Facebook ni vaša oglasna deska za plakatiranje najbolj ugodne ponudbe
26. 05. 2011
Prvo pravilo poslovne komunikacije na Facebooku je, da se moramo zavedati, da smo si za platformo izbrali družbeno omrežje, kamor se ljudje hodijo družit in ne brati oglasnikov z najbolj norimi ponudbami.
Kot blagovna znamka smo z uporabniki najprej udeleženi v interakcijo, s katero si pridobimo zaupanje, kasneje pa lahko na temelju dobrih odnosov in zaupanja v nas tudi kaj prodamo. Seveda vsi pričakujemo, da bo na račun naše pridne komunikacije naš TRR hitro debeleši, vendar to ne pride kar takoj.
Poglejmo stran Skupina Ciglič d.o.o., so se oni prenaglili in bi radi prehitro prišli do svojega dela pogače na Facebooku ali se držijo dobre prakse komunikacije na družabnih omrežjih?
Link: www.facebook.com/pages/Skupina-Ciglič-doo/232599611945
Zid: objav je dovolj vendar pa so terminsko neurejene. Kakšen dan je namreč objavljenih 5 različnih objav, potem pa komunikacija za en teden kar zamre. Občutno preveč je tudi komercialnih objav, ni poziva k akciji, čeprav nekatere izmed dobro angažirajo uporabnike. Morda bi lahko pri komunikaciji nekoliko več uporabili tudi vašega ambasadorja – najmočnejšega Slovenca Gregorja Stegnarja, ki je po nastopu na oddaji Slovenija ima talent zagotovo še pridobil na prepoznavosti (tudi na Facebooku).
Ocena:
Interakcije: interakcij je malo, predvsem zato ker večinoma ni spremljevalnega besedila, ki bi uporabnike prepričal v akcijo (mnogo večji učinek se doseže, če so fotografije opremljene s spremnim besedilom, ki uporabnikom razloži kaj je na slikah). Pomagalo bo tudi boljše načrtovanje termina objav. Poleg zgoraj omenjene težava je namreč dosti tudi objav, ki so napisane ob polnoči ali ob 7-ih zjutraj. Takrat je na FB zelo malo uporabnikov, pišete pa zanje in ne za sebe. Preverite, kdaj je na Facebooku največ gneče na tem linku.
Ocena:
Zavihki: zavihkov ni. Res, da se že malo ponavljam ampak pristajalni zavihek je pač obvezen element komercialne Facebook strani. Brez njega lahko potencialne oboževalce pripeljemo pred svoj prag, vendar ti ne vstopijo, ker jih je morda zmotila neka druga obveznost ali pa jih prvi vtis ni prepričal. Vprašanje je, kdaj bo ta uporabnik spet prišel kaj naokoli, če sploh kdaj. Da bi razbremenili zid komercialnih vsebin predlagam tudi kak zavihek z aktualno ponudbo.
Ocena:
Uporabniki: Rast v zadnjih petih mesecih je preskromna. Zgolj 30 novih oboževalcev pomeni, da vaša komunikacija nima pravega efekta. Uporabnike zbudite s kvalitetnimi objavami in nagradno igro. Več kot bo interakcij iz tega naslova, višje vas bo Facebook rangiral in lažje boste pridobili nove uporabnike.
Ocena:
Splošni vtis: Skupina Ciglič ima na Facebooku dobro zgodbo, a preveč začetniških napak. Nimam občutka, da Facebook zlorabljajo za morebiten hiter zaslužek vendar je sama vsebina na strani še vedno preveč komercialne narave. Uporabniki na daleč zavohajo vsebino, ki jim želi nekaj prodati, in se jo ognejo v najširšem krogu. Popravite zgoraj naštete nepravilnosti in komunicirajte bolj sproščeno, manj prodajno. In pravi rezultati bodo prišli.
Ocena:
Če bi tudi sami radi iz vaše Facebook strani naredili uspešno poslovno zgodbo nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Lahko pa gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo.
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si