Kakšne uporabnike dobite, če jih plačujete za interakcijo?
20. 03. 2015
Mnogi se z odprtjem profilov na družabnih omrežjih ne zavedajo, da so odprli svoj medij. Ta neprestano zahteva nove vsebine. In pojavi se dilema: ali generirati kvalitetno vsebino (ki stane) ali denar investirati v nagradne igre. Kakšne so prednosti in slabosti vsake odločitve?
Že cel dan se borim sam s seboj. Imam kar nekaj prijateljev in znancev na radiu Center in vem, da ne bodo navdušeni, ko bodo brali spodnje vrstice. Zapis ni nastal zaradi ljubosumja, češ Špehar zdaj modruje, ker sam ni uporabil odlične ideje, ki dela odlične rezultate. Spodnje razmišljanje se mi podi po glavi že nekaj časa, današnja akcija pa je bila odlična iztočnica za blog. Tema je očitno vroča, saj sem danes dobil kar nekaj mailov in telefonskih klicev glede dogajanja na FB strani radia Center.
Preverite število interakcij (število delitev, všečkov in predvsem komentarjev) v postu, ki je bil iztočnica za današnje pisanje.
Mnogi se z odprtjem profilov na družabnih omrežjih ne zavedajo, da so odprli svoj medij. Ki neprestano zahteva nove vsebine. Te pa stanejo. In pojavi se dilema: ali generirati kvalitetno vsebino ali denar investirati v nagradne igre. Kakšne so prednosti in slabosti vsake odločitve? Rezultati so res odlični, a samo na prvi pogled. Dovolite, da zapišem drugo perspektivo.
Radio je medij. Medij generira vsebine, te konzumira avditorij. Če so vsebine OK, te pripeljejo nov avditorij. Večji, ko je krog poslušalcev, bolj je medij zanimiv za oglaševalce, ki iščejo publiko za svoje produkte in storitve. Oglaševalci pustijo svoj denar. Del tega gre ponovno za generiranje novih vsebin. Krog se zaključi.
Vsebina je osnova vsega. A vsebina stane. To ve vsak, ki je odprl poslovni profil na Facebooku ali katerkoli drugem omrežju. Na prvi pogled enostavno; odprimo račun na FB, TW, IG, Pinterestu in ves svet bo prišel pogledat kaj se dogaja. Po parih tednih, mesecih, letih pa nas udari - smo eni izmed mnogih v tem ogromnem morju uporabnikov, ostalih poslovnih subjektov in vsebin. In tu se pojavi možnost kurza "nagradna akcija", ki premami marsikoga. Ta pot je sicer krajša, a kam v resnici vodi?
Vrnimo se k radiu. Zadnja leta spremljamo trend radijskih postaj, ki z nagradnimi igrami dobesedno kupujejo poslušalce. V stilu poslušajte nas in plačali vam bomo položnice, dobili boste avto, peljali vas bomo na eksotične počitnice na drug konec sveta, vmes pa med vas zmetali nekaj tisoč evrov.
Super kajne? Poslušalci drvijo iz konkurenčne frekvence na našo, število avditorija se veča, oglaševalci trkajo na vrata. A tu je hakl! To se dogaja samo dokler traja nagradna akcija! Potem se avditorij seli drugam, sploh, če jih radio ne zna zadržati z drugimi vsebinami. Ljudje so prišli zaradi nagradne igre, ko te ni več, tudi ni več interesa za spremljanje radijskega medija. In narod seli drugam, tam kjer je štartala nova nagradna igra. In kaj ostane mediju, ki nima drugih zanimivih vsebin? Da štarta novo nagradno igro. In tako v nedogled.
Tu lahko potegnemo vzporednico s Facebook nagradnimi igrami. Če boste organizirali nagradno akcijo, bo ta res pritegnila pozornost uporabnikov, a premamila jih je nagrada, ne vi oz. vaša storitev, produkt, blagovna znamka. Niso pustili svojega lajka, komentarja, podatkov, ker ste kul, ker so navdušeni nad vašim izdelkom, ker vas bodo takoj jutri kupili v trgovini. Ne, to so storili, ker so bili plačani za to! Vsaj mislijo, da bodo plačani. In ker 99% ljudi za svoje delo ne bo plačanih bo sledilo razočaranje.
Vrnimo se k postu za 5.000 evrov. Ideja je stara že nekaj let, med prvimi so ga uporabili na Hrvaškem, tudi pri nas je bila že nekajkrat uporabljena (najbolj znana je bila akcija, kjer je ljubljanski prodajalec avtov komentar nagradil z avtom). Trik skoraj vedno vžge, ker od uporabnikov na prvi pogled zahteva zelo malo. Za komunikacijo je enostaven, bodi zadnji s svojim komentarjem in nagradimo te s cekinom. Hura! Šefi so srečni, ker se številke interakcij vrtijo v velikih obratih, število FB fanov narašča, post se pojavlja povsod. Kaj hudiča je potem tu narobe?
Na koncu bo cel kup slabe volje mnogih, ki so sodelovali v maratonskem komentiranju saj igra skoraj nima konca, ker se bo vedno našlo nekaj uporabnikov, ki so si za življensko misijo izbrali zmago v tej akciji. To pomeni, da bo izbira zmagovalca zelo dišala po kuhinji. Ampak OK, to je mala cena glede na odzivnost akcije. Glavna težava se bo pojavila ob koncu igre. FB uporabniki bodo začeli zapuščati medij, ki jim ne bo hitro ponudil nekaj novega. Po možnosti nagradno igro še z večjim budgetom. Ker apetiti vedno samo rastejo. Nas čaka naslednji teden torej akcija - vsak všeček nagradimo z 10.000 €?
Zavedati se je potrebno, da v tem primeru FB uporabniki niso poslušalci, ki so navdušeni nad glasbenim izborom, zabavnimi temami, duhovitimi voditelji, hitrimi prometnimi infomacijami, informativnimi oddajami. Ne, oni so kliknili zaradi loterije, ki jim obljublja denar.
In denarja nikoli ni dovolj kajne? Toda, ali ste s tem res "kupili" stranko? Bo naslednjič poslušala radio zaradi vaše osnovne dejavnosti? Mislim, da ne. Če je v hiši preveč 5.000 € bi bil moj predlog raje, da se ta denar investira v kvalitetne vsebine. Morda ne bo takoj takšen skok interakcij, a kvalitetne vsebine pripeljejo kvalitetne sledilce. In ti ostanejo z vami dlje časa. Ni pa napačna poteza niti investicija 5.000 € v FB oglase. Če je kreativa prava in dobro definiran call to action lahko s takim zneskom pridete tudi 50.000 novih fanov. Ki pa jih lahko točno določite kakšni naj bodo. Tako s kreativo oglasov in njihovim targetiranjem.
Vsak pa si verjetno lahko potegne vzporednice s svojo poslovno dejavnostjo in komunikacijo na omrežjih. Bom vesel, če zapišete vaše mnenje v komentar spodaj.
Hvala za prebiranje mojih glasnih razmišljanj in rešitev o poslovnem komuniciranju na Facebooku in ostalih družabnih omrežjih. Če vam to ni dovolj vas povabim na kavo ;)
Družabna omrežja, Matej Špehar s.p.
Kersnikova ulica 14, 1233 Dob,
E-pošta: info@matejspehar.si