Uspešna zgodba o ženskih skokih na Ljubnem ob Savinji
04. 03. 2015
Ženski smučarski skoki niso ravno na lestvici najbolj priljubljenih športov v državi. Tudi za idilično Ljubno ob Savinji marsikdo še ni slišal. A so imeli za pustni vikend, ki se je po naključju prekrival še z Valentinovim praznikom zaljubljencev polno areno navijačev. Kljub temu, da je ta vikend v Sloveniji mrgolelo drugih prireditev.
Vsak je po bitki general, če pa si v njej zmagal pa še toliko raje, kajne :D. Ker že zelo dolgo nisem napisal novega zapisa (sori, naslovov in tem imam v glavi nešteto, a za pisanje mi vedno zmanjka časa) bo kratek vpogled v zaodrje komunikacije odmevnega športnega dogodka 14. in 15. februarja verjetno prava tematika, da se vsaj malo odkupim za mojo pisno odsotnost.
Kako torej sodobna omrežja izkoristiti za popularizacijo dogodka, ki se zgodi samo enkrat na leto. No, v resnici se zgodi dvakrat, saj sta za vikend dve tekmi, ena v soboto, druga v nedeljo. Za seboj imam že pestro paleto dogodkov (Stand up komik leta v Areni Play and Party, predstave Špas Teatra, legendarni Rock Otočec, prvi trije Fashion Weeki, humanitarna akcija Preplavimo Trg na Kongresnem trgu, koncerti Jana Plestenjaka, dogodki v Pivnici Union in Klubu 300), a vsak je svoja zgodba. Ima svojo publiko in svoj namen. A vsi imajo eno skupno točko, na kateri bazira takorekoč vse kar se dogaja na omrežjih - vsebino. To sem se naučil na svojem prvem FB eventu, s katerim smo leta 2010 premierno napolnili Stožice, se še spomnite Not padu Lajv?
Ko smo lani decembra prvič sedeli na kreativnem sestanku za Ljubno nisem vedel v kaj se spuščam. Ženski skoki niso Planica, ki ima za sabo že desetletja zgodovine in je sinonim za smučarske skoke. Kljub temu, da prireditev ni organizirana prvič, letos je bila tekma za svetovni pokal organizirana že četrtič, je vse skupaj še vedno v porodni fazi. Po kratkem možganskem viharjenju smo se odločili za samo dva glavna stebra komunikacije, na eni strani bo fokus na skakalkah, drugi steber pa bo Ljubno in njeni prebivalci. Ljudi zanimajo ljudje, ne logotipi, pa če so ti še tako lepi. In tri nosilne platforme družabnih omrežij poleg spletne strani, Facebook stran in dogodek, ter profila na Instagramu in Twitteru.
Facebook stran je imela od prejšnjih tekem nekaj malega čez 1000 prijateljev in je bila osnovna baza za vse vsebine, IG in TW pa smo odprli na novo. Z Instagramom smo ciljali predvsem na tujino (IG baza skakalnih navdušencev je zelo močna in velika), zato tudi komunikacija v angleščini, Twitter pa je bil rezerviran predvsem za aktualno dogajanje na sami prireditvi.
In smo začeli. Dva meseca pred dogodkom je sicer malo premalo, da bi do konca vzeli za zalet, a časa za stokanje ni bilo. Glede na zadnje trende smo velik poudarek dali video produkciji. Če je le bila možnost smo objavili video posnetke, ki so res beležili rekordne interakcije.
Evin skok s kamero na čeladi je zabeležil preko 72.000 predvajanj
Tudi 93 letna gospa Marija iz Ljubnega je hitro postala Facebook hit. Do sedaj je števec ogledov zabeležil 23.000 ogledov in skoraj 100 delitev. Brez kakrsnegakoli oglaševanja, simpatična babica je bila eksplozija viralnosti.
Zanimivo je, da smo na znamenito gospo naleteli čisto po naključju, ko smo na Ljubnem iskali sogovornike. In pred kamero smo ulovili tudi lokalnega župnika, ki z načrtom, da bodo na stropu cerkve dodali novo fresko skakalca nad katerim bo bedel angel sprožil zanimanje celo nacionalne TV hiše, ki je zaprosila za spodnji posnetek.
Skakalke smo spremljali skoraj povsod. Tudi med ogrevalnim tekom pred treningom. In klepetati in držati kamero ni ravno mačji kašelj.
Vsak video posnetek se zaključi s telopom, ki vabi na dogodek. A še bolje je, če na datum opozorijo kar glavne akterke. Sploh, če simpatična Špela Rogelj opomni, da bo za Valentinovo poleg navijanja vesela tudi rožice.
Dober odziv so imeli tudi video klipi tujih skakalk, ki so navdušene na Ljubnim. Pred kamero je spregovorila tudi vodeča v skupnem seštevku Daniela Irascho Stolz.
Odlično se je obnesel tudi mini intervju z vsemi skakalkami, kjer so vprašanja postavljali kar FB prijatelji, intervju pa smo v živo prenašali kar preko spleta.
Video klipi so odlično izkazali tudi med samim tekmovanjem, kjer smo nekaj minut po tem, ko so skakalke doskočile že naložili njihove vtise.
