Gorenjci morajo pozabiti na svojo pregovorno "škrtost"
27. 01. 2011
Zanimivo je analizirati popolnoma različne dejavnosti na Facebooku, katerim je skupna le platforma, cilji pa običajno zelo različni. Posledično se razlikuje tudi pot do cilja. Tokrat pojdemo na Gorenjsko.
Turistično društvo Bohinj je s svojo stranjo prisotno na Facebooku in Twitterju (na slednjem imajo narejen samodejno posredovanje FB objav) že dobro leto. Na prvi pogled so družabna omrežja kot narejena za turistično dejavnost, a nič se ne zgodi samo po sebi. Odlično orodje se izkaže za pravo šele, ko ga dobi v roke mojster, ki zna orodje tudi izkoristiti do maksimuma. In v Bohinju bo potrebno še bolj zavihati rokave.
Link: www.facebook.com/InfoCenterBohinj
Zid: objave si ne sledijo v nekem urejenem ritmu. So tedni, ko so objave vsaj enkrat dnevno, sledi obdobje, ko komunikacija zamre tudi za nekaj dni. Vsebine so preveč "plakatne" narave, saj zasledim večinoma zgolj podajanje faktov, preredki so družabni, neprodajni posti, ki bi uporabnika animirali. Običajno je to posledica dejstva, da je FB skrbnik nekdo iz podjetja (morda je tako tudi v tem primeru), ki mu je to že "petnajsta" obveznost delovnega dne in zaradi tega peša pestrost in pravi izkoristek tovrstne komunikacije.
ocena:
Uporabniki: 1593, v enem mesecu se je številka vzdignila za 80 novih občudovalcev lepot gorenjskega bisera. Slab prirastek za turistično atrakcijo tega ranga. Verjetno del krivde za to nosi premalo intenzivna in kvalitetna komunikacija, ki ne sproži viralnega efekta. Posledično ni novega priliva uporabnikov. Na strani poteka nagradna igra z vabljivo nagrado, ki pa je preslabo skomunicirana in premalo jasno definirana, zato ni pravega učinka.
ocena:
Interakcije: uporabniki so na "plakatne" objave pričakovano anemični, oživijo pa pri pravilno zastavljeni komunikaciji. Pred časom je ena od uporabnic pisala blog na www spletni strani, sedaj posredovanj teh zapisov na FBju ne zasledim več, ne najdem jih niti na spletni strani. Če bi namesto navadnega uporabnika taiste bloge posredoval admin, bi s pravim pristopom to zagotovo sprožilo nov val reakcij. Glede na potencial, ki ga ima tematika, bi morali biti cilji mnogo višji od doseženih.
ocena:
Zavihki: jih ni. Niti zavihka dobrodošlice. V primerjavi z zelo pregledno, sodobno in oblikovno všečno www stranjo, je FB page kot pozabljena Pepelka v temnem kotu. Izkoriščena ni niti profilna slika strani, ki bi jo lahko zlahka uporabili kot manjši bener, na katerem bi se pojavljale fotografije turističnih znamenitosti okraja. Verjetno hiša v profilni sliki (predvidevam, da v njej domuje Turistično društvo) ni najbolj atraktivna stavba v Bohinju, da bi ji pripadala čast pojavljanja na tem mestu ;)
ocena:
Splošna ocena: pohvaliti moram odzivnost skrbnika strani, saj so vsa vprašanja uporabnikov odgovorjena v nekaj urah. Med brskanjem po strani sem se razveselil nekaj prav simpatičnih in domiselnih objav. A žal jih je premalo. In žal tudi preveč ostalih napak, da bi lahko dal višjo oceno. Izvirni greh se je pojavil že na začetku, v poimenovanju strani. Redki so, ki bodo informacije ali stran o Bohinju iskali z nizom "Info center Bohinj". Ob vpisu ključne besede "Bohinj" je FB iskalnik vašo stran prikazal šele na 17. mestu. Ni še vse izgubljeno, a bo potrebno močno zavihati rokave, da bo stran zaživela in da bodo izkoriščeni vsi potenciali, ki jih Facebook nudi. V ogled priporočam komunikacijo strani avstrijskega glavnega mesta, kjer 173.000 ljudi spremlja aktivnosti na tej FB turistični strani. Klik na Wien. Pustimo ob strani veliko število zasledovalcev, kvalitetna vsebina je tista, ki šteje.
ocena:
Če bi tudi sami radi iz vaše Facebook strani naredili uspešno poslovno zgodbo nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Lahko pa gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo.
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si