Zuckerberg in ekipa so predstavili nov sistem iskanja
15. 01. 2013
Doživeli in preživeli. Šušljalo se je marsikaj, o novem FB telefonu, o novem videzu časovnice, o novi mobilni aplikaciji. A včeraj je na tiskovni konferenci Facebook predstavil čisto nekaj drugega - napredni iskalnik po njihovem omrežju.
Facebookov iskalnik do včeraj ni bil ravno biser, včasih kljub pravilno vpisanem iskanemu pojmu ni našel iskanega zadetka. Sam sem nemalokrat obupano vil roke in glasno bentil. Sedaj Zuckerberg obljublja, da bo poleg osrednjega newsfeeda in vaše časovnice postal tretji element njihovega omrežja. Poimenovali so ga Graph Search.
So naredili novi Google? Ne ravno, krenili so v svojo smer.
Graph search ni tipični spletni iskalnik, v Facebooku indeksirajo svoje omrežje in povezave med vsemi uporabniki in njihovimi vsebinami. Gre za ogromen zalogaj, na Facebooku je preko milijardo uporabnikov in vsi imajo naloženo nepregledno množico fotografij, osebnih podatkov, lokacij, lajkov, statusov ... in da je stvar še bolj zapletena, vsaka vsebina ima določen krog zasebnosti.
In kako nov iskalnik deluje v praksi? Vzemimo za primer, da vas zanima kje v vaši okolici je dobra gostilna, kjer so že jedli vaši prijatelji in bili nad njo navdušeni? To enostavno vpišete v iskalnik.
Preverite spodnji video
Največja čarovnija novega FB iskalca je njegova zmožnost, da najde uporabnike, ki si delijo podobne vsebine. Recimo, da vas zanima kdo ima podoben glasbeni okus kot vi. Enostavno to vtipkate kot iskalni niz. In že lahko pade debata o novem video spotu Jana Plestenjaka. In med Janovimi fani najdete tudi vašega sošolca iz srednje šole, ki je takrat imel dolge lase, se navduševal nad Nirvano in mu je šel Jan totalno na živce. Graph search upošteva vaše varnostne nastavitve in ima dolgo vrsto filtrov s katerim lahko pridete celo do podatka na koliko koncertih Jana Plestnejaka je bil vaš nekdanji stari rocker ;)
In kako novo štorijo iz Facebooka razloži Mark in njegova ekipa?
Zanimiva je podrobnost, ki jo verjetno ne boste opazili - kar ne boste uspeli najti preko Search Grapha vam bo Facebook ponudil preko intergiranega Bing iskalca. Očitno sta se lastnik spletnega iskalca Bing, Microsoft in Facebook združila proti Googlu.
Najbolj zastrašujoče pa je dejstvo koliko podatkov o vas ima Facebook. Ve kaj najraje jeste, za kateri klub navijate, koga najraje poslušate, kam zahajate na pivo. Še celo katero pivo imate najraje. In za te podatke oglaševalci ubijajo. In žal ne samo oni :(
Nov Facebookov iskalnik je še v beta fazi in ni javno dostopen. Če bi se radi postavili v vrsto in med prvimi poizkusili novotarijo se pofočkajte tukaj. Pa brez prerivanja prosim, jaz sem bil pred vami ;)
Na tej podstrani najdete uporabne povezave o komunikaciji na družabnih omrežjih. Če pa vam to ni dovolj nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Seveda pa lahko gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo :)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si