Skupaj smo v dveh mesecih naložili kar 51 video posnetkov. V povprečju smo torej objavili skoraj dva video klipa na dan. Celoten seznam klipov najdete tukaj. In ne, pri snemanju nismo uporabljali profesionalnih kamer, zgolj kamere na telefonu in Sonyev action cam, ki je med tekmovalnim vikendom služil tudi kot spletna kamera.
Tako so si lahko najbolj radovedni ogledali kaj se dogaja na skakalnici tudi takrat, ko kamere nacionalne TV hiše niso bile aktivne.
Na Facebook strani so odličen odziv zabeležile tudi objave, kjer smo FB prijateljem dali možnost, da dobijo lastnoročno podpisane kartice skakalk. Najbolj iskane so bile seveda kartice Špele Rogelj, vseh skupaj pa smo poslali skoraj 300. Kar pomeni kar nekaj ur premetavanja kuvert in pisanja naslovov.
Število oboževalcev ženskih skokov se je naglo povečevalo. Naš cilj je bilo priti do številke 3.000, a številka se je na dan tekme zavrtela do 4.000 pristašev Ljubnega. A FB stran ni bil edini promocijski kanal na Facebooku. Aktivirali smo tudi FB strani skakalk in pokroviteljev. Ti so delili naše vsebine tudi preko njihovih Facebook strani. Najbolj odziven je bil post z malim skakalcem (ki mimogrede ne trenira skokov, ampak je tale telemark demonstriral na poti iz treninga rugbya, podkupljen pa je bil z bonboni iz OMV servisa v ozadju)
Odlično se je odnesel tudi FB dogodek, kjer smo aktivirali prve udeležence, da so začeli vabiti svoje FB prijatelje. Za nagrado smo med ambasadorje njih razdelili nekaj vstopnic. Hitro je prišlo do viralnega efekta, ki je na koncu prišel do številke 1000 in več potrjenih prihodov.
Prednost FB dogodka pred FB stranjo je v prikazu vsebin. Vsi potrjeni na FB event namreč dobijo obvestilo o novi vsebini tudi med posodobitvami, ki jih je težko spregledati in se ne pojavijo samo v uporabnikovem newsfeedu.
Poleg Facebooka se je odlično obnesel tudi Instagram. Kljub na prvi pogled skromni številki sledilcev (300) so ti izjemno odzivni. Večina fotografija je imela več kot 50 "srčkov" kar je glede na teoretični doseg res lepa številka.
Prednost Instagrama pred velikim bratom Facebookom je predvsem v večji odzivnosti uporabnikov in v lažjem lociranju novih sledilcev preko obstoječih "lojter" oz. hashtagov. Komuna pristašev smučarskih skokov je zelo močna in glas o IG profilu @Ljubno2015 je hitro zaokrožil. Ker smo na IG targetirali predvsem tujce je komunikacija tu potekala izključno v angleščini. Podrobneje sem o Instagram trikih pisal lani na primeru Krvavca.
Twitter se je odlično obnesel med samim dogodkom. Redno so ga retvitali ostali uporabniki, med njimi tudi nacionalna TV hiša, slovenska smučarska zveza in FIS. Na njem so sledilci dobili informacije iz zaodrja organizacije, iz prostorov skakalk, VIP šotora, vrha in izteka skakalnice, pomešali smo se med navijače, skrbeli za prometno obveščanje o zastojih na poti do prizorišča. Med prireditvijo smo v tvitosfero poslali preko 100 tvitov.
Himna Japonske za zmagovalko Saro #ljubno2015 pic.twitter.com/8aalaSN5Qe
— Ljubno Ski Jumping (@Ljubno2015) February 14, 2015
Še eno platformo je potrebno omeniti. Mini wifi portal, ki ne samo, da je skrbel, da so obiskovalci imeli dostop do interneta (pokritost z mobilnim signalom na Ljubnem bolj peša) ampak se je na portalu dalo tudi spremljati dogajanje na omrežjih.
In končni rezultat dvomesečnega dela? Po uradnih podatkih si je čez vikend, 14. in 15. februarja skupaj ogledalo 11.500 obiskovalcev kar je presenetilo tudi največje optimiste.
In naj razkrijem še eno zanimivost. Za vsa omrežja sva skrbela samo dva fanta, a brez odlične podpore treh punc iz organizacije, Petre, Mojce in Tine ne bi šlo. Ter seveda naših vražjih deklet, Špele, Maje, Eve, Katje in Urše, ki so skupaj z trenerjema Stenom in Primožem res odlično sodelovale, saj jim ni bilo težko posneti selfie na letališču, podpisovati kartice, posneti goro izjav, pozirati za fotke, mirno prenašati naše nenasitne želje po vedno novih vsebinah. Mira niso imele skoraj nikjer. Ter nenazadnje tudi vsa ekipa iz Ljubnega, ki je res dokazala, da prireditev delajo z veseljem in srčnostjo, ki je sam še nisem doživel.
Temu primerni so tudi rezultati. V zadnjem tednu pred tekmo smo z vsebinami na Facebook strani dosegli vsakega četrtega Slovenca na Facebooku. Podatek, ki vzame sapo. Komaj čakam na Ljubno 2016!
Zapisi v kategoriji "uspešne zgodbe" so kratek opis zanimivih primerov dobre prakse na družabnih omrežjih, ki smo jih naredili v naši digitalni agenciji. Če vas zanimajo še dodatne podrobnosti nas kontaktirajte na info@to-do-online.si
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si