V čem je štos nove FB funkcije?
18. 03. 2011
Facebook Places je geolokacijska aplikacija za mobilne telefone, s pomočjo katere lahko njihovih lastniki preko funkcije "check in" javljajo kje so in kaj počnejo. In kako to izkoristiti za vaš posel?
Ta funkcija bo sprva namenjena "heavy" FB in Twitter uporabnikom, ki so so neprestano online in je to njihov slog življenja. Moja groba ocena je, da kar 30% slovenskih uporabnikov Facebooka tega dnevno uporablja (tudi) preko mobilnih telefonov. In ta odstotek se s popularnostjo pametnih mobilnikov (z operacijskimi sistemi iOS, Android, BlackBerry, Windows 7), ki so že serijsko opremljeni s gps modulom, neprestano povečuje.
Da takoj razbijemo dvome o odkrivanju zasebnosti - na vas je ali funkcijo uporabljate ali ne. Tudi, če imate v nastavitvah funkcijo omogočeno (uporabniški račun -> nastavitve zasebnosti -> po meri/uredi nastavitve -> prijatelji me lahko prijavijo v mesta/omogoči), to še ne pomeni, da boste samodejno objavljali vaše lokacije. To naredite s prijavo "check in". Pred tem se vaša lokacija ne prikaže.
Pomembna informacija za tiste, ki se bojite Big Brotherja ;)
Seveda je ta funkcija razlog za veselje predvsem pri podjetjih, ki so že aktivna na Facebooku in se zavedajo potenciala tovrstnega komuniciranja. Sedaj boste lahko svojim strankam, ki so vas recimo obiskale v vaši prodajalni in se bodo "čekirali" na vaši lokaciji, ponudili dodatne ugodnosti. V zameno pa bo vaš uporabnik z veseljem sporočil lokacijo in na fb celo dopisal npr. status zadovoljstva nad storitvijo. Še več, funkcija Places omogoča tudi to, da stranka postane vaš privrženec na vaši Facebook strani. In kdaj še boste imeli vašega uporabnika tako blizu, da ga boste v živo prepričali, da postane vaš fan? Verjetno nikoli.
Seveda pa morate prej "pofočkati" vaše podjetje na Facebook zemljevidu. Drugače se uporabnik ne bo mogel "check-in-ati" pri vas. Kako rezervirate vašo parcelico, preverite tukaj . Glede na to, da je funkcija v naši deželi aktivna šele nekaj ur, je veliko možnosti, da na vaši FB strani te opcije še ni.
Primeru uporabe Facebook places
Gre za win-win kombinacijo. Uporabnik dobi posebne ugodnosti, podjetje pa močan socialni marketing. V Sloveniji se funkcija uvaja postopoma, tako da nekaterim funkcija Places še ne deluje. Ampak kdor čaka, dočaka.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si