V dveh mesecih preko 1000 sledilcev
27. 01. 2014
Instagram je omrežje, ki mu mnogi pripisujejo eno glavnih vlog v mavrici družabnih omrežij leta 2014. Pred velikim bratom Facebookom (imata istega očeta Zuckerberga) in ptičkom Twitterjem ima kar nekaj prednosti, ki jih podjetje lahko uporabi za povečanje svoje prepoznavnosti.
Instagram je slika in slika je najbolj iskana, klikana, odzivna, hvaležna, hitra in hvaležna vsebina na družabnih omrežjih. Zagotovo drži star pregovor, da slika pove več kot 1000 besed in pri sodobnih spletnih platformah, kjer vsi uporabniki pričakujejo hitro in aktraktivno informacijo je Instagram enostaven, a vedno bolj učinkovit kanal med sledilci in podjetjem.
V letošnji smučarski sezoni so se na Krvavcu odločili, da poleg skoraj 16.000 fanov na Facebooku razširijo doseg svoje komunikacije še na dve omrežji: na Twitterju jih lahko sledite na @RTCKrvavec, vsem ljubiteljem snežnih fotk pa priporočam Instagram profilu @RTCKrvavec V današnjih uspešnih zgodbah se bomo lotili slednjega.
V naši agenciji je bil @RTCKrvavec drugi klient, ki se je odločil preizkusiti tudi na tej platformi. Pred dobrim letom smo pomagali postaviti na noge @Sisi_Sisishop , ki bo v teh dneh zabeležil 2.000 sledilca, a gre tukaj za nekoliko specifičen primer, saj Silvia svoj Instagram odlično kombinira tudi kot kanal za svoj zasebni slikovni blog. Tako lahko na njenem profilu spremljate tudi njeno zasebno življenje.
Smučišče Krvavec pa je nekoliko drugačna zgodba, ki pa s Sisishopom deli zelo pomembno skupno točko - dobro vsebino. Ta mora biti drugačna, zanimiva in atraktivna. Če ste v branži, kjer nimate kaj pokazati pred objektiv Instagram morda ni najbolj primerna izbira omrežja. Če ste recimo proizvajalec vijakov in matic boste težko uspeli na Instagramu.
A kdo bi se lahko uprl romantičnim sončnim zahodom, ki nebo nad zasneženimi vrhovi obarva oranžno? Ali obstaja kdo, ki ne bi kliknil na srček (Instagramov všeček) ob svežem snegu, ki ga razdevičijo prve smučarske sledi. Vsebina je torej kot narejena za na Instagram, potrebno je bilo samo še določiti pravilno strategijo.
Zelo pomembno je, da je naš profil "sfriziran" do zadnje podrobnosti. Od primernega, izstopajočega avatarja, opisa vaše dejavnosti v 200 znakih in povezave do vaše spletne strani. A to še ni vse - če bi radi prepričali prve sledilce jim je potrebno tudi nekaj ponuditi - napolnite vaš timeline z prvimi aktraktivnimi fotografijami. Prve like naj oddajo kar vaši prijatelji. Saj veste, nihče noče biti prvi ;)
Ko je profil pripravljen za javnost potrebujemo sledilce. Instagram ima pred Facebookom nemajhno prednost - lažje je dobiti prve uporabnike. In kar je še bolj pomembno, med sledilci lahko hitro najdemo naše stranke. Ker Instagram podobno kot Twitter uporablja značke (hashtage) lahko takoj, ko pridemo na omrežje začnemo pod značkami poiščemo primerno publiko. Kako? V našem primeru smo poiskali vse Slovence, ki objavljajo fotke iz smučarije. Večino smučarski fotk smo "posrčkali" pri najboljših smo se s krvavškim profilom celo oglasili v komentarjih in pohvalili fotko. Mnoge uporabike premaga radovednost in preverijo interakcije ter od kod prihajajo. Če je vaš profil zanimiv vas bodo začeli slediti.
Naslednji boost fanov smo dosegli z delitvijo najboljših fotk tudi na Facebook strani, ki ima zelo odzivno publiko. Tako smo mnoge FB fane opozorili, da lahko še več odličnih fotk Krvavca najdejo tudi na Instagram profilu.
Naslednji korak je bila mala Insta nagradna igra, ki je enemu izmed vseh, ki so delili spodnjo fotografijo obljubljala dnevno smučarsko vozovnico. Grafika je hitro postala viralna in v nekaj dneh se je številka sledilcev močno povečala.
Še ena uspešna taktika - dnevno preverjamo kaj se dogaja pod hashtagom #krvavec in vse fotografije posnete Krvavcu v zelo kratkem času dobijo "všeček" smučišča. Ne samo to, avtorje najboljših fotografij prosimo za dovoljenje, če lahko njihove fotografije objavimo na Krvavškem Instagram profilu. Seveda ob podpisu izvirnega avtorja. Do sedaj so vsi Insta fotografi z veseljem dali dovoljenje za objavo. To priložnost izrabljamo zato, da se jim še enkrat lepo zahvalimo.
Poleg smučarskih fotografij na profilu najdejo prostor tudi oglasne grafike, ki sicer ne zabeležijo rekordne interakcije, a ker je frekvenca tovrstnih objav nizka uporabnikov ne moti. Tako dobimo še en kanal za promocijo naših dogodkov (storitev, artiklov, ....).
Doseg Instagram vsebin lahko z uporabo primernih značk še povečamo, močno preko meja teoretičnega dosega skupnega števila sledilcev profila. Ob objavah snežnih teptalcev smo redno objavljali tudi značke #pistenbully in tako so slike ratrakov dobile všečke tudi tujcev, ki spremljajo fotografije teh snežnih strojev.
Zaradi komunikacije in komentarjev izključno v angleščini je @RTCKrvavec postal popularen med ljubitelji smučanja in adrenalina tudi čez mejo. Uporablja se angleške hashtage, začeli pa smo skenirati tudi uporabnike, ki objavljajo fotografije na tujih smučiščih. Tako se hitro povečuje tudi baza tujih sledilcev.
Še ena zelo pomembna razlika v primerjavi z večjim bratom Facebookom. Na Instagramu ni zloglasnega Facebookovega algoritma izločanja vsebin - tako kot na Twitterju se vsebine prikazujejo vsem sledilcem, doseg pa lahko še izboljšamo ob uporabi pravih značk in opisov pri fotografijah. Tudi odziv uporabnikov je mnogo večji kot pri FB - v povprečju eno sliko na krvavškem profilu povšečka 150-200 uporabnikov kar je zelo dober feedback glede na doseg samo 1000 sledilcev.
Po naših izkušnjah si Instagram zasluži oznako enega najbolj perspektivnih omrežij letošnjega leta. Na njem še ni takšne gneče med poslovnimi subjekti, če imamo kvalitetno vizualno vsebino lahko zelo hitro pridobimo sledilce, ob pravilnem komuniciranju pa se odziv pozna tudi na drugih nivojih.
Zapisi v kategoriji "uspešne zgodbe" so kratek opis zanimivih primerov dobre prakse na družabnih omrežjih, ki smo jih naredili v naši digitalni agenciji. Če vas zanimajo še dodatne podrobnosti nas kontaktirajte na info@to-do-online.si
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si