Je eko gibanje res PR nateg 21. stoletja?
24. 01. 2011
Zelena je barva, ki prodaja. Tudi na Facebooku. In nekateri so to uspešno izkoristili.
Morda današnja analiza ne bo čisto objektivna, ker sam smatram eko gibanje za največjo pr potegavščino aktualnega stoletja. Toda to ne jemlje moči dejstvu, da je ljudstvo podleglo eko fami in rade volje odpre denarnico, če je na izdelku kakšna zelena nalepka. Verjetno si s tem operemo vest in imamo občutek, da bomo rešili mamico zemljo.
Namen pojavljanja: Na strani Bodi Eko je zapisano na zavihku "info", da nas čakajo vsak dan sveže novice s področij ekologije, zdrave prehrane, varčevanja, alternativne medicine. Dopis admina ob prijavi na analizo pa je bil, da jih zanimajo predvsem kvalitetni uporabniki, ki jih tovrstne vsebine res zanimajo. Verjetno pa je pravi namen pojavljanja na FB dobro spromovirati njihovo eko spletno trgovino. Če smo popolnoma iskreni, večina nas je na Facebooku zaradi denarja. Lahko pa se, seveda, tudi motim ;) Preverimo današnjo analizo.
Link: www.facebook.com/bodieko.si
Zid: redna frekvenca objav (cca. 3/dan), malce preveč je enoličnega, samodejnega posredovanja novic preko aplikacije RSS graffiti iz spletne strani, saj post nima dodane vrednosti (vsebina je identična naslovu spletne novice). Pohvalne so samostojne FB teme, ki niso samo linki iz spletne strani, pogrešam bolj oseben stik z uporabniki (preveč vikanja in nagovarjanja v množini).
ocena:
Uporabniki: gre za eno večjih slovenskih FB strani, saj ima trenutno več kot 24.000 fanov. V zadnjem mesecu se je številka vzdignila za cca. 500 novih uporabnikov, kar je zelo pospešena rast. FB in WWW stran sta lepo povezani, kar prinaša sinergične učinke. Občasno se administrator sicer poslužuje nekaterih ne ravno zelenih, bolj sivih prijemov za vzviševanje števila uporabnikov (teganje znanih Slovencev na slike, kjer jih fizično ni), kar meče malo sence na dobro oceno.
ocena:
Interakcije: glede na veliko število potencialnih udeležencev v pogovorih, bi pričakoval večjo stopnjo angažiranosti fanov. Zaradi direktnega posredovanja člankov iz spletne strani, brez dodanih administratorjevih komentarjev, je NFO manjši kot bi lahko bil. Tudi raba zasebnega profila Pike Nogavičke, kot ambasadorja blagovne znamke, bi lahko bila bolje izkoriščena.
ocena:
Zavihki: landing tab je sicer narejen po vseh pravilih, manjka le ena podrobnost - očitno ni nastavljen, da se prikaže novih uporabnikom, saj je mene vrglo direktno na zid strani. Tako je verjetno, da uporabniki tega zavihka sploh ne najdejo. Pohvalna je uporaba aplikacije Storefront za zavihek na katerem je mala Facebook spletna trgovina. Težava je le v tem, da aplikacija zahteva pristanek uporabnika za delovanje, kar verjetno marsikoga odvrne od nakupa. Pogrešam zavihek, kjer bi izvedeli kaj več o ekologiji in filozofiji strani, morda ne bi bila napačna niti predstavitev avtorjev in skrbnikov strani.
ocena:
Splošni vtis: stran za lajkat. Tematika strani je kot naročena za to platformo. Sicer bi bil lahko glavni motiv strani malo bolj skrit, a vsi se trudimo preživeti in komercialni pristop je tisti, ki nosi denarce. Le pri ekologiji je potrebno to misijo vseeno malo bolje zakamufilrati. Zatorej tudi minus pri splošni oceni. Čestitke za trud pri kreiranju vsebin na www strani, ki se vrača v številu FB uporabnikov in je ustoličil to stran za vodilno ekološko FB stran v državi.
ocena:
Če bi tudi sami radi iz vaše Facebook strani naredili uspešno poslovno zgodbo nas kontaktirajte. V naši agenciji izvajamo tako izobraževanja za podjetja, izdelavo strategij za uspešen nastop na družabnih omrežjih, izdelavo Facebook aplikacij in vodenja vaših Facebook skupnosti. Lahko pa gremo tudi samo na eno pravo, debatno kavo.
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si