Fama družabnih omrežij

Naj vam nič ne uide! Zapišite svoj mail in tedensko
boste v e-nabiralnik dobili povzetek člankov na strani.

11 vprašanj na katere morate poznati odgovore, preden se lotite nastopa na Facebooku

03. 12. 2010



Preden skočite v vodo, preverite njeno globino. Fino bi bilo tudi, če bi znali plavati. Z rokavčki boste na Facebooku izgledali malce smešno ;)

Družabna omrežja so nova revolucija, družabni mediji so začeli svojo dominacijo, Facebook ima samo v Sloveniji preko 600.000 uporabnikov, na YouTube se dnevno naloži več posnetkov kot posnamejo filmov v enem letu, Twitter naj bi eksplodiral v letu 2011, Zuckerberg je osebnost leta, filmu The Social Network napovedujejo oskarja. To so naslovi v tradicionalnih medijih, ki širijo famo o spremembah pravil na igrišču. V lokalih je debata o številu FB prijateljev, na malici o številu fanov konkurenčnega podjetja, kje so žurali lastni otroci pa starši vidijo na fotkah, še preden pridejo domov.

To ustvarja psihozo v poslovnem svetu, da je nastop na družabnih omrežjih nujen. V stilu starega rekla, če te ni gor, ne obstajaš. Pa je res?

Preden skočite v to veliko jezero neznank naredite poslovni model, strategijo in ocenite, če znate plavati. Potopili se boste lahko samo enkrat. Naj vam bo v oporo naslednjih 11 vprašanj:

  • Kaj lahko ponudim uporabnikom na Facebooku? Zakaj ste vi/blagovna znamka/storitev/podjetje posebni? Bodite odkriti, preverite kakšno je mnenje o vas izven vaše hiše. Kaj če ste vi, ali blagovna znamka na slabem glasu! Potem se pripravite na vihar.
  • Kaj bi radi dosegli z nastopom na Facebooku? Povečati brand awarness ali prodajo? Poglobiti stik s obstoječimi in potencialnimi strankami? Nuditi podporo klientom? Definirajte cilje in časovne okvirje že prej.
  • Kdo je vaša ciljna publika? Ali so na družabnem omrežju, ki ste ga izbrali? So morda kje drugje? Kakšne so njihove navade? O čem govorijo?
  • Ali boste sami prevzeli komunikacijo ali najeli koga zunanjega? Oboje ima svoje prednosti in slabosti. Poznate pravila in lastnosti komunikacije na družabnih omrežjih? Imate ekipo, ki bo sledila dogajanju in odgovarjalu tudi izven rednega delovnega časa podjetja?
  • Na kakšen način boste zgradili bazo zasledovalcev, s čim jih boste animirali? Boste organizirali nagradne igre, boste investirali v viralne aplikacije?
  • Katere so vsebine, ki jih boste delili? Kdo jih bo ustvarjal in priredil za objavo na Facebooku? Zavedati se morate, da vaša FB stran ni oglasna deska za vaše plakate in oglase. Tu gre za dvosmerno komunikacijo.
  • Kako boste spromovirali vaš nastop? Družabna omrežja so vedno močnejši medij, toda če najdete pravo sinergijo z ostalimi komunikacijskimi orodji (tisk, web, tv, radio, interni kanali) bo efekt še večji.
  • Kakšne so vaše notranje rezerve? Animirajte vaše zaposlene, da postanejo vaši prvi fani, ambasadorji strani. Naj sodelujejo v komunikaciji, sploh na začetku, ko je nujno potrebno, da stran čimpreje zaživi.
  • Ste pripravljeni na negativne komentarje? Na Facebooku se večina uporabnikov predstavlja s svojo pravo sliko, pravim imenom in priimkom ter ostalimi podatki, tako da je prisotnost "pljuvanja" dosti manjša, kot smo jih navajeni na forumih in komentarjih spletnih strani. A še vedno so. Pripravite scenarij reakcij v takem primeru.
  • Imate izobražen kader? Community manager je nov profil delovnega mesta, gre za osebo ki skrbi za vaš nastop na Facebooku. Motivirajte ga in predvsem izobrazite. On je vaš prvi ambasador na Facebooku.
  • Kaj počne konkurenca? Je uspešna ali ne? Učite se na njihovih napakah. Analizirajte njihov nastop in bodite drugačni.

Naj se vam ne mudi, ne skočite na prvo letalo. Prej preverite vozni red, destinacije in cene. Da se izognete povratku na izhodišče in ponovnemu plačilu vozovnice. Da o izgubljeni prtljagi ne govorim ;)



Follow Me on Pinterest

Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)








1

1