Že mora držati, saj piše na Facebooku!

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Družba, vklopite kmečko pamet

21. 09. 2015



V teh dneh se je tudi v naši deželi dokončno izkazalo, družabna omrežja so močnejša kot klasični mediji. Hitrejša, viralnejša, bolj razvejana, a ne tudi kredibilnejša.


Na omrežjih je vsak lahko "novinar", slovenski Facebook ima teoretični doseg 800.000 Slovencev, kar pomeni več, kot vse slovenske televizije skupaj. A Facebook "novinar" ni zavezan nikomur. Nad seboj nima urednika, ni mu potrebno preveriti novice, primerjati več virov, klasični novinarski standardi na omrežjih ne veljajo. Večinoma se mu pod zapis, objavo, sliko niti ni potrebno podpisati, izvor vsebine se hitro izgubi.

Ne bom se dotikal aktualne problematike z begunci, moj blog ni namenjen debatiranju kdo so, kam gredo in kakšne namene imajo. Imam svoje mnenje, a na tem mestu bi izpostavil nekaj drugega. Ne bodite naivni, ne verjamite vsemu kar najdete na omrežjih, preden kliknete share, preden se spustitite v komentiranje vklopite kmečko pamet. Z množico, ki je nevedna, ki jo je strah, ki ne loči Sirije od Afganistana je lahko manipulirati. Verjemite mi, vem o čem pišem, ustvarjanje klime, javnega mnenja je moj poklic. Sicer za potrebe naših naročnikov, a igra je zelo podobna, vzvodi so isti. Imenujejo se čustva. In v teh dneh je glavno čustvo strah, verjetno najmočnejše čustvo, ki premaga celo ljubezen.

Kaj se v resnici dogaja, kaj mediji nočejo pokazati, tega ne boste videli na televiziji, opozorite prijatelje,.... so običajni začetki šokantnih novic in objav na omrežjih. Velikokrat se kasneje izkaže, da gre za površinsko informacijo, nezanesljiv vir, stare fotografije, ki so obdelane na novo, da oseba na sliki ne obstaja,... a tega nihče ne zazna več, saj je na omrežjih plaz tovrstnih vsebin, ki neprestano zasipajo vse ostalo. In človek v množici vsebin samodejno preklika tiste bolj šokantne, bolj neverjetne. Že mora držati, saj piše na Facebooku! Yeah, right! ;)

Tudi klasično novinarstvo je nagnjeno k ustvarjanju šokantnih novic, a jih vseeno zavezuje nek standard, sistem vsebuje celo vrsto varovalk, da v medij pride relevantna informacija. Tega na omrežjih ni, zato vklopite glavo, ne skočite na prvo žogo. Vsako informacijo preverite, pogooglajte avtorja in imejte odprte oči.

Ne bodite ovca, ne dovolite da vas strižejo.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1