Ni vse zlato kar se sveti. Niti na Facebooku ;)
02. 04. 2013
Facebook je nov sveti gral oglaševanja, naredite si aplikacijo, ki vam bo z nekaj kliki pripeljala množico strank, prodaja se bo vzdignila v nebo, zaslužek boste komajda uspeli skriti pred davčno. Ja, čakamo samo še svizca, da zavije čokolado ;)
V naši deželici res uporablja Facebook preko 750.000 Slovencev, a to ne pomeni, da vsi ti ljudje čakajo samo vas, da jih boste omrežili. Potrebno bo mnogo več, kot postaviti Facebook stran, zagnati nagradno igro kjer boste podelili iPhone in pričakovati, da ste na konju. Proces učenja jahanja je še pred vami. Facebook je rodeo kjer lahko zelo hitro pristanete na tleh. In to zna biti zelo boleče.
Preden se zavihtite v sedlo preverite sedem tipičnih napačnih predstav o Facebooku in aplikacijah (nagradnih igrah):
-
Ko boste uporabili nagradno aplikacijo bo prodaja strmo narasla
Resnica: Uporabniki se redko vračajo na vašo FB stran in tudi ko se, vašega zavihka z aplikacijo ne opazijo. Daleč od oči, daleč od denarnice ;) Potrebno bo mnogo več kot zgolj imeti aplikacijo
-
Potrebujete čim več Facebook fanov
Resnica: verjetno najbolj zlajnana fraza o Facebooku. Neštetokrat sem že slišal: "Koliko fanov nam lahko priskrbite v enem mesecu, lahko 5000?" Dragi moji, najprej pomislite koga sploh ciljate in kako boste iz fanov naredili kupce. Če tega recepta ne poznate vam ne pomaga niti 50.000 fanov
-
Naša Facebook aplikacija naredi vse namesto vas
Resnica: potrebujete še mnogo več. Aplikacija je samo softverska rešitev, ni človek. Lahko je zabavna, poučna, smešna, nalezljiva, viralna, a je samo mehanika, ki animira uporabnike. Nato nastopite vi. Potrebujete pravo strategijo in veliko domišljije, da boste te uporabnike spremenili v kupce. Ljudje radi kupujemo, a nimamo radi, da se nam prodaja.
-
Vaš fan je vreden 0.75 €
Resnica: vaš fan je vreden točno toliko kolikor bo pustil v vaši blagajni. Ga boste uspeli prepričati v nakup? Imate znanje, čas in energijo? Vaš fan se lahko odloči za nakup šele po nekaj letih pravilne komunikacije z njim na FB. Boste vztrajali tako dolgo? Imate pravilni pristop, ki ga bo iz potencialne spremenil v resničnega kupca? Kakršnakoli prodajanje fanov na kile oz. vrednotenje v € je pravljica za lahko noč.
-
Objavljati morate točno ob tej uri, s besedilom dolžine x znakov in zraven mora biti slika takšnih in takšnih barvnih nians
Resnica: To so totalne buče. Sicer obstajajo priporočene ure, ko je največ uporabnikov na Facebooku. Nobena skrivnost ni tudi kako dolgo naj bi bilo besedilo in kako naj bo sestavljeno. Podobno je s fotografijami, ki so najbolj odzivne na Facebooku. A to so splošna priporočila. Vsako podjetje ima svoj krog uporabnikov, ki imajo različna pričakovanja. In magične formule, ki bi veljala za vse ni.
-
Takšno aplikacijo/trik/strategijo so ubrali tudi pri svetovno znanem podjetju XY
Resnica: Ne kopirajte ostalih zgolj zato, ker je njim uspelo. Vi ne poznate celotne zgodbe, njihova strategija ima tudi skrite elemente, ki vam niso znani. In zgolj s kopiranjem lahko doživite popolen fiasko. In kar je najhuje - ne boste vedeli zakaj!
-
Izberite eno od naših aplikacij - uspeh je garantiran!
Resnica: Na tem svetu je garantirana zgolj smrt in plačevanje davkov. Nadaljevanja verjetno ni potrebno zapisati.
Ne nasedajte, ne verjamite sladkim obljubam. Pripravite si strategijo, definirajte vaše cilje, preučite vašo ciljno publiko in njihove želje. Nagradne igre niso vsemogočne. Lahko vam pomagajo, lahko pa boste denar vrgli skozi okno. Čudeži preko noči se ne dogajajo. Niti na Facebooku.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si