Ne odkrivajte tople vode, če je to naredil že nekdo pred vami
06. 02. 2011
Zagotovo ste že brskali po spletu za koristnimi podatki o Facebooku, Twitterju, YouTubu,... običajno takrat, ko vam nekaj ni bilo jasno. V zadnjem letu so nastale zakladnice podatkov, le odkriti jih morate.
V nadaljevanju bom naštel le nekaj izhodiščnih strani, ki so se specializirale za družabne medije, večina njih prav za Facebook. Naj bo to le izhodišče raziskovanja, obstaja še več strani, priporočam predvsem bloge nekaterih posameznikov, ki sicer objavljajo bolj poredko, a je vsebina velikokrat bolj prečiščena in preizkušena. Večina spodaj naštetih strani je namreč ameriških - radi pretiravajo v naslovih in včasih se izkaže, da je zapis bolj reven, kot obljublja naslov.
Priporočam, da postanete pristaš njihovih FB strani, saj boste tako neprestano na tekočem.
Mashable je ena najbolj znanih strani, kjer novice o družabnih omrežjih bruhajo kot lava iz vulkana. Novice so kratke in kvantiteta običajno prehiteva kvaliteto. Vseeno pa so vir, ki se ga splača spremljati - so izredno hitri in v nekaj minutah objavijo spremembe, ki se zgodijo na spletu.
Social media Examiner je stran polna zapisov tipa X idej, ki zagotovo delujejo. Za razliko od Mashable so bolj doma v praksi. Pod članke so podpisani priznani avtorji, med njimi tudi Mari Smith, ki velja za eno najbolj iskanih predavateljic družabnih omrežij v ZDA. Veliko novic je tudi v obliki video zapisa.
Socialbakers so znani po svojih statistikah. Koliko uporabnikov ima Facebook v določenih predelih naše zemljice, kako narašča uporaba po državah (ste vedeli, da je v Albaniji več uporabnikov Facebooka, glede na število prebivalcev, kot v Sloveniji?). Zaradi nekaterih nepopolnih podatkov, strani ne gre popolnoma zaupati.
AllFacebook se razglaša za neuradni vir podatkov o Facebooku. Poleg novic o najbolj razširjenenem omrežju najdete še veliko ostalih informacij - predvsem je zanimiva lestvica najbolj popularnih FB aplikacij (vodi CityVille pred FarmVillom). Imajo tudi oglasno desko ponudb za delo na družabnih medijih. Skoraj identična je tudi stran Inside Facebook.
Social Media Today niso tako pridni v pisanju člankov kot prej omenjeni, a se vseeno najde obsežna zbirka znanja. Če hočete biti prepoznavni v tujini, je ta stran lahko dobra odskočna deska, saj lahko tudi sami objavljate tekste, ki jih predhodno odobrijo uredniki strani.
Facebook pages je le ena od uradnih FB strani, kjer Facebook posreduje uradne informacije. Nekaj njih, za katere priporočam, da se "naročite" -> Facebook marketing solutions, Facebook for Influencers, Facebook Known Issues, Facebook Ads. Še več jih boste našli med priljubljenimi posameznih strani.
Na koncu vam še vedno preostane tudi stric Google in moja stran ;) Mimogrede, ste se že naročili na tedenski newsletter (obrazec zgoraj desno), kjer vsak teden dobite kratek povzetek vsebin strani www.matejspehar.si ?
Na tej podstrani najdete uporabne povezave o komunikaciji na družabnih omrežjih. Če pa vam to ni dovolj nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Seveda pa lahko gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo :)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si