Ni vse zlato kar se sveti
01. 10. 2013
Bi radi brezplačno dobili nove Ray Ban očala, par Nike športnih copat, bon drogerije DM v vrednosti 60 €, letalsko vozovnico United Airlines? Začnite nas slediti na Instagramu! In začnite verjeti v Božička ;)
Včeraj sem ob brskanju med Instagram slikicami prijateljev naletel na akcijo drogerije DM - Drogerie Markt, kjer bodo prvim 1000 sledilcem podarili bon za 60 €, ki ga bodo lahko unovčili v njihovi najbližji trgovini. Najprej sem se razveselil, da se je še eno podjetje odločilo, da se poizkusi na novem družbenem omrežju, ki je tudi v Sloveniji vedno bolj popularno. Po prvem navdušenju pa so se mi vklopili možgani. Naredil sem enostavno matematiko: 1000 sledilcev pomnoženo s bonom za 60 € je 60.000 evrov! Da bi neko slovensko podjetje toliko investiralo za zagon komunikacije na novem omrežju (in to ni Luka Koper :D) mi deluje kot znanstvena fantastika. Sploh ker je bila komunikacija v slovenščini, DM Instagram račun pa je bil poimenovan globalno. Glede na to, da je DM globalna blagovna znamka mi ni šlo v račun, da bi Slovenija imela globalni profil @DM_DROGERIEMARKT . Nato sem začel razmišljati kako bodo fizično kontaktirali vseh 1.000 sledilcev, kako jim bodo izročili bon? Na Instagramu namreč ne obstajajo zasebna sporočila. Vse skupaj je vedno bolj dišalo po fake akciji.
Vse skupaj mi ni dalo miru in sem kontaktiral znanko, ki skrbi za družbena omrežja pri DM Drogerie Markt. Odgovor je bil pričakovan, gre za potegavščino, izkoriščanje naivnih duš na Instagramu, ki bi jim takšen bon še kako prav prišel.
Opozorilo so objavili tudi na njihovem uradni Facebook strani.
Se sprašujete zakaj se je nekdo spomnil izrabiti znano blagovno znamko? Kaj ima lahko od tega? Princip je preprost - na Instagramu lahko kadarkoli spremenite vaše ime in profil. Ko torej spretni nepridipravi dosežejo dovolj veliko številko sledilcev enostavno zamenjajo naziv in voila, baza sledilcev ki jih čaka napad spemerski oglasnih sporočil je nared. Seveda ta sporočila ne bodo imela nobene povezave s prvotno blagovno znamko, Instagram uporabniki pa sploh ne bodo vedeli kako so prišli med sledilce. Za spornim ukradenim sporočilom pa se izgubi vsaka sled.
Trik ni nekaj novega. V tujini so tovrstni nategi že stalna praksa. Na hitro sem našel nekaj primerov, ki so bili nedolgo nazaj aktualni v tujini.
Delite zapis med svoje prijatelje, tovrstnih zlorab sicer ne bomo preprečili, a lahko na ta način zmanjšamo število lahkovernih duš, ki bodo šli na Instagram limanice ;)
Hvala za prebiranje mojih kratkih namigov (hintov) za uspešno poslovno komuniciranju na Facebooku. Če pa vam to ni dovolj me kontaktirajte V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Lahko pa gremo samo na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si