Razlogi za in proti novi FB časovnici

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

Nekaj je gotovo - ne hitite s transformacijo na nov izgled

01. 03. 2012



Začelo se je pisati novo poglavje - Facebook je uvedel timeline tudi za poslovne profile. Pa je potrebno takoj preklopiti na novo funkcionalnost? Spodaj najdete razloge za in proti.

Nekaj zagotovo velja - preučite, seznanite se z nadgrajeno platformo. Preverite kje vas čakajo spremembe, prednosti in slabosti. Ko enkrat naredite preklop poti nazaj ni. Danes sem dobil kar nekaj paničnih mailov lastnikov strani, ki bi radi preklopili nazaj na stari izgled, češ da se ne znajdejo na strani in da jim je bil prejšnji izgled bolj logičen. In kar je še bolj pomembno, tudi uporabniki še niso domači z novo funkcionalnostjo, ki jo Facebook še nadgrajuje. In temu primeren je tudi manjši odziv na objave. Sploh, če nimate Playboyevih deklic ;)

Razlogi zakaj velja počakati:

  • Kam je izginil zavihek dobrodošlice? Ni ga. Nov obiskovalec strani pade neposredno na časovnico. Delno bi lahko vlogo sprejema novega potencialnega fana odigrala velika naslovna slika a tu trčimo na dve težavi: na njej ne smemo pozivati k lajkanju in nimamo funkcije "fan gate", ki uporabniku ob kliku na "like" prikaže drugo vsebino. Malo štorasto :(
     
  • Gumb "like" je spremenil lokacijo. Na prvi pogled to ni nobena tragedija. A uporabniku že nekaj časa ni potrebno več postati fan neke strani, da bi bil deležen sladkorčkov. Nefan je lahko sodeloval v skoraj vseh interakcijah na strani. Le vsebin strani ni dobival na svoj newsfeed. In sedaj je še gumb odšel drugam. Kar nekaj časa bo minilo, da se bo uporabnik navadil na novo pozicijo. In do takrat ne bo kliknil na "všeč mi je" in vi ga ne boste imeli v svoji bazi
     
  • Počasno nalaganje vsebin je še en od minusov nove funkcionalnosti. Preden se naloži celotna časovnica s posti, cover fotografija, zgodovina, in ostala grafika traja neverjetno dolgo. Sploh v primerjavi s staro obliko strani. Mislite, da ima uporabnik čas? Še preden boste pomislili še enkrat bo on z miško nekje drugje
     
  • Neprikazovanje nekaterih vsebin na časovnici. Morda gre le za začasni bug, a sam v to ne bi bil čisto prepričan. Facebook za večjo vidnost priporoča njihove oglase, ki so jih še bolj razdelali (kmalu nov članek prav na to temo). Potrebujete dokaz? Naredite FB dogodek in ga poiščite na časovnici. Ne boste ga našli :P
     

Razlogi zakaj čimpreje zamenjati izgled strani z novo časovnico:

  • Več prostora za več kreativnosti. Širina zavihkov se je iz nekdanjih 520 pixlov razširila na bogatih 810 px. Tudi cover photo prav kliče po kreativnosti in nekatera podjetja so že prvi dan naredila prave umetnine.


 

  • Zavihki so dobili (tudi) večje ikone. Morda je to rešitev, da so tudi bolj vidni! Nove, večje dimenzije so 111 px x 74 px. Edina slabost je, da so lahko vidni samo trije (od 12-tih).
     
  • Sedaj je mogoča sprememba imena FB strani. Ste se zatipkali, spremenili poslovno dejavnost, bi odstranili moteči d.o.o. ali s.p. iz imena strani. Včasih smo se lahko z imenom strani dokler nismo imeli več kot 100 uporabnikov v bazi. Od včeraj lahko to naredimo tudi kasneje. A pozor, spremembo imena vam blagoslovi Facebook šele po pregledu vašega zahtevka tukaj. Zaenkrat še ni podatka, če je komu uspelo in koliko so hitri ter strogi odobritvi spremembe imena. Mimogrede, vaš username ostane isti.
     
