Plusi in minusi novega Googlovega projekta. Gre v tretje res rado?
29. 06. 2011
Internetni gigant ne vrže puške v koruzo tako zlahka. Po ukinitvi storitve Wave in uporabniški ignoranci Buzza, poizkušajo v tretje. Pred nami je storitev Google+ s katero (ponovno) vstopajo na teritorij, kjer suvereno vladata Facebook in Twitter.
Preuranjeno bi bilo ocenjevati projekt in mu napovedovati kakršnokoli prihodnost, glede na to, da se šov uradno sploh še ni začel. Navkljub vašemu google računu storitve še ni moč aktivirati (menda sistem še preizkušajo in bo na voljo v kratkem). Mnenja se krešejo, nekateri ponovnemu vstopu na igrišče družabnih omrežij Googlu že vnaprej napovedujejo fiasko, drugi so prepričani, da bo šlo v tretje rado.
Čas bo najbolj pravičen razsodnik, mi pa si oglejmo, kaj nam je pripravila Googlova druščina iz Santa Clare. Gre za zbirko mini aplikacij, ki se povezujejo v projekt Google+. Nekatere sumljivo spominjajo na že obstoječe zgodbe na tržišču ;)
osnovna postavitev profila Google+ neverjetno spominja na Facebookov prikaz (kar ni slabo)
Kaj nam torej nudi nov Google+ ? Preverimo osnovne, do sedaj znane aplikacije.
+1
Gre za funkcijo priporočanja, ki deluje že sedaj (preverite gumb na levi strani članka, potrebno se je le prijaviti z vašim gmail računom), Da, tukaj je direktno klonirana funkcija Facebookovega gumba "like". Argument, ki dela to funkcijo zanimivo pa je SEO. Glede na to, da je Google vodilni iskalnik, bo zadetke z več + (plusi) seveda rangiral višje. Bo to sprožilo poplavo fake plusov in izigravanje algoritma? Bomo videli.
Krogi (Circles)
Gre za organizacijo vaših stikov - prijateljev. Roko na srce, koliko od vas ima urejene kontakte v Facebooku, Outlooku, Twitterju, v mobilnem telefonu? Imate narejene skupine prijateljev, družine, sosedov, sodelavcev? Če ste med pridnimi čestitam. Sam imam povsod veliko zmedo, vendar nimam ne volje ne časa, da bi popredalčkal vse skupaj. No, Googlov plus bo to lahko naredil namesto nas, toda kakšnega čudeža od tega algoritma verjetno ni za pričakovati.
Klepatalnice (Hangouts)
Se še kdo spomni legendarnega IRC-a? Google ima v poštni storitvi Gmail že nekaj časa možnost klepeta, sedaj pa je vse skupaj nadgradil z video chatom med večimi uporabniki hkrati. Ne gre ravno za nekaj novega. Tovrstno storitev pozna kar nekaj namenskih programov, med najbolj popularnimi je zagotovo Skype. Toda statistika nas uči, da je video klepet kljub vedno širšim povezavam, vedno bolj kvalitetnim kameram, ki so postala že standardna oprema prenosnikov, še vedno eksotika. Prijel se ni niti na mobilnih telefonih, niti med najbolj zagrizenimi IT geeki. Je Google pri storitvi Hangouts našel čarobni mehanizem, ki ga množica predhodnikov ni? Bomo v tem skupinskem video klepetu vsi lepi in počesani, da se bomo z veseljem priklopili nanj? Dvomim.
Iskrice (Sparks)
Glede na prvo omenjeno "plusanje" vaših prijateljev, boste med iskricami videli vsebine, ki jih "všečka" (le od kod nam je to znano) druščina iz vaših krogov. Seveda bo od tega odvisen tudi prikaz vsebin in kategorizacija uporabnikovih navad. Več plusov bodo imele vsebine, pomembnejše bodo za vas. To aplikacijo bi težko razglasili za novo revolucijo, bodo pa "iskrice" pomembno vplivale na individualni SEO.
Je to vse?
Pri Googlu pravijo, da ne. Vendar zaenkrat niso pokazali nič takega, kar bi nam vrglo čeljust na tla. Bodo uporabniki spleta posvojili nov sistem? Google ima ogromno bazo uporabnikov Gmaila, svoj operacijski sistem Android, brskalnik Chrome in poleg najbolj popularnega iskalnika tudi nešteto uporabnih aplikacij. Toda vsebina je tisto, kar je glavno na družabnih omrežjih in zaenkrat ni na obzorju nič takega, kar ne bi ponujal Facebook ali kakšen od preostalih družabnih medijev. Zakaj bi torej preko 700 milijonov uporabnikov menjalo platformo in ponovno iskali stike, če nam Google ne ponuja nič novega?
Vse kar je vidnega do tega trenutka je okostje platforme. Meso in kri bodo dodali uporabniki. Šele takrat bomo lahko objektivno primerjali uporabnost in "všečnost" novega sistema. Kar je najpomembneje - kdo bo zmagovalec na družabnih omrežjih odločajo uporabniki.
Nekaj pa je gotovo - nič ni večnega.Tako kot je bil nekdaj nesporni vladar MySpace (ki je sedaj ostal zadnje zatočišče nekaj prezrtih glasbenikov) je to že nekaj let Facebook. Je Google s svojim + končno našel pravo formulo za prevzem žezla? Počakajmo.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si