo viralnost je videti tudi pri številu "všečkov" A številka 8.487 lajkov ni današnji rekord v Sloveniji. Ta je zapisan malo nižje.
Tretji primer se je zgodil v dobre pol ure. A teh 30 minut je bilo dovolj za verjetno največje število lajkov v Sloveniji. Tu je na plano stopila že kar pretirana obsedenost z lotom. In ne bi bilo slabo, če bi ti en klik prinesel nekaj cekina. Tu so uporabniki delovali po principu verižnih pisem, ki ti v primeru, če ga ne pošlješ naprej napovedujejo konec življenjske sreče. Slovenci delujemo po principu nikoli ne veš oz. "zihr je zihr". In v dobre pol ure, ko je nastopilo žrebanje lota se je manija počasi umirila. Do srede ;) Število lajkov in deljenj lahko preverite spodaj. Če bi slučajno dobil bi mi verjetno ostalo bore malo cekinov.
Aleš Lisac, hvala za inspiracijo pri zadnjem postu ;)
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si