  • Poudarjanje pomembnih vsebin na časovnici. Neštetokrat sem doživel, ko sem na strani, kot administrator objavil post, za katerega sem želel, da bi si ga ogledalo veliko ljudi. A kot zakleto se je takoj po moji objavi pojavilo še nekaj vprašanj uporabnikov, ki so moj post porinile nižje po zidu. Sedaj lahko post "pinamo" kar ga obdrži na vrhu ali pa ga razširimo skozi celo časovnico. Takisto lahko naredimo s fotografijami.
     
  • Bolj pregledna statistika in obveščanje o odzivih vaših fanov. Administrator je takoj, že ob samem obisku strani oz. nove časovnice takoj na vrhu obveščen o uspešnosti komunikacije (povzetek statistike na strani) in o zadnjih dejavnostih uporabnikov. Tako je res malo možnosti, da bi spregledali zadnji komentar ali like fanov. Napoveduje se tudi real time vpogledi (insights), kar je zelo dobrodošlo. Do sedaj smo operirali tudi z nekaj dni starimi podatki.
     
  • Bolj izpostavljen info tab. Sam sem se tega razveselil kot malo dete. Sedaj lahko v info "predalček" zapišete link do spletne strani, slogan vašega podjetja ali najbolj vročo novico, morda nagradno igro, ki poteka ravnokar poteka na strani. Dimenzijo taba lahko še povečamo, če se odpovemo kakšnemu zavihku. Zapis se pojavi na zelo vroči točki, neposredno pod glavno fotografijo. Fajn.
     
  • Možnost zasebnih sporočil med administatorjem in uporabniki. Za to  funkcijo se ne morem čisto odločiti ali spada med pluse ali minuse časovnice. Fino je imeti še en kanal komunikacije s potencialnimi strankami, kar sicer prinese še več dela. A to ni glavni zadržek - nekoliko nenavadno je, da FB komunikacijo selimo iz javnega zidu v zaprte kanale zasebnih sporočil. No, upajmo da bodo pohvale še vedno našle prostor na časovnici, kritike pa naj romajo v mailbox ;)
     
  • Dodajanje zgodovinskih mejnikov. Morda za nekatere neuporabna funkcija, za podjetja ki pa beležijo starost daleč pred začetkom Facebooka je to možnost, da se z njo upravičeno pohvalijo. Zanimivost - trenutno ima novi timeline še bug, dogodki se lahko za nazaj vpisujejo le do leta 1800. Spodaj je lep primer nogometnega moštva Manchester United, ki je bilo ustanovljeno daljnega leta 1918. In pohvalno je, da so to funkcionalnost izkoristili že kar prvi dan delovanja časovnice.
     

  • Prihajajo nove možnosti FB adsov, oglasi na newsfeedu uporabnikov.  Do sedaj smo bili navajeni oglasov na standarnih pozicijah na desni strani platforme, ter ob fotografijah. No, Zuckerbergova ekipa je zarezala še bolj globoko med vsebine in te ponuditi oglaševalcem. Dobro za Facebook, uporabno za podjetja, a morda preveč nadležno za uporabnike. S tem je nedolžnost izgubila še zadnja devica - newsfeed. Takisto prihajajo FB oglasi tudi na mobilnike (napoved za Evropo je mesec april). Dobra novica je tudi to, da pri kreiranju oglasov lahko še vedno definiramo na kateri zavihek naj "pristane" uporabnik, ki je kliknil na oglas. Tako vsaj delno lahko še uporabimo landing tab.

Zaključek? Priporočam, da se pred transfomacijo na novo podobo dobro informirate in pripravite. Res je naštetih več plusov kot minusov, a naj vas to ne premami. Ko boste enkrat stisnili publish poti nazaj več ni. Prvi tako ali tako ne morete biti, lahko pa ste najboljši.



